Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Как фокусирате за пейзаж?
Автор: dashikov   
Дата:   12-10-09 15:33

Ръчно ли фокусирате?Автоматичен фокус ли ползвате? На коя зона?Къде?Ами ако искам да направя чисто туристическа снимка и да снимам портрет и за фон пейзаж/архитектура.
Ще се радвам да споделите, а защо не и да се оформи дискусия.
П.п Търсачката трябва да призная не ползвах за това, защото сигурно ще трябва да прегледам 200 теми за фокусните системи при сравнения на различни тела.Също се извинявам ако въпроса ми е прекалено аматьорски.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   12-10-09 15:37

Със широкоъгълен обектив ползвам хиперфокалното разстояние.

[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   12-10-09 15:38

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: krist   
Дата:   12-10-09 16:19

чакам включване от didesignbg[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   12-10-09 16:24

Хиперфокалното снимане го остави, особено по скалата на обектива. Най-малкото, че е ако снимаш на апс-ц формат тя не е вярна.
Фокусът винаги е в една единствена равнина, всичко друго попада в граница с определен кръг на разсейване. Правилния подход е фокус на важните елементи особено в близкия и среден план. Ако имаш такива на всички планове и не можеш да ги държиш всичките на фокус софтуерно се комбинират кадри с фокус в различни равнини. Такива програми са Helicon Focus, CombineZ.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   12-10-09 16:25

абе, ей[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   12-10-09 22:29

Аз - ръчно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: apollo   
Дата:   12-10-09 22:37

Обикновено на автофокус но когато правя панорами по разнообразен терен минавам на ръчен за да няма изненади от прихващане на близко разположен храст да речем[smilie18] [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danny_falin   
Дата:   12-10-09 22:38

биеш ф8-ф16 на 5-7 метра пред тебе и се молиш кадъра да е ОК [smilie5]
майтап

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gam3ra   
Дата:   12-10-09 22:40

Ех, веднъж да се зарадвам, че снимам със сапунерка. На F2.6 всичко пред обективчето е на фокус [smilie24] [smilie18]

Купувайте си вие тежки и скъпи хАпарати, пък после се мъчете с фокуси-мокуси [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   12-10-09 22:44

Ех, веднъж да се зарадвам, че снимам със сапунерка.

толкова е весело да снимаш пейзаж със сапунер, че направо...

ама после като го гледаш и ти се реве, нали (:

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gam3ra   
Дата:   12-10-09 22:57

Да не изпадаме в подробности [smilie22]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: surg   
Дата:   12-10-09 22:58

тук има тънка игра между конкретен пейзаж с или без преден и среден план, светлина достатъчна или не, обекив с особености като максимална рязкост за дадена бленда и фокусно разстояние...
за ДСЛР е избор на бленда 7-8-11 за максимална рязкост и внимателен избор на обект за фокус , за под ДСЛР апарати,обикновенно е бленда на 1-2 стъпки под наи отоворената з максимална рязкост,
има и случаи когато не се искадобър фоку сн всичко, . зависи...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   12-10-09 23:01

На сапунера поне знаеш даже каква е била диафрагмата. А аз със Жи Си Ем-а, даже не знам ни' скорост, ни' диафрагма:
http://www.photodom.com/photos/2009/01/30/1191293.jpg


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gam3ra   
Дата:   12-10-09 23:08

Ама и аз мога да ти покажа пейзажчета от GSM, само че аз си знам блендата на моя - F2.8 или поне толкоз пише...


http://212.36.3.59/site_pics/200/a_1237626685_gore.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/109/a_1233572291_m_1233235876_OmniaBlacked.jpg



На първата фокуса е върху хората, на втората върху дървото, ако има въобще някакво значение [smilie5]
Хайде покажете такива пейзажи с широк обектив на F2.8 де [smilie6]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   12-10-09 23:13

Малиии, твойте по-хубави от мойта. Значи - стар ми е телефона вече.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   12-10-09 23:21

В една книжка на някакъв про четох, че се фокусира по близък план и се слага бленда тясна между 10 и 22 например.

(това води до малко омекване...освен ако не си с Д700 щото пикселите са колкото средно голям домат на женския пазар а резолюцията е като на Електрон на 12 години (майтап))

може би ако си вземеш фул фрейм или среден формат е по-добре?

или широк обектив (35мм или по-малко) и си сметнеш на каква бленда идва острото от близкия план та до безкрая и отвъд

виж http://www.dofmaster.com/dofjs.html


С фул фрейм A900 и 35мм обектив на 5метра ако ти е предния план на бленда 10 всико ще ти е на фокус (теоретично)

Пробвай.

Аз на а700 тия истории с хиперфокала съм ги пробвал ама меки ми стават снимките (може би греша нещо в с-мата)[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   12-10-09 23:40

Сега се сещам за ей този обектив:
Distagon T* 2,8/15 ZM на Цайс.
На тубуса има маркировка от 0.3 до 1 метър, после отметка за 2 метра и после нищо!!! Освен знака за безкраойност. Ако си фокусирал над 2 метра ще ти излезе всичко рязко. Обектива е за 24 х 36мм кадър. Това показва колко малко значение има къде ще фокусираш с ултра широк обектив.

Ако съм с 16, 18, или до към 20-21мм - слагам фокуса на планината отсреща и затварям на ф/5.6 или макс до ф 8.



Публикацията е редактирана (12-10-09 23:42)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: mitakabus   
Дата:   13-10-09 07:07

То зависи и от обектива, аз на 12-24 Сигмата и слагам поне ф8, че даже и над ф11 до 15. Там си е най добре като рязкост и цветоподаване. По-нагоре почти няма разлика , по-надолу е кофти, но и на ф5 съм правил достатъчно добри и резки снимки! Все пак за пеизажи се затваря макс блендата - фокус при тая ситуация е доста различно понятие - освен за хората дето ще гледат после снимката на 100%..[smilie5] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   13-10-09 08:35

hotsnail, разбира се че ще стават меки съвсем естествено е[smile]
Особено ако пък снимаш с кроп апарат по скалата на обектив, тогава не меки, ами мьеки...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Lalinda   
Дата:   13-10-09 08:53

Снимам само градски пейзаж и фокусирам ръчно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   13-10-09 09:23

Аз снимам с 1 обектив градски пейзажи и обикновено предният ми план почти винаги е на едно и също разстояние - заради ограничението, което бленда 8 ми поставя с фокуса. Ползвам и бленда 11 и 16 (но много рядко последната, само ако има нещо съвсем наблизо). Фокусът е съобразен с границата на рязкост.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chill   
Дата:   13-10-09 09:37

За "дълбоки" пейзажи, с близък план и т.н., 16-20мм фокусно, f/16 и фокусирам на нещо от половин-един метър нагоре (за 20мм два метра), обикновено с ръчен фокус, освен ако не е светло и имам подходящ обект под някоя от автофокусните точки (не обичам да въртя постоянно врътки по стативи и да прекадрирам).За "плоски" пейзажи, теле, 80-100мм фокусно, f/8 и автофокус както дойде.

10x LiveView и ръчно фокусиране ми се вижда най-удобно и прецизно. [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   13-10-09 10:21

Да му мислят пейзажистите. При мен е лесно фокуса на очите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   13-10-09 10:32

mitakabus
Все пак за пеизажи се затваря макс блендата

То бива глупусти, но това просто кърти. Или викаш ти си имунизиран срещу дифракция...



Публикацията е редактирана (13-10-09 10:32)

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-10-09 11:01

Пешо,
навярно под "затваря макс блендата" той има предвид не най-затворената достъпна технически бленда на обектива, а максимално затворената приемлива бленда преди да започне да се влошава качеството от дифракцията [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 11:05

Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната.
Изолзвам и мултифокусни техники, но те не са за всеки.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tziko   
Дата:   13-10-09 11:15

"Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната."
или казано по друг начин, оставяш 2/3 от ДОФа зад обекта? или греша?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   13-10-09 11:17

Пешо що ти на на очите, като ти под 8 не падаш... където и на субекта да фокусираш е ок... по очите е за тъпи мазачи само... да не си прихванал нещо [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: alex070707   
Дата:   13-10-09 11:32

F11 си е THE BEST!

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 12:23

За какъв обект говориш, Тзико? В пейзажа може да няма обект, а съвкупност от обекти и обектчета и всичките да са еднакво важни.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   13-10-09 16:19

asahi написа:

"Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната. ..."

Това е много добра и вършеща работа техника.
В книгите по фотография често се казва точно това, че ДОФ-а е обикновенно на 1/3 пред, и на 2/3 зад, това което сме фокусирали.

В последните години като ми изпаднеше пълна техническа спесификация на обектив, Никон например, забелязвах че 1/3 - 2/3 правилото НЕ важи в повечето случаи. 1/3 - 2/3 ДОФ-а се променя както от фокусното разтояние на обектива, така и от на колко метра сме фокусирали.
Например 300мм обектив, при дадено растояние на фокус, приемливия ДОФ му беше точно 0.5 метра пред и 0.5 метра зад фокусираното. Т.е. 1/2 на 1/2.


Въпреки това,правилото (1/3 - 2/3) е много полезно и върши прекрасна работа в почти всички случай когато се използва позатворен широкоъгълен обектив.

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-10-09 16:57

asahi, какво имаш предвид по-точно под "мултифокусни техники", от любопитство питам?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Myth   
Дата:   13-10-09 17:05

Абе хора не ви ли вършат, автофокусните системи на камерите, работа та ... особено, като се има пред вид, че наистина практика при пейзажите е блендата да се позатвори така или наче почти всичко излиза на фокус.
Например:
при К10Д (според доф калкулатора)
при 16мм и бленда 11 ако обекта по който фокусираме е на 5м то след 93см всичко ще е на фокус. Хиперфокалното е 1,15 и от 57см нататък всичко ще е на фокус. Де да знам не мога да разбера що се мъчите да го смятате това пусто хиперфокално растояние, аре ДОФА е друго ама...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   13-10-09 17:12

щото е едно да гледаш дофкалкулатора, друго е да снимаш[smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: Canon   
Дата:   13-10-09 17:30

dashikov
много ти е труден въпроса? С повече от един отговор е.
Примерно: "да снимам портрет и за фон пейзаж"
Ако е портрет на кака Пена - фокуса е на нея на лявото оченце (ама ако е едноока, тогава по наличното око)
Ако е портрет на баба Пена - фокуса е на пейзажа - и бабата ще е доволна, че са и загладени/безфокусни бръчките и ти ще се радваш на пейзаж
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dashikov   
Дата:   13-10-09 18:28

Уважаеми г-н Петков,
Толкова информация има в написаното от Вас, че все още се опитвам да възприема поне една част от нея.След краткия, но изключително ползотворен контакт с Вас изгарям от желание да се запиша във ВТУ, където Вие да ми преподавате, надявам се да имам късмет и да има свободни места.
Сърдечни поздрави.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   13-10-09 18:43

Ако ми позволите, ще споделя и аз малко личен опит.

Със свръхшироките обективи (например Sigma 12-24 на Лайка формат) фокусирането си е живо предизвикателство и ако трябва и близките и далечните обекти, особено тези в ъглите на кадъра, да са идеално фокусирани, това не е никак тривиална задача. Ако в такива ситуации се ползва централна AF точка или се остави апаратът сам да си избира AF точки, резултатът в повечето случаи е незадоволителен. В такива случаи правя следното:

1) Избирам бленда в диапазон, където обективът все още дава пълната си рязкост, без да се забелязва омекотяване от дифракцията при 100% увеличение. За горната Sigma бленди 11 и 13 работят много добре, за други обективи, този диапазон може да е друг, така че го проверете чрез заснемане на тестов кадър с много дребен детайл при затворени бленди и вижте от каква стойност на блендата нагоре, започва да се усеща омекотяване;

2) Избирам странична AF точка, която съвпада с обект на достатъчно голямо разстояние от обектива, но не е нито много близко, нито на безкрайност.

3) Фокусирам с така избраната AF точка, снимам БЕЗ ПРЕКАДРИРАНЕ !!!, след което внимателно разглеждам рязкостта в ъглите на кадъра. Ако не ме удовлетворява или се получи така, че в единия от ъглите, кадърът е видимо по-замазан, отколкото в останалите 3, тогава избирам друга, странична AF точка (обикновено върху срещуположната страна на ромба) и повтарям снимката отново. След малко практика, се добива известен опит и почти безпогрешно се определя AF-точката, която ще даде най-добър резултат.

По така описания начин, в 90% от случаите на силно разхвърляни обекти в кадъра успявам да намеря AF точка, която да ми даде задоволителен резултат (видимо еднаква рязкост по цялата площ на кадъра). В особено тежки ситуации, (напр. обект на 50 см. в някой от ъглите на кадъра и планини в безкрайност или пък при някакъв екстремално крив ракурс), не ми остава нищо друго, освен да затворя блендата дори до 22 и да приема известно омекотяване или пък да търся друго, по-подходящо кадриране.

И още нещо ВАЖНО:

Екстремалните перспективни изкривявания при свръхшироките обективи водят до силно разтягане на обектите в ъглите на кадъра, а това създава впечатление за загуба на рязкост. Затова следва да се внимава, как се накланя обективът при заснемането на кадъра. Винаги се стремя да кадрирам така, че да свеждам перспективните изкривявания до минимум. В този случай получавам и максимално рязка картина по цялата площ на кадъра.

Гореописаната процедура може да изглежда малко сложна, но в действителност не е. Свиква се бързо, а усилието определено си струва, особено за по-претенциозните към качеството на пейзажната снимка.

Опитайте!

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 19:44

ф11 и три кадъра, за 3 плана. После мазане..
И о-чудо, дърветата имат листа.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: krist   
Дата:   13-10-09 21:56

абе тая техника с два-три различни кадъра с различен фокус нещо при мен малко крива.. кадрите излизат леко зумнати един спрямо друг и с 50/1.8д и с 18-70.. това нормално ли е?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 21:57

Нормално е, особено ако не го правиш както трябва.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 21:57

Ако нямаш статив, е нормално.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:07

Асахи, стана ми интересно.
Как фокусираш на различна дълбочина и границите на кадъра са ти същите?

П.П. статива няма нищо общо. Винаги има смяна на мащаба в отделните кадри.



Публикацията е редактирана (13-10-09 22:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:10

[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:11

Не се смей а обясни (ако можеш)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:12

Кое да ти обясня? Как 50 мм са си 50 мм?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 22:13

На халба бира мога да ти обясня. Не е задължително ти да черпиш. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:14

Четвъртък? Славяни? [smile]

П.П. За Каконианеца: Сложи си камерата на статив от 1000 лева. Сменяй фокуса на 1, 3, 5, 10 метра и глей какво става с кадъра. Винаги се "зумва" лекичко.

Т.е. детайлите в различните кадри са с леко променен мащаб.


Или очите ме лъжат?

П.П.П. Истината е, че никога не съм комбинирал кадри за да получа "по-голяма дълбочина". Не ми е необходимо.
Просто ми стана интересно.



Публикацията е редактирана (13-10-09 22:23)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:15

Аз не мърдам камерата. Фокусирам ръчно през визьора и по 3-те плана. Никакви изкривявания не намествам и нито дърветата, нито планините стават по-малки....

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:24

Сменяй фокуса на 1, 3, 5, 10 метра

Що не почнеш от половин сантиметър?

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: Canon   
Дата:   13-10-09 22:27

dashikov
Лесните рецепти (каквато ти търсиш) винаги са трудни за изпълнение.
Подобен по дълбочина въпрос задали на Микеланджело:
- Как се прави шедьовър?
- Махаш от камъка всичко излишно.

Да те посетя ли какъв е следващия въпрос на питащия?


Ще се радвам и аз да прочета верен отговор на твоите въпроси - но просто НЯМА такъв отговор.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:27

Канонио, не се хващай за думата, а помисли.
Или сега, като си пиеш ракията, хвани апарата и обърни внимание на това, за което говорим.



Публикацията е редактирана (13-10-09 22:29)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:30

http://www.broadhurst-family.co.uk/FrameStacking/index.html



http://www.broadhurst-family.co.uk/lefteye/MainPages/combinez.htm



http://www.broadhurst-family.co.uk/lefteye/MainPages/albums.htm

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   14-10-09 02:42

krist написа:"абе тая техника с два-три различни кадъра с различен фокус нещо при мен малко крива.. кадрите излизат леко зумнати един спрямо друг..."

Обективите имат (освен един куп други аберации) аберация позната като focus breathing - ефекта се изразява в това че обективите, говорим и за "твърдите" и за зум такива, си променят съвсем леко фокусното растояние когато се фокусира с гривната за фокус или АФ системата на фотоапарата. От това се получава ефекта за зумване който си забелязал. На единият от обективите ми - Carl Zeiss Planar T* 1.4/85mm ZF - въпреки цената си от 1800 лв, много ясно забелязвам леко 'зумване' на образа когато фокусирам през обхвата му. От Цайс с удоволствие предлагат решение но то е с тегло 4-5 килограма и цена от около 9000-10000 хиляди Евро на обектив.

Фотографските обективи не са проектирани да нямат този ефект поради това че не се използват за видео, за разлика от скъпите кино обективи, понеже в киното или видеото зрителят вижда ефекта на промяна на фокусното растояние на обектива когато се префокусира в дадена сцена - например следяш фокус върху актьор който се движи.
Евтините видео обективи за новинарски видео камери съшо не се корегират за тази аберация.
Наличието на мехови голямо форматни камери, например Зинар или Линхоф, ти ползволява да правиш пейзажи с разкост в кадъра от камъчето на 1 метър пред теб до планината в друга държава на хоризонта. Затова и инвестицията в корекцията на обективите за лайка формат не е предвидена специално за фотографи които снимат с 2-3 или повече кадъра с различен фокус и после наслагват изображенията.

Друг приблем на зум обективите - изгубването на фокус след зумиране - също не се корегира във фотографските обективи и се корегира в кино обективите пак поради това което заснема обектива - в киното при зум и работеща камера просто няма да има фокус след като се зумира в кадъра.
Затова в упътванията на фотографските обективи пише първо да се зумира, и после да се фокусира. Корегирането на този проблем би бил толкова скъп в един фотографски обектив че цената му ще е огромна а оттам обектива непродаваем.

Мисля си че навлизането на видео опция във фотоапаратите или ще доведе до частична корекция на focus breathing аберацията и загубата на фокус след зумиране при някои избрани скъпи модели на фотографски обективи от някои производители, или снимането на видео с фотоапарат ще има своите проблеми с качеството на образа в някои ситуации - например зумиране и смяна на фокус в кадрите на видеото.



Публикацията е редактирана (14-10-09 03:54)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: fff   
Дата:   14-10-09 07:25

Това не е ли избегнато от IF тъй като нямам обектив, който фокусира "вътрешно" само с един джам или група, за да проверя. Тези които си променят леко милиметрите движат всичко напред назад спрямо фокусната равнина.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   14-10-09 08:39

35mm, точно и ясно!
Благодаря, не го знаех.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   14-10-09 08:53

Точно при IF е най-ярко изразено. Никон 70-200/2,8 губи на близко разстояние над 30 милиметра в дългия край. Според ТТ данните на новия 70-200/2,8 нещата още са се влошили.
Милиметрите на обективите се дават фокусиран на безкрайност, факт който производителите спестяват.

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: apollo   
Дата:   14-10-09 10:42

Вчера духаше такъв вятър че не вярвах на очите си но стативът ми подскачаше и с трите крака във въздуха а аз бях направил напад от 45гр. за да противостоя на стихиите[smilie18] [smilie10] [smilie18]

Та изводът е какъвто и да е статива мислете какво да закачите на куката под него[smilie3]

Иначе по темата за пейзажа от същия ден имам 50% омазани кадри щото бива бива ама някои дни искат направо укрепления[smilie21]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: krist   
Дата:   14-10-09 11:38

35mm, благодаря за изчерпателния отговор!

apollo, в неделя до обяд във Видин[smilie3] беше доста тихо и стативът ми беше доста стабилно сложен, но въпреки това, пак се получи споменатия проблем със шифта на фокусното разстояние при префокусиране.. Чудя се между другото Хеликон Фокуса дали отчита тая особеност, тъй като съм го пускал само веднъж до сега и май не се получи добре, та да знам дали да продължавам да се мъча с него..?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gbrain   
Дата:   14-10-09 18:04

Целиш се в обект (на авто), който се намира на малко по-близко разстояние от средата на кадъра [smilie24] ф8 или ф11. Статив. Ако имаш филтър гледай да е качествен, защото евтините прецакват работата, използвай предварително вдигане на огледалото и/или дистанционен спусък(може и закъснителната опция за 5сек). Това да ти е проблема...



Публикацията е редактирана (14-10-09 18:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: landstar   
Дата:   14-10-09 19:20

интересна тема. За целта се придържам към най-острата бленда за съответния обектив, има ги във фотозоне.де и от там вече фокуса по-наблизичко.

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: gam3ra   
Дата:   14-10-09 19:57

landstar - викаш важното е тревичката пред краката ти да е остра, а замазаният хълм във фона мишки го яли

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: apollo   
Дата:   14-10-09 20:23

krist[smilie3] бях се качил на венеца отстрани на ТВ-кулата в Белоградчик и не можах да направя нито една свястна снимка... просто беше нещо неописуемо[smilie18]


Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »