Автор: bordon
Дата: 19-06-09 19:57
ЦИФРОВИТЕ АПАРАТИ ЩЕ ЗАПОЧНАТ ДА БЕЛЕЖАТ СПАД ЕДВА ПРЕЗ 2010 г., SLR-ите ОЩЕ ДЪЛГО ЩЕ ДЪРЖАТ ИНТЕРЕСА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ.
Пазарът на цифрови камери почти достигна точката си на насищане, след като през последните няколко години замени аналоговите модели и се обогати с модели и за най-капризните потребители. Напоследък погледите са обърнати към развиващите са пазари, защото там все още имапотенциал за продажба на дигитални камери. Но дори и тези пазари да се наситят скоро, прогнозата на IDC е, че бройката доставени цифрови фотоапарати ще започне да бележи спад едва след 2010 г.
По-конкретно анализаторите смятат, че първият спад ще бъде отчетен през 2011 г. Той ще бъде в размер на 2% и ще се дължи на пълното засищане на пазарите на всички региони.
Изключение се очаква да направят само цифровине SLR ( single-lens reflex ) камери, които са по-обемисти и скъпи от традиционните модели, но в същото време осигуряват по-добра производителност и имат множество сменяеми лещи. Доставките на цифрови SLR апарати ще нарасне с 9 на сто до 8,5 милиона бройки през 2011 г., прогнозира IDC.
За да стъпят по-сериозно на новите пазари, производителите ще трябва да адаптират маркетинговите си стратегии и дистрибуцията за потребителите в Китай, Русия и Латинска Америка. Те са изправени и пред друго предизвикателство – въпреки че пазарът на цифрови камери е растящ, маржовете на печалба в цялата индустрия намаляват заради ценовата война.
БОРБАТА С КАМЕРФОНИТЕ
Но камерите ще трябва да се изправят и срещу конкуренцията от страна на мобилните телефони, които са оборудвани с все по-добри възможности за фотографиране, казват още анализаторите. Въпреки това те вярват, че камерите ще продължат да бъдат по-напред от камерфоните по отношение на качеството на изображението и ще се адресират към потребителите, които търсят по-хубави снимки. Мобилните телефони от своя страна се превръщат все повече в мултимедийни лайфстайл устройства, така че при различните потребителски сегменти, в зависимост от начина на живот и региона, цифровите камери и мобилните телефони имат различно разпространение и начин на използване.
НАЙ-ИНТЕРЕСНИЯТ СЕГМЕНТ
Сегментът SLR дава на фотографите огромно поле за изява – възможност до експериментира със сменяеми обективи. Именно този сегмент бележи доста голям ръст. За популярността и доброто възприемане на SLR камерите говори фактът, че от март 2007 г. до март 2008 г. глобалните доставки на цифрови SLR камери са достигнали същите нива, каквито достигнаха конвенционалните филмови SLR през 1981 г. с 7,5 милиона продадени бройки. Цифровите SLR апарати имат огромен потенциал за развитие в бъдеще благодарение на лесната си употреба, иновациите, разнообразието на продуктови концепции, падащите цени и ръста на развиващите се пазари. Тези пазари, особено в Китай, Индия и Източна Европа, отчитат сериозен интерес и съответно продажби на SLR камери, докато страни като Япония и САЩ регистрират спад.
В близко бъдеще ръстът в секторът на дигиталните камери ще се движи именно от SLR модели. Очаква се икономическият спад да се отрази на доставките на компактни камери или камери с вградени обективи. Продажбите на SLR апарати ще са двигателите на пазара на камери, а също и аксесоарите като сменяеми обективи. Очаква се този пазар също да нарасне в резултат на бързото проникване на цифрови SLR камери.
ВСИЧКО Е HD
През 2008 г. основните производители като SONY, OLYMPUS, CANON, SAMSUNG и NIKON извадиха огромен брой предложения, като една солидна част от тези продукти са HD DC. PANASONIC пръв лансира модел по стандарта HD DC. С падането на цените и нарастване на търсенето на високо качество на изображениета HD ще се превърне в съществена характеристика на много потребителски продукти. Специалистите прогнозират, че китайският, а и световният пазар, ще навлязат в нова ера – ерата на HD.
КИТАЙ ПОДЪРЖА БИЗНЕСА
Китайският пазар е огромен и переспективен. Може би поради тази причина всички погледи са обърнати в тази посока. Какво се случва на китайския пазар? Пропастта между марките става стабилна. Японските производители на цифрова техника определено са с едни гърди напред. Китайските производители са изправени пред много трудна ситуация заради спада в цените на продуктите на японските и южнокорейски производители и техните канали за достигане да потребителите в малките градове и далечните райони. По тази причина AIGO и BENQ вероятно ще отидат по-назад по показателите цени / производителност. Тъй като и двата производителя имат и по-лоши канали на разпространение, пазарните очаквания за тях не са съвсем оптимистични.
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ПАЗАРА
Според специалистите най-добре и на пазара на компактни устройста, и при SLR-ите се представя CANON. В първата категория компанията държи около 30% от пазара, а във втората – близа 40%. Повишено присъствие при моделите със сменяеми обективи има и SONY. Според специалистите това се дължи на производството на матрици, с което японската компания се явявя основен доставчик за другите марки, както и на всеобхватната гама от устройства. SONY има предложения във всички сегменти – от професионалните модели до напълно аматьорските. Отлив при компактните устройства отчита PANASONIC, залагайки с OLYMPUS върху формата Micro 4/3.
|
|