Автор: BELOBRAD
Дата: 07-06-09 22:00
И добре е да сте и на ръчен фокус, за да не получите размазването от разфокусиране. Голямата дистанция на движещия обект от фона зад него може да Ви създаде проблем в случай, че нямате ръчен фокус. Това се получава, особено, когато движещият се обект е доста близо, а фонът далеч. Зависи от техниката, от съотношението между обекта и фона в площта на кадъра и т.н. Автоматиката обикновено фокусира фона, а обекта, който е сюжетно-важния елемент в кадъра е извън фокусираната дистанция. Ако размазването е и от движение, и от от разфокусиране, може да доминира последното и дори да не се усети размазването от движението. А нали търсим ефекта за движението, то носи динамиката на една такава снимка! Апарата, като минимум, трябва да има ръчен фокус и едноточково фокусиране поне в средата на кадъра. Още по-добре е да има и ръчни настройки на бленда е скорост. Тогава може да подбирате кое от полезрението на апарата да води в оценката на осветеността, а именно сюжетно-важният елемент. Той не винаги е главно-действуващия, може да част от него. Например ръката с хилката на тенисита, а не целия тенисист. Или перката на въртолета, а не целият въртолет. Или ръката с боксовата ръкавица на боксьра и чинето на неговия противник, а не целите им тела.
Въобще, много са събираемите на успеха на една снимка в този жанр. Като започнете системно да се занимавате, ще откриете още много фактори за този успех, което Ви го пожелавам! Търсете ги!
|
|