Автор: geokar
Дата: 07-06-09 16:30
borisyankov написа:
> За стерео ефекта е особено важно междуокулярното разстояние. То
> при приставката е минимално
Точно по тази причина не виждам достатъчно изявен стереоефект в цитираните най-горе снимки. Паралаксът трябва да отговаря поне на нормалната отдалеченост на очите - т.е. да е между 6 и 8 см. за да може всяко око да види предназначеният за него образ - а дали това ще стане с просто събиране на очите, или със специален стереоскоп, е без значение. При снимките, които аз съм пуснал по-горе, на това условие отговарят само втората и третата, първата е направена с неестествено голям паралакс и затова дълбочината на стереовиждането при нея е много по-голяма от действителната - на този принцип са работели "рогатките" в армията - специални перископи, увеличаващи дълбочината на стереовиждането за по-правилно оценяване на местността. Колкото до приставките - още като дете се занимавах с този ппроблем и бях прочел в достъпната тогава (руска) литература за приставки към достъпните тогава "Киев" и "Зенит" и сам съм се опитвал да си конструирам такава, но без успех, "Спутник" (механическото свързване на два "Любител-2" апарата) също е попадал в ръцете ми, към него имаше и стереоскоп за контактни копия. Затова съм се задоволявал да правя стереоснимки на статични обекти - достатъчно е при втораа снимка да преместиш тежестта от единия крак на другия, за да постигнеш необходимия паралакс. Изобщо някога смятах, че стереофотографията е фотографията на бъдещето, особено ни запали новата за времето си холография... Е, както често се случва, традиционната фотография надживя тази обща тенденция и стереофотографията съществува днес само като една от разновидностите й.
Публикацията е редактирана (07-06-09 16:31)
|
|