Автор: Davidoff
Дата: 05-06-09 20:24
Светлината, Санчо! Тия схеми на слънце с директна запълваща светкавица са за спасяване на положението и нямат нищо общо с хубавия портрет. Фона е много важен при все, че с този апарат всичко е на фокус. Колкото по-добре е подбран фона, толкова по-добре. Задължително е да не е претрупан ако искаш вниманието да е насочено към човека на снимката. Ако снимаш навън в слънчево време - на сянка. Ако е облачно още по-добре. Ако си вътре, използвай светлината от прозорец, но да не е директна слънчева светлина (северен прозорец, бели пердета или и др.). Техническата част е лесна, гледай да експонираш правилно, минимум исо, максимално отворена бленда и да няма изгорели зони. Ако снимаш портрет в близък план (глава, рамене и подобни) използвай дългия край на вариото за да намалиш перспективните изкривявания. Композицията - завърти раменете на човека на страни, не центрирай главата, фокусирай в близкото око и прекомпозирай в нещо по-удачно от "изстрел в десятката".
Пак да се върна на светлината - ако човека е много близо до източника на светлина (прозореца в случая) е възможно стаята да излезе на снимката много тъмна. Ако това не ти харесва премести човека на вътре. Освен това градацията на светлината от светло към сянка е толкова по рязка колкото е по-близо обекта до светлинния източник, т.е. ако искаш по-равномерно осветление го преместваш по-далече от прозореца. Ако имаш възможност да използваш нещо бяло за рефлектор може да запълниш страната на сянката. Колкото по-близо рефлектора до човека толкова по-светли сенките и обратно (рефлектор = бял чаршаф, покривка, риза, каквото се сетиш). Експериментирай с позицията на светлината относително обекта.
Ръцете са много изразителни, внимавай дали и къде ще ги включиш в композицията. Гледната точка, отгоре или отдолу или точно срещу очите имат различно внушение също. Оглеждай се за двойна брадичка и подобни дефекти които могат да се избегнат с лека промяна на позата и гледната точка.
И т.н. и т.н. Хората са написали много книги по въпроса, намери и чети и
|
|