Автор: zoomaniak
Дата: 06-06-09 11:24
Фотографът Никола Михов наднича под полата на Айфеловата кула
Париж винаги е имал две лица - едно за парижани и друго за тълпите туристи, въоръжени с фотоапарати. За вторите Айфеловата кула е най-популярният монумент, събира седем милиона посетители годишно, тя е и най-сниманата градска забележителност в света. Този факт фотографът Никола Михов е превърнал в обект на изложбата "Снимки с Айфеловата кула" (до 30 юни във Френския културен институт). Кулата е първото нещо, което туристите, слизащи от автобусите на площад "Трокадеро", виждат от Париж. С нея са първите им снимки за спомен като със стара приятелка, преди да пристъпят в непознатите територии на града. В снимането им има и акт на "колонизация", сигурно затова самите парижани рядко идват наоколо.
В изложбата си Михов е документирал именно социалния ритуал на фотографията. Той вижда кулата като място, където пришълците са въвлечени в идентична емоция, приравнени. Фотографиите му показват мъже и жени, сватбени двойки и деца, има дори китайска партийна делегация, както и американската баскетболна звезда Винс Картър - еднакво въвлечени в еуфорията на "Трокадеро". Михов повдига въпроса за фигурата на фотографа и нейното разколебаване. Това разколебаване е показано с ирония от автора - снимащия сред снимащи. Обективът му преднамерено заобикаля самия монумент и не поглежда в него. Защото фотограф е не този, който гледа, а този, който вижда.
"Снимка с Айфеловата кула" е вторият проект на Никола Михов, свързан с френската столица след "Безредиците в Париж - една година по-късно" (2007). Прекарал четири години в града, той е попил неговия ритъм и импулси, оставил се е да бъде прелъстен от тях. Фотографиите му са изключително силни в композиционно отношение, но печелят най-вече с чувството за хумор. Те ще бъдат предложени на търг, организиран съвсемстно с Green Cat Gallery, който ще е на 24 юни в изложбеното пространство на Френския културен институт.
www.capital.bg
|
|