Автор: ogimag
Дата: 22-01-11 13:35
Да не се сърди и третия оператор, че няма тема и за него. Та разказа на един служител.
"Сигурно повечето от вас са гледали сутрешният блок на bTV и темата "как ни обслужват мобилните оператори".
На въпроса "има ли натиск или стимул върху служителите да се работи по този начин" Представителите на Глобул и Виваком отговориха оклончиво и подминаха темата.
Как всъщност се работи в търговската мрежа:
Служителите в магазините се подбират не по знания за продуктите които предлагат а по това колко продават. Може да не знаете какво е GPRS или GPS и дори може това да е едно и също нещо с правописна грешка в етикета на стоката, но ако вие продавате всеки ден нови и нови карти с говор вие сте най-добрият служител за фирмата.
Началото на всеки месец към търговската мрежа на операторите (както вива така и мтел така и глобул) се спускат ТАРГЕТИ. Това не са просто прогнозни продажби, не са дори и препоръчителни, а това са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ продажби който трябва да изпълни всеки продавач. Таргетите не са просто бройки а са описани какво от кое и по колко трябва да продадеш. Супер продаваш си хващаш си таргета и взимаш много пари.... А какво се случва ако не си постигнеш таргета.
Колкото и да си добър просто си заминаваш от фирмата.
Ясно е, че във всеки бизнес е така ... не си постигаш целите и си значи нямаш място във фирмата.
Давам ви един сценарии... във вашият магазин влзиат по 5000 човека на месец, но от тези 5000, 3000 са едни и същи. Хора от квартала които си плащат сметката. А вие всеки месец трябва да правите нови и нови и нови и нови карти... Не се приемат обясниени от рода:
"днес нямаше клиенти", "днес никои не искаше да си вземе", " хората не го искат" вие ТРЯБВА да правите нови договори. Ако не го правите следва мъмрене, заплахи, орязване на пари, почивки и накрая си аут.
Тук се ражда и лужата и некоректното обслужване на клиенти. На клиента не се гледа вече като на клиент а като на потренциален донор или на допълнителни бонуси или на спасение от поредното мумрене и заплахи.
Ако идете в магазин на оператор веднага ви заливат с предложения за карта ако пък имате за още една и още една. А ако сте там за нещо което не в бонус системата на фирмата вие не сте интересен и ви отсвирват.
Представителите на операторите казаха, че те нямат представа и никога не са принуждавали служителите си да лужат и мамят.
Господа представители. Вие сте хората които спускате целите.
Всеки ден се спуска информация как да се предлага ... как да се предсатавя договора като ПОДАРЪК, какви и по колко СМС да се пускат на клиентите .
Цялото изпълнение на целите се следи почасово и ако изоставаш ти се налага глоба.
В работата на консултанта влиза:
Да предлага АГРЕСИВНО
Да предлага на всеки независомо за какво е (той трябва да си вземе карта на сметка)
Да прозвънява определени бройки хора за да ги приканва да идав в магазина
Да натрапва на хората че трябва да си вземат карта на сметка и то не една а няколко.
Напоследък нещата станаха още по зле и по зле... за декември целите бяха двойни. Беше ни казано, че не се приемат извинения за непостигането им. Стигна се до там да се пишат ОБЯСНЕНЯ до мениджъри "ЗАЩО НЕ ПОСТИГНАХ ЦЕЛТА СИ ЗА ....." започнаха да се предлагат телефони с ДОГОВОР дори по пазари и да се ходи по селата да се агитират бабите и дядовците за телефони (фиксирани) само и само да се постигнат целите и да не си загубим работата. И ако мислите , че всичко това се случва без знанието на шефовете грешите. Ето ви няколко извадки от фирмените мейли:
АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОСТИГАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНАТА ЦЕЛ НА ВСЕКИ КОНСУЛТАНТ ПО ПРОДАЖБИТЕ ;
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА КАЛКУЛАЦИЯ ПРИ РЕТЕНШЪН КЛИЕНТИ И ГОЛЯМА УСПЕВАЕМОСТ ПРИ УБЕЖДАВАНЕ – искам всеки ретеншън клиент да вижда нагледно ( с лист и химикал ) колко ще му бъде отстъпката ;
НИКАКЪВ ЧЪРН ;
КОНКРЕТНИ МЕРКИ КЪМ ИЗОСТАВАЩИ СЛУЖИТЕЛИ ;
Имам няколко елементарни въпроса към вас:
1. Там ли ви е мястото, на дъното?
2. Там ли се чувствате добре?
3. Вие ли господа/ дами управители сте най-слабите в цялата Зона Запад?
4. Защо само във вашите магазини няма работа?
5. Защо вас не ви мотивира това, което мотивира другите. Купи, Супер купи, награди бонуси, и т.н?
6. Вие отбор ли сте или едно разпръснато стадо?
7. Искате ли да работите цял Декември и да вземете само заплати?
8. Какво още трябва да се случи, за да започнете да продавате?"
|
|