Автор: Amigo
Дата: 19-04-10 17:03
IATA: Европа действа неадекватно, някой подведе авиокомпаниите за облака
Международната асоциация на авиационната индустрия (IATA) остро критикува европейската реакция на кризата с облака вулканична пепел и призова в понеделник за спешни мерки за отваряне на въздушното пространство след като вече пети ден авиокомпаниите губят по 250 милиона долара на всеки 24 часа.
Според шефа на IATA Джовани Бисиняни властите в Европа са "пропуснали възможности за безопасни полети".
"Този вулкан съсипва авиационния сектор - първо в Европа, а сега вече и по света. Размерът на икономическите щети за авиацията вече е по-голям от тези след 11 септември, когато американското небе бе затворено за три дни", допълни Бисиняни, цитиран от "Ройтерс".
"Трябва да сложим край на тази тотална забрана и да открием начин за гъвкаво отваряне на небето, стъпка по стъпка", обясни той на брифинг в Париж.
Бисиняни призова също спешно да се свика среща на Международната организация на гражданската авиация, която е една от структурите на ООН.
"Трябва да вземаме решения на базата на реална ситуация, а не на теоретични модели. Властите пропуснаха възможност да се извършват безопасни полети."
Еврокомисарят по транспорта Сиим Калас заяви в неделя, че сегашната ситуация не може да продължава така. "Не можем просто да чакаме облакът с пепел за се разнесе", добави той и изрази надежда в понеделник половината от европейското небе да бъде отворено за полети.
В същото време няколко авиокомпании извършиха без проблеми тестови полети на различни височини (холандската KLM дори пусна два товарни самолета до Азия) и повдигнаха въпроса кой и на какво основание е взел решението да затвори всичко от Дъблин до Москва. От избухването на кризата късно сряда до днес са отменени над 70 000 полета.
Брайън Флин - шефът на европейската агенция за въздушен контрол "Юроконтрол" отговори, че има ясно разписани правила на Международната организация на гражданската авиация, те се прилагат по цял свят, а конкретните инструкции се интерпретират на континентално равнище.
"Би могло да се каже, че инструкциите се интерпретират малко по-строго за Европа, отколкото за САЩ, що се отнася до отговорността на агенциите за контрол на въздушното движение и пилотите", обясни той през "Ройтерс".
|
|