Автор: e-mil
Дата: 02-02-14 11:15
Ползата от LinkedIn не е за чатене и досаждане с приятели и познати. На мен ми е полезна с това да следя как се движат нещата в професионалните ми контакти, кой с кого се познава и т.н., а от това материалната полза трудно се изчислява. Сигурно е, обаче че без подобен вид мрежа много по-трудно и по-бавно ще чувам за най-външните кръгове познати, с които се виждам най-рядко. Аз също не съм хиперсоциален тип и като се срещам с хора не мога да обхвана в разговор всичко, което се е случило с всеки познат или далечен колега.
Ето, например една бивша колежка с която общувам рядко (макар да ни е съфорумка тук или поне беше доскоро), този месец се е преместила в друга рекламна агенция и е станала старши копирайтър. Без мрежата можеше да минат още няколко месеца преди да го науча. Това е информация, която няма да науча в професионален форум, просто защото не съм рекламист. Тя може да не ми е полезна веднага, но може и още утре да ми потрябва.
Пак наскоро във фирмата, в която работя търсехме кастинг режисьор. Търсехме активно, пускахме всякакви контакти, почти се бяхме уредили, но човекът се отказа и накрая намерихме друг чрез LinkedIn. И то намерихме такъв, който освен кастинга пое и режисирането на част от продукцията.
Когато търсиш човек ползата е, че мрежата спестява част от проучването - веднага виждаш какво е работил човекът, с кого го е работил, кой професионалист е оставил отзиви за работата му и т.н. Е, естествено виждаш само похвалите, но гилдиите в България не са големи и част от неговите контакти почти сигурно съвпадат с твоите. Значи с 1-2 телефонни разговора можеш да научиш повече и в рамките на час да си готов с решението дали да го потърсиш.
Чувал съм, че HR агенциите също активно ползват мрежата, когато имат поръчка за конкретен специалист. Пак по същата причина - не четеш дрън-дрън за него във Фейсбук, а конкретни отзиви от ограничен кръг хора в неговата сфера.
Да, пощата се пълни, но това са новини за хора, чиято кариера следиш поне с периферното си зрение. В повечето случаи чета само заглавията на писмата. Кажи-речи всички в мрежата работят активно и досега никой не ми е досаждал с празни приказки.
Рекламата, първо е умерена и второ почти винаги е свързана с професионалната ми дейност.
Така че материална полза има. Просто никой няма време да седне да я изчислява.
|
|