Автор: tzl
Дата: 08-09-13 20:06
Тъй като съм намесен в темата ще поясня:
Аз заставам зад думите си и фотографът е фотограф ако знае как се работи със светлината. Обработката, която цели да промени добре направена фотография в нещо по-различно е художествен акт. Тук говорим за фотографи-художници.
Когато някой не разбира от фотография, но прави шедьоври от калпави снимки, той си остава с прозвище, в което думата "фотограф" липсва.
Това, което казах няма общо с факта дали да се обработват снимките или не, а дали обработката на снимките спасява некадърно направени кадри.
Думите ми по-горе, както и тези са поради факта, че младите и любителите имат нереални илюзии за красивите фотографии около тях.
И по темата (по-точно заглавието): Граница в обработката няма, стига този, който е автор на картинката да не си прави илюзии какъв е.
А това, че има лоши примери в обработката не е чудно, защото има лоши примери и във фотографията, осветлението, кинематографията, музиката, резбарството, бакърджийството, грънчарството.
Плодът на тези занаяти е продукт, който се оценява от хората. Има плодове, които се оценяват като добри от по-широката публика. Други се оценяват като добри само от 7-8 човека, в които се включват и родителите, както и кучето.
Виждал съм коментари за "прекалена обработка" от хора, които не разбират от добър грим. Друг път коментират, че е прекалена, защото са решили, че единствената добра фотография е тази, която излиза директно от фотоапарата. Хора различни, вкусове различни, мнения различни.
Не мисля повече какво друго трябва да се каже по темата.
Публикацията е редактирана (08-09-13 20:15)
|
|