Автор: vgramatikov
Дата: 19-11-12 19:58
Тестовата индормация малко ,хора знаят как изглежда.
Генчо.. Пумата вика ,че съм щял да стана като теб. Сигурно не подозира ,че специално в тестове сме прекарали малко време заедно. Да се пообразовам технически.
Много мако хора осъзнават ,че когато четат графики за сравнение като тези в "ДХО" пропускат много важни неща.
Примерно сигнал/шум графиките се манипулират много лесно от производителите.
Пример за това е Пентакс примерно.Това ,че сигнал/шум графиката му е по-добра от Никон със същата матрица ,се дължи на шумоподтискането в РАВ над 800/1600 исо. Това не означава ,че реалния кадър има повече детайл и ресурс за печат. Означава просто шумоподтискане..на цветен най-вече шум ,а дори и си мажат.
Та въпросното шумоподтискане и липсата на детайл не се отразява на сигнал/шум графиката негативно ,а напротив позитивно.
Това се дължи и на факта ,че след шумоподтискане шумът в сенките най-вече се подобрява ,а и от там сигнал/шум графиката. Но това всичко е илюция.
Примерно Никон графиките сигнал/шум са видимо малко или много по-добри от тези на Канон но реалните кадри имат и по-малко детай ,което пак пряко се отразява на графиката в позитивен план за Никон особено маскирания шум в сенките на Никон. Резултат от едно чудесно шумоподтискане.
И става така ,че разиката ако е половин стоп в полза за Никон то по-тези сайтове се увеличава до стоп-стоп и половина.
От горните факти следва ,че и графиката за динамичен обхват на тялото със общо шумоподтискане или такова в сенките ще изкара по-добър динамичен обхват средно с около половин до един стоп само заради шумоподтискането. А тялото с повече детайл и контраст (примерно Канон) ,което дава фира в сенките 1-стоп по-рано накрая ще излезе ,че е 3-стопа по-слаба динамика.
И това сичко тествано по т.нар "дефаултни" настройки. Но и баба знае ,че дефаулта при Никон няма този Контраст като дефаулта при Канон.Зависи и от конверторите.
Излиза ,че тялото с малко шумопотискане на шума + по-макия контраст по дефаулт + хардуерно малко по-добрите компоненти става с стоп по-бесшумно ,а динамичния му обхват отлепя 3-стопа пред конкуренцията.
А Канон 5д3 дори има по лек АА филтър и доста по "пънчи" контрастен кадър дори от 5д2.
Ако някой земе един Никон и го оконтрасти като Канонски фаил и почне след това да мери ,пак Никона ще е по-добър в доста параметри но там разликата се стопява изумително много. Особено в хайлайта Никончеата мн бързо здават багажа и там изхода е да се търси спасение с недоекспониране. Защото имат по-голям ресурс в сенките. При Канон правилото важи към "точната експонация" ни нагоре ни надолу.
Аз с Никон недоекспонирах масово ,а с Канон дори при меко осветление преекспонирам масово. После се получават едни страхотни наситени преходи в средните тонове дето мене ме кефи.
Особено когато се снима в студио с контролирана светлина или навън с правилната техника.
Не казвам ,че матриците на Сони не са по-добри. По-добри са.
Но не толкова колкото си мислят много хора.
За шум чак последните версии кропки подчти ловят половин до един стоп по-добре от 18мп на Канон и с до 1.5-2.0 стопа динамика в най-добрия случай. Да не е малко но Канонските матрици са стари вече...не че не са добри. За времето си преди 4г бяга добри.
При ФФ 1дх показа също ,че Сони/Никон не доминират. 1дх е добър колкото или по-добрър от д4.
д600 и д800 са много добри камери също и 6д,5д3 не са сравними като качество на изображението. Но още не сме видяли 6д но не очаквам чудеса от ФФ за 3500лв.(рална цена)
|
|