Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Страхотно портфолио, надявам се обаче, че няма да ми е нужен такъв екип и хаси за да постигна подобен ефект :) JORO благодаря за идеята с текстурата, ще се поразровя, може би има и още начини :)
Е, то е важното да видиш как става, от там на татък всеки се справя както може. Според мене главното е осветлението, снимаш в РОУ и после тоун-мапинг в някоя програмка (и евентуално яко колажи в сопата )
в първата освен това не изключвам да има от филтри>дисторт>дифуз глоу. и работа с четките по участъци. плюс поне един ч/б слой в режим мултипли, който е изтриван тук-там. най-вероятно са повече слоеве, в различни режими и различни ефекти. може би не е и въпрос на заснемане, а на монтаж, ама аз не съм особено веща. е, далеч е от вещината на кристал, да речем. ама тва пак според мен.
втората ми се струва по-лесна като обработка, ако материалът си е заснет реално. задължително има отново поне един ч.б слой, вероятно много четки. ааа....ч/б слой може би е в режим софт лайт, ама знае ли човек...?
у сопата има поне 2-3 начина да се постигне всеки ефект. а па можачите ги правят с няколко движения, ако е само до общият вид на изображението. съвсем друго е да се правят сложни монтажи. понеже не мога да съм сигурна, че и тук няма монтаж, предпочитам да си затрая вече...
Верният отговор е това, което @n1x0n е писал — добре пипнато осветление и после ретуш.
Под "ретуш" имам предвид не да направиш нови светлини и сенки, а да направиш снимката да е в такъв илюстриран вид. Светлините и сенките се правят по време на заснемането.
Та, @rusinov, ако смяташ, че 80% от кадърът е ретуш, трябва да приемеш факта, че си сбъркал. Това го заключвам от факта, че търсиш как се ретушира. Възможно е да бъркам. Най-добре покажи един суров кадър, който смяташ да ретушираш, за да видим как си го светнал.
Лично аз съм виждал хиляди неуспешни опити да се правят такива снимки и всичките имат един концептуален проблем — смятат, че всичко е ретуш и опитват от зле осветена снимка да направят щедьовър или в случая — подобен илюстративен вид. Това няма как да стане така.
Специално Dave HIll не ползва нито "филтри", нито "actions", нито "tone mapping", нито HDR. Той сам си го казва на една конференция. Всъщност е ясно от снимките му, но поне го каза "за протокола", за да може хората да спрат да опитват да правят такива снимки за 8 секунди с разни автоматични "филтри".
Без тоун мапинг и да си съдереш гъза, не можеш да постигнеш ефекта на илюстрация само с перфектно осветление. Ако ретуша имитира тоун мапиг, значи все пак говорим за същото нещо...
Първата снимка си е HDR (grungy) и не е трудно да се направи от един RAW файл (5 кадъра на -2 -1 0 1 2) и съответен tone mapping и малко фотошоп. Нищо особено.
Даже и в Лайтрум може да стане, стига оригиналната снимка да е както трябва. Малко работа с хистограма и clarity и 80% от работата е завършена.
@snoopoff — много зависи доколко човек знае как се светва. Не случайно Dave Hill и много други светват моделите си не с 2 лампи, а с повече, именно защото знаят защо. При "правилно" осветен модел имаш 80% от работата свършена.
И под "правилно" нямам предвид "да изглежда добре", а да знае човек къде трябва да са сенките на сцената, която снима, защото в повечето случаи хората само светват, за да е светло и не оставят грам сянка.
За tone mapping-a съм съгласен, в случай, че се дефинира подходящо. Под "tone mapping" в предната публикация говоря това, което хората правят за "8 секунди" с разни автоматични софтуерчета.
@procokal - вземи покажи на всички тук пример, тъй като аз съм виждал точно такива примери като това, което казваш и нямат нищо общо.
Ако трябва да направя сравнение с готварството — примерите, които даваш са "пресолени", "превтасали" и "вкиснали", докато това, което се търси е нещо, което е овкусено перфектно и изпечено на точната температура и за точно определено време.
Ами от един РОУ не можеш да извадиш 5 КАДЪРА. Можеш да извадиш един кадър с различна експонация. Като в най-тъмния (-2) ще ти излезе шума от сенките. 5 кадъра означава 5 различни щраквания на затвора при различни скорости/бленди/исо. Това става с бракътинг функцията на камерата.
-2 -1 0 1 2 НЕ означава задължително компенсация -2 -1...
Може да е -2(-1.5 компенсация), -1 (-0.75 компенсация)... Или пак -2 (-0.6 компенсация), -1 (-0.3 компенсация)...
Това дали ще излезне шума или не зависи от осветлението на оригиналния кадър и от нещата в които съм написал в началото на коментара. Брекетинга дава по-добри резултати, но ако има движещи обекти (хора, автомобили...) няма да стане и ще има ghosting.
@procokal — ти смяташ ли, че резултатът е същият като това, за което пита човека, който е започнал темата?
Тук аз не смятам да се отплесвам в това каква е снимката, която си показал или как е направена. Всяка снимка си е за себе си. Говоря само за сравнение между това, което си показал и това, за което говори човека в началото. Аз лично не виждам прилика, което ще рече, че този метод, който предлагаш, не дава отговор на човека.
Има шум защото е от 1 jpeg и моето апаратче на 400исо започва да шуми . И както казах, там ефекта е съвсем лек, докато първата снимка е доста grungy. Четете внимателно ;)
Нека да пусне автора някаква снимка или утре аз ще направя нещо grungy за да ви покажа.
Тук вече може да се ползва брекетинг. След като Photomatix направи "микса", идва ред на tone mapping. Luminosity, Microcontrast, Microsmoothing, Saturation, Saturation Highlights, Saturation Shadows, Shadows smoothness..... След това идва шопа/лайтрум за finishing touches.
Авторе, Photomatix e твоето решение и ще се наложи доста да четеш.
Иначе снимките от първия пост може да станат и с по-прост вариант. Малко glow, unsharp mask, vibrance, някое филтърче и игра с слайдерите и curves/burn/dodge за ДР и това е.