Автор: georgioiv
Дата: 26-10-11 17:14
Само такава тема нямаше, нали....:)
Замислих се за това след ФФФ, като поснимах с новите апарати на Сони. Взех едно А77, катерихме едни върхове с параклиси, минахме през едно готино село (поздрав на всички с които качвахме баирите) И през цялото време, без да си давам сметка, ползвах удобния подвижен дисплей на А77. Със сигурност навик, останал ми от Сони некс5. Установих вечерта като се замислих, че през визьора съм погледнал най-много два пъти, като единият е да видя какво има вътре... :)
Та, какво мислите по въпроса, че ползването на оптичния или електронния визьор е по-скоро навик, отколкото необходимост при наличието на въртящи се, ярки дисплеи с голяма резолюция, при които виждаш снимката така, както ще ти е вечерта на монитора, още преди да си натиснал спусъка.
Като поснимам малко със стария боен ДСЛР, после няколко часа пак си слагам дисплея на нивото на очите, просто рефлекторен навик.
Сега се сещам, че сапунерките например винаги са били без визьори..... или пък шахтовите визьори, които сменят гледната точка. А ако на някой изключително много му липсва - винаги може да се лепне един допълнителен електронен визьор....
От тук идва и следващият въпрос - при кой тип фотография гледната точка от която се снима - окото на фотографа е препоръчителна...:) То всъщност фотографите не са с особено еднакъв ръст, та от там тая гледна точка не е съвсем еднаква.... Мен примерно ми харесва да снимам от ниски гледни точки (коремна фотография, пак от некс5).... Има го момента пък, че смяната на гледната точка - от окото на тумбака може да доведе въобще до друга визия....
|
|