Автор: e-mil
Дата: 12-10-07 22:03
- Запетайките в първия текст "long ,long ,long" вероятно има причина да са поставени така, но според мен не е добра идея. Понеже става дума за реклама, в която имитираш немите филми, не е добре да вкарваш дизайнерски приумици в графичното оформление. Придържай се към стилистиката на избраната форма. Все пак важното е продуктът. Другото са поддържащи символи.
Орнаментите в текста са бели и много дебели, текстът е много сив, а рамката - хем тъмносива, хем тъ-ъ-ъничка, тъничка. И сивата елипса горе в центъра съвсем се губи. А и орнаментите, освен, че са готови фотошопски, са и грубовати. Не стига това, ами част от тях си ги разпънал произволно за да запълнят. Сравни извивките на централния долен със всички останали. В централния имаш хармонични криви, а другите са разплути. Едно от негласните правила е, че текст и готови елементи не бива да се разпъват или свиват с повече от 10-15 процента. След това се усеща и от неопитно око.
От текстовете два са централно, три са в долната половина. А в предпоследния текст (със слогана) имаш твърде голямо разстояние между двата реда. Трябва да изравниш хармонията в графиката. Дръпни си няколко неми филма и виж как са надписите.
- Малко ми е странно началото - хем за първи път виждам героя, хем е в гръб, хем от ниска гледна точка. Вкарай около 2 сек начало с по-общ план - примерно той върви по алея, но ръстът му да запълва най-много 1/4 от кадъра. Защото веднага след това гледаме краката му през неговите очи - просто зрителят има нужда от още малко време да схване къде го хвърляш.
- веднага след претъркалването той замръзва по очи, но ти вече пускаш fade. Понеже раменете и главата му са резнати през повечето време, на мястото на фейда сложи още една 1 секунда през неговите очи със зум към ръцете му, подпрени на тревата и там пусни фейд. Ама пусни още 7-8 фрейма, недей да скъперничиш . Много бързо идва следващият текст и се губи ритъма. Да, ясно че трябва да завърши и музикалната фраза, така че тия 7-8 фрейма трябва да ги спестиш от предишните дължини.
- В текста "some 3 hours..." имаш 2 интервала. Махни единия.
- Много са хубави тия flares дето седят като очи и брада на "каубоя"
- Текстът: "i see you are in trouble..."
Местоимението "I" в английския се пише с главна буква. A "take this" е повелително и трябва да завършва с удивителна, не с многоточие.
Освен това: пусни още една секунда на целия текст. Сега думите "make your life easier" ги чета вече върху следващия кадър. Прочети го на глас заедно с паузите (все едно се обръщаш към някого) и ще усетиш точната дължина:
"I see you are in trouble my son. (10 frames pause)
Take this! (20 frames pause)"
It make your life easier..."
- Вярно, че слънцето идва малко в повече, както отбелязва kaiser.soze, но е търпимо. Можем да приемем, че продуктът ще носи слънце в телата ни. Обаче губиш последователността в разказа:
1. Пияницата взема питието при ниско слънце.
2. Отваря и пие в сумрака след залез.
3. Тъмница
4. Беснее енергично пак на слънце.
Точка 4 кога се случва? Чак на следващия ден ли? Като за енергийна напитка е доста време.
- На едно място ти липсва черния кроп по хоризонтала при разделянето на екрана.
- Имаш цели 7 секунди с трите клипа (търкалянето, обикаляне на дървото и въртенето на главата). Много са 7 секунди. Освен това двата изразяват енергичност, а този с главата - малоумие. Няма да пия Ред Бул, ако ще приличам на олигофрен. Трябва ти подобно действие като на другите два.
- В последното минаване пред камерата, (когато се прави на Лебедово езеро) пак имаш 6 излишни фрейма, в които той е излязъл от кадър и нищо не се случва. А след тях имаш още 20 фрейма тъмница. И двете са излишни. Трябва още на финала на движението да тръгне да влиза слогана.
- Финалният кадър с питието... извинявай, няма да го коментирам. Направо е като заснет в някоя кабеларка.
- Това "metaphorically speaking" е излишно. Първо няма да има кой да го прочете. Този похват (да кажеш още нещо, след като сме видели продукта) се употребява в клиповете, но се прави някакъв гег, който да внесе хумористичен завършек или да задържи вниманието. Да даваш още текст на зрителя е безсмислено.
И второ, няма нужда да обясняваш, че "дава криле" е метафора. Всички приемат за нормално лекото преувеличение в рекламата. Освен това е метафора, която редовно се употребява в ежедневието. Зрителят решава, че го смяташ за тъп или му обясняваш като на първолак. Зрителят никак не е прост, ще знаеш. Не го гледай, че блъска сапунени опери и чалга по цял ден.
Като цяло имаш приятни попадения. Малко повече композиционни решения ти трябват. В средата на клипа всичко се случва в центъра на кадъра и всичко е в едър план - все едно го е снимал друг човек.
Това смесване на визуални стилове... не съм много сигурен, че е добре. Първо имитираш ням филм, после се правиш на Тарантино (въпреки, че разделянето на екрана е от 70-те, а не негово), което пък губи усещането от немия филм.
Публикацията е редактирана (12-10-07 22:06)
|
|