Автор: marves
Дата: 05-08-20 13:56
И да допълня още нещо:
Автор: ipolit
Дата: 04-08-20 16:54
"И най-вече предполагам, че шефът иска да си купи електрическа кола, която да се зарежда бързо."
Цаката е, че като продаваш директно енергията на ЕРП, те ти я изкупуват на по-висока цена от тази, която ти продават за собствена консумация. Дори да приемем буквално, че "слънцето" директно се налива в електрическата кола през панелите, без загуби, отново по-рентабилно излиза тази енергия да я продадеш и "откупиш" на по-ниска цена.
Отделно, че за "бърз" заряд на електрокар ти трябва голяма площ фотоволтаици (примерно CHAdeMO дърпа около 60kW, тоест около 350 кв.м. панели, при условие, че ще отдадат такава мощност само в идеални условия, към обяд през лятото), а да презареждаш от акумулатор в електрокар е малко нелепо, освен ако външния акумулатор не е свхръх голям (близо 1 MWh), така че този "бърз" заряд на електрокара да го усеща като леко гъделичкане, иначе само му скъсяваш живота, приблизително двойно при ежедневно "пълнене" на електрокара, отделно загубите по трансформиране.
|
|