Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: dikimee   
Дата:   14-02-17 17:06

Здравейте, любители и професионалисти фотографи.

По желание съм макро фотограф, но по работа снимам събития полупрофесионално = не получавам много, но и изискванията не са високи. За това дойде малко изневиделица, че шефовете са готови да платят сума без значение, за да се купи професионална техника, която да остане с години в употреба, а не всеки фотограф да идва със собствено оборудване и да се замеряме с преходници.

Ако ме бяха питали как да заснемат колекция от монети, нямаше да има никакъв проблем, но в сценичната област карам на Google и късмет. За това се допитвам до ФФ общността с надежда някой да знае решение на подобна ситуация. До сега нито ми се е налагало да мисля за техника 10+ години в бъдещето, нито съм имал "неограничен" бюджет.

Нямам светомер за да кажа точни стойности, но типично снимам с 50-ката на 1.8, ISO3200 и скоростта е между 1/10 и 1/20 - за мен това е доста мрачно [smilie10] Всяко по-бързо движение се размазва. Светкавица имам и тя помага неимоверно, но не винаги е удачно да се ползва.

Първоначално мислех за Sony A7S + Sigma 18-35 1.8 ART, но обектива го няма за Е mount, пък и е само за кроп. Плюс четох, че сигмите нямат добра поддръжка в дългосрочен план - ако след 10 години се развали, сигурно няма да произвеждат резервни части, докато за някоя L-ка ще ги има. А от личен опит със Sony знам, че каквото и да купя, след 6 месеца ще има нова версия с почти същия хардуер, но софтуерно отключени разни екстри. [smilie11]

Та, предложения за система за снимане в пълна тъмница в дългосрочен план? Crop или Full е без значение, марката също. Един или два обектива максимум, че смяна по време на "екшън" не си е работа, пък и аз съм внимателен, но някой друг ше напълни матрицата с прах само след 2-3 събития. Ориентировъчен бюджет към 3000 евро, за да не шокирам съвсем финансовия отдел.

Благодаря!

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: kvakioh   
Дата:   14-02-17 17:12

6D, Tamron 24-70 VC, 70-200/4 IS, нещо такова като комбинация. След 10 години може би обективите ще са на друго ниво, тялото няма как да остане, защото е консуматив и т.н.
С тази примерна комбинация редовно биват заснемани театрални и шоута с фокуси и трикове от непрофесионалисти, със завиден успех. Поне така е от известно време...

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: realnoncho   
Дата:   14-02-17 17:51

Освен добър сензор трябва и добър фокус в тези условия.
Според мен апарат като Никон Д500 е много добър вариант със споменатата Сигма 18-35 1.8 Арт + 85-ца.

За 10 години напред има обективи, които биха свършили работа, но телата остаряват доста. Дори и да се вземат най-върховия клас.

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: ilcoin   
Дата:   14-02-17 20:43

Системата за сценична фотография се подбира според сцената. Под "сцената" имам предвид разстоянието в метри, което ще се покрива между фотографа и обекта. Ако е много голямо - кроп. Ако няма да е чак толкова голямо - ФФ.

Също зависи и колко ще е осветено мястото. Ултра-високо ИСО като цяло с ФФ, но според мен едва ли ще ти се наложи да снимаш на повече от 3200, така че повече се интересувай от това на какво разстояние ще са обектите и дали 70-200 ще ти даде достатъчно близки планове, понеже това е по-важния момент.

Като цяло Канон или Никон по избор. 10 години са ужасно много, ама мисля че нито една от тия компании няма да е фалирала до тогава. Едно нормално светлосилно варио и едно теле. Чанта за цялата скъпотия, батерии и карти-памет. 3000 евра са реалистичен бюджет според мен.

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: hose   
Дата:   14-02-17 23:18

първо да кажа че не е възможно при днешните темпове на развитие да се задържи техника 10+ години, дори физически тя да оцелее

второ - между сцена и сцена има ОГРОМНА разлика - зала 1 на НДК е едно, камерна зала на Младежки театър съвсем друго

трето - какво ще се снима - концерт, театър, шоу…

четвърто - ти къде ще се намираш и какви снимки са необходими? детайли, общи…

прекалено много са факторите за да може да се каже просто така… универсалното решение е топ клас ДСЛР и максимално светлосилни зумове 24-70 и 70-200 - тази комбинация ще реши 99% от проблемите и случаите, за останалите… но това не влиза в бюджета от 3000 евро, в него могат да се вместят среден клас тяло и само 24-70

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: asahi   
Дата:   14-02-17 23:25

За каква сцена става въпрос - театър, опера, рок концерт, партийно събрание? Изискванията и подходите са различни, оптималната техника - също.

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: obscureman   
Дата:   14-02-17 23:53

Дай малко повече реална представа за помещение, осветление и разстояния - би трябвало да има все някакво осветление или ако няма, има нужда от такова. Ако става дума за театрална работа или нещо от сорта, доста тела могат да свършат идеална работа. Обективите са вече въпрос на разстояние и изисквания. Но не забравяй, че ти най-добре на място можеш да прецениш кое стъкло ти върши оптимална работа - ние можем само да налучкваме :)

kvakioh, нищо не знаем за условията по време на снимки на човека. Нека да драсне малко повече, че така можем само да гадаем и акълите ни да го объркат...

realnoncho, D500 безспорно е много хубава машина, но за сценична работа (макар че не разбрах много точно каква е работата) е сериозно изсилване според мен - D500 е предимно за спортна и птичарска употреба, много движение и т.н. Много тела под този клас си имат страхотен АФ.

hose, човека имаше предвид, че им трябва дългосрочно. И да не е 10 години, добре подбраната техника може да издържи няколко години. Аз познавам стар, професионален сватбар в моя град в БГ, който снима още с D80 и си е доволен човека, а и клиентите му са доволни [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: st-photo   
Дата:   15-02-17 00:04

Здравей
снимките са снимани с
nikon D90 обектив 18-105м исо 1000
Пазарджик театрална сцена
http://st-photo.com/index.php/bg/portfolio-2/theatrical-spectacle.html

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: asahi   
Дата:   15-02-17 02:09

Щом осветителят ти е приятел можеш да снимаш със всичко.

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: obscureman   
Дата:   15-02-17 08:59

st-photo [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: dikimee   
Дата:   21-02-17 19:52

Съжалявам за късното включване, ето допълнителна информация.
Залата представлява това:



http://i.imgur.com/w8lirzV.jpg




Снимано е на естествена светлина + трипод. Като размери бих казал 10х25 метра, 5 метра височина. Таванът е бял, но тъй като всичко друго е жълтеникаво, слагам жълт гел филтър на светкавицата да изглежда като нормална светлина, че е голяма играчка после да напасвам баланса от RAW.
Каквото се вижда на снимката е единственото осветление и макар и да е добре за очите, за камера хич не е хубаво.
В дъното където е огнището понякога има сцена, на която свирят музиканти (6-7) човека, или някоя важна клечка държи реч. Рядко има нещо динамично за улавяне, повечето пъти е статична ситуация на ниска светлина, най-бързо движещият се обект е нечие ръкомахане.

Относно дългосрочността - това е шведска студенстка асоциация, тоест текучеството е голямо. Аз може и да съм част сега и да ги ръчкам за нова техника, но друг едва ли - я шефа, я фотографа. Тоест тази камера няма да бъде сменена докато звездите не се подредят отново. Идеята ми е нещо, което да снима дълго време и да държи на пренебрежително отношение, или поне да се поддава на ремонт. Нищо че след 10 години телефоните дори ще са по 100 мегапиксела 4D камери и каквото и да купим сега ще е безумно остаряло. Празниците и събитията са по около 15 на година и снимам средно 250 кадъра = 40 000 сработвания на затвора да издържи за 10 години е добре. Резервни батерии все ще се намерят.

По възможност един обектив за всичко, че ако ги сменят нонстоп ще направят матрицата като филтър от прахосмукачка (видях сегашния работен кон 1000D).

Точността на фокуса е важна от опита ми до сега, не бързината. Сегашното ми Sony A6000 решава, че контраста в рамката на портрета е по-голям от нечие лице и това прави брак на много от кадрите.

За друго не се сещам, но ще се старая да съм по-активен в темата.

Благодаря [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: colorphoto   
Дата:   22-02-17 01:04

Ето какво бих предложил аз като разумна система - нито е програма минимум,нито е програма максимум:

Никон Д-750 + Тамрон Г-2 70-200/2,8 ВЦ + Тамрон 24-70/2,8 ВЦ

Светкавица/ци и светлинни модификатори по избор предвид спецификата на мястото и жанра.



Публикацията е редактирана (22-02-17 01:09)

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: hose   
Дата:   22-02-17 11:37

значи… това е всичко друго но не и "сцена"…
тук доста повече ще се налага да снимаш пиещи и ядящи хора от колкото сценични…

жълтия (той не е жълт реално) филтър повече ти пречи от колкото ти помага - особено в показаната ситуация, когато имаш дневна светлина - без него с добавена светкавица или най-добре без светкавица дава по-добри резултати и не "жълтее" така всичко… единствено крушките, но пък придава топлина

с новите тела в момента можеш да снимаш спокойно и без светкавица - особено за такива статични неща

варианти (никон, другите не ги следя) -

810 + 24-70 /2.8
750 + 24-70 /2.8
610 + 24-70 /2.8
500 + 17-55 /2.8 или 16-80mm /2.8-4
7200 + 17-55 /2.8 или 16-80mm /2.8-4

аз лично бих препоръчал и 500/7200 + 35 DX /1.8 ако решиш да се лишиш от варио, това ще ти даде много добри резултати

можеш да им предложиш дори да смените крушките - което не виждам смисъл аз лично, но е опция теоретично ;)

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: samurai2   
Дата:   22-02-17 11:45

Взимаш си едно никонче Д 750 с 24 - 120/ 4 и една светка СБ 900/910 слагаш си дифузерчето вдигаш светката нагоре и си пей сърце.
Ако си от София ще ти я дам таз комбинация да поснимаш на някое тържество в таз зала [smilie3]
/ пари не искам едно шоколадче милка може да вземеш само /
цветната температура хич да не те притеснява - в никонската програмка Capture NX-D си оправяш снимките и не се занимаваш с глупости като шоповете [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: ilcoin   
Дата:   22-02-17 21:06

hose [smilie24] [smilie24]

Хосе подкрепям с две ръце [smilie18]

Светкавицата по-скоро ще пречи и ще придаде известна "непридвидимост" на резултат предвид неравномерното смесване на външна и вътрешна светлина. Оттам някои снимки ще са по-жълти от други и ще иска повече играчка после при постпроцесинга (ако има такъв изобщо).

Поне от моята практика, в такъв вид снимане една кроп-камера с 24-70 ти дава изключително приемлив зрителен ъгъл, но от друга страна ще ти липсва много дългото и много широкото ...

Оптималния вариант е светлосилно нормално варио, теле някакво и нисък клас фулфрейм, чанта и карта-памет. Подбери ги според бюджета и това, което ти е написал Хосе по-горе. 810 е оверкил със сигурност ...

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: dikimee   
Дата:   25-02-17 18:34

Благодаря за отговорите.
Снимката със смесена светлина е за артистични цели, реалните неща стават след 9-10 когато навън е пълен мрак. Без въпросния филтър като блесна светкавицата в тавана, 5 метра около мен всичко изглежда чудесно, а фона и всичко по-далеч е жълто-зелено и тъмно. Това е единствената причина да се занимавам с модификация на светкавицата.

Относно изброената техника D500 изглежда най-обещаващо за конкретните нужди, заради автофокуса при изключително ниска осветеност (голям проблем със сегашното Contrast AF Sony), и възможността за безшумен електронен затвор. Когато някой важен гост говори, се старая да съм невидим и ги снимам когато правят пауза в речта си да не излизат зеещи като шарани. В този момент щракането на огледало/затвор привлича всички погледи към мен. 16-80 покрива почти всичко, което ми се е налагало да снимам за сега.

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: GenaDP   
Дата:   25-02-17 22:12

Сменете крушките със светодиодни - 6000К. Ако ги подберете и по-ярки от досегашните - ще решите и проблема със слабата осветеност, и проблема с цветните температури...

Отговори на това съобщение
 Re: Система за сценична фотография, дългосрочно?
Автор: dikimee   
Дата:   26-02-17 07:24

Да, това би било най-лесното и евтино решение, но трябва да проверя дали са E27 или E14 - от 14-ките няма достатъчно силни за целта.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »