Автор: Nedelcho1
Дата: 17-08-15 11:18
Pif, може ли да обясниш по - подробно за това зареждане/разреждане на пикселите с напрежение? Това ми е нещо непознато.
Принципно сензора има една и съща чувствителност, която зависи от капацитета на пиксела да складира преобразуваните от фотони електрони или на английски FWC (Full Well Capacity). Общо взето капацитета и електрониката на сензора определят базовата чувствителност, дали ще бъде 100, 200 или пък по - ниска. Съвременните фул фрейм матрици имат FWC от порядъка на 50 000 до 100 000 фотона, а кроп матриците между 20 000 и 35 000 фотона. При снимане на по - високо исо, пикселите не се превключват в никакъв "специален" режим. Просто сигналът се усилва допълнително. Ако снимаме в някой от полуавтоматичните режими (например A), с вдигането на исото, скоростта на затвора скача автоматично. Ако сме снимали на ISO100, 1/100, f/5.6, скоростта ще стане на 1/200 при ISO200 и бленда 5.6. Това означава, че имаме двойно по - малко светлина достигнала до сензора. За да стане снимката същата осветеност, сигналът от сензора се "умножава" по две. Заедно с него обаче се усилва и всеки друг шум, който присъства в снимката. Страничен ефект от това е, че с всяко увеличение на ISO-то с един стоп, сваляме динамичния обхват на сензора грубо с един стоп.
Една странична забележка за това как се държи "увеличаването на чувствителността" при различните марки.
Доколкото знам, при всички матрици, усилването става още преди сигналът да напусне сензора. От там, сигналът се подава към ADC, който го преобразува от аналогов в цифров и сам по себе си вкарва шум. При сони матриците ADC-то е на самия сензор и шумът който се вкарва при конвертирането е много нисък. При Canon ADC-то е извън сензора на отделен чип и сигналът се "заразява" с повече шум. От там има два основни типа сензори, които при увеличаване на чувствителността се държат различно. При ISOless сензорите (тези с ADC на самия сензор), няма никакво значение (почти никакво), дали ще снимам на ISO1600 с правилна експонация или на ISO100 недоекспонирано с четири стопа и след това изсветлено софтуерно. Шумът е почти еднакъв. Другия тип сензори са ISOfull (при липса на по - добро определение). При тях, резултатът не е еднакъв, тъй като сигнала се конвертира в цифров отделно от сензора. При тях е по - добре да се снима на ISO1600 с правилна експонация, отколкото да се изсветлява недоекспонирана снимка на исо 100.
Публикацията е редактирана (17-08-15 11:20)
|
|