Автор: e-mil
Дата: 08-10-16 10:09
Автор: baraba
Дата: 08-10-16 03:06
"... що си мисли автора , че богатите клиенти плащат? имено богатите НЕ ПЛАЩАТ!"
Често е много вярно. Смешно е да видиш как българският клон на някоя световноизвестна фирма дава луди пари за организиране на събитие, а се стиска за музика към филма от него, която всъщност е най-евтиното нещо в цялата работа. В стремежа си да намалиш бюджета не му предлагаш музика за 100 долара, а примерно за 50. На някои и това им е много и накрая купуваш музика за 3 долара.
А колко пъти пък съм обяснявал, че музика без авторски права няма... безброй. И това на маркетингови отдели, които би трябвало да имат поне бегла представа от тия неща.
Автор: baraba
Дата: 08-10-16 03:26
"и то много сложен монтаж бе, щом ти сам го правиш, щото в големите холивудски продукций има къде 100-200 човека заети с един добре изглеждащ филм...
Голяма игрална продукция с 200 души е невъзможно да направиш. По-скоро 500-600 (без актьорите, каскадьорите и статистите). Дори за лирична драма снимана само в един град, без екшън и много специални ефекти пак лесно ще надвишат 400 души. Само шофьорите на снимачните екипи ще са 20-30.
Само че всичко това няма значение, защото в случая се говори за репортаж от сватба - тоест документален филм. При това много опростен филм, без интервюта и обикаляне на много локации. Нямаш художници по костюми, реквизитори, сет дресери, безброй гримьори и останалите неизброими специалности, заети в игралното кино. В голяма продукция дори вторият асистент на режисьора може да собствени двама асистенти.
Със 100-200 може да направиш документален филм, като пак зависи от филма. Може и с 50 души да го направиш, но само екип - без другите, които помагат на продукцията (ония на които изказват благодарности в надписите).
Само че и това няма значение, защото говориш за монтаж, а там далеч не са заети 100 души. В голяма игрална продукция може да са 20-25, но почти всички са технически специалности: рязане, сканиране, компресиране, обработка на цвят според творческите изисквания, експорт за IMAX или за DVD... Съответно като нарасне екипът нарастват и координаторите, а с тях нарастват и асистентите... но всички те нямат отношение към самия монтаж. Монтажът всъщност се прави от един човек - виж къде пише editor във финалните надписи! Останалите са само помощници, просто защото процесът е по-сложен (независимо дали на лента или цифров запис) и половината от екипа се занимава с координация и експорт, а не с подготовка на монтажа и самото монтиране.
В документалното кино пък е обратното - помощниците може да са само 4-5, а редакторите да са трима, защото пък там дължината е огромна. Съотношението (shooting ratio) между суровия материал и крайния филм, може да стигне 60:1 или 100:1, тоест 80-90 часа заснет материал за час и половина филм.
Автор: baraba
Дата: 08-10-16 03:26
"и голяма част от хората не търсят холивудски филм ,а филм за спомен какво е било него ден, монтажа които търси питащия в темата е да се подредят кадрите малко надписи, музика на места да се постави и излишното снимане да се изтрие..."
Заради такива приказки сватбеното снимане е станало синоним на нискокачествена чалга. Няма значение какво търсят голяма част от хората. Ако ти дойде някой от малката част какво ще правиш?
В крайна сметка монтирането на сватбено видео не е много по-лесно от монтирането на кой да е друг документален филм. Да, материалът не е огромен - ще е най-много 6 часа. Или 10-12 ако сватбата е в повече от един ден и има няколко камери (говоря примерно - не снимам сватби и не знам колко е).
Но пък сам трябва да го изгледаш целия. Нямаш сценарий и не си бил на терен. А на терен е нямало скриптър, който да ти отбелязва верните дубли.
Сам трябва да си го подготвиш технически за монтаж. Ако е снимано на 4К най-вероятно ще трябва да ползваш прокси, а това означава конвертиране на всичко.
Сам трябва да си миксираш звука, което изобщо не е работа за монтажиста в киното.
Вероятно сам ще трябва да си подбереш и обработиш музика, защото клиентът ще ти каже: виж там, сложи нещо хубаво! Което също не е работа на монтажиста в киното.
Сам си графичен и моушън дизайнер, и това пак не е работа на монтажиста в киното.
Сам си и режисьор по монтажа, и звукорежисьор, и техничар по конвертиране, и художник, и композер на визуални ефекти, и супервайзър на визуални ефекти... Това, че в киното са заети повече хора не прави твоята работа по-лесна. Всъщност я прави по-сложна - трябва да разбираш от един куп специалности.
|
|