Автор: zbonev
Дата: 05-12-16 15:05
Гумите на Никон имат високо съдържание на естествен каучук, който поема мазнините от кожата при боравене и се отпуска и деформира, но пък е много удобно като удобство на захват и няма много случаи на алергични реакции; много е студоустойчиво е също; този материал е по-скъп и предполага по-високо качество по принцип.
Лечението е много просто: сваляне и накисване в екстракционен бензин (взема се от складовете за хим. реактиви) за 20-тина мин. - много важно е цялата гумена час да е потопена добре в бензина (в противен случай няма да възвърне първоначалната си форма и ще се деформира, след като изсъхне). След като се изкара от бензина не се прави нищо и се оставя да изсъхне на естествена вентилация на сянка т.е.никакви вентилатори, духалки, климатици или пряка слънчева светлина; никакво дърпане, миене, бърсане и т.н., защото в първия момент гумата след накисването е много размекната и много лесно може да се повреди (скъса). След като се изчака да стегне гумата 1-2 часа може, докато не се свила окончателно да се наниже на обектива, хем става и по-лесно, защото тя не се свила окончателно, за което трябват до 48 часа.
Това става и за гумите на никона, но е много важно почнете накисването от 15-20 мин., ако не се достигне до нужното свиване се повтаря накисването с удължена продължителност. Ако прекалите с накисването, гарантирано гумите се свиват повече от необходимото, което е силно нежелателно. (има лечение и при такива случаи с омазняване напр. с течен парафин; проблема е че след такова третиране лепилата и двойно-залепващото не хващат много добре). Гумата под палеца от дясно иска повече време накисване, за да си възвърне формата. Времето зависи и от конкретния случай, затова няма точна рецепта за времето. Като сте го правили веднъж ще знаете кое колко време иска.
И не на последно място, за да не се раздуват отново гумите на никона срещнах следните два съвета за превенция - редовно почистване след работа със смес от същия екстракционен бензин и изопропилов спирт (купува се от същото място, като екстр.бензин), смесени в 1/1 съотношение; другия съвет е да се протриват гумите с автомобилен силикон за гумени части - последния запълвал порите на гумата, без да предизвиква нейното разбухване и така не допуска проникване на мазнини от кожата; това го изпробвам в момента - засега няма негативни ефекти освен, че гумата става малко хлъзгава от силикона и трябва да се внимава в първия момент да не се изплъзне апарата. Който силикона не го устройва може да приложи другия метод.
Технологията е базирана на информация от руски форуми и личен опит. Всичко това се прави на собствена отговорност и за своя сметка.
Публикацията е редактирана (05-12-16 18:00)
|
|