Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Krokus Color 67 въпрос
Автор: checho   
Дата:   18-08-15 23:40

Добър вечер

Измъкнах стария увеличител на баща си - Krokus Color 67
Не знам обаче каква крушка трябва да му завия
Освен това, трябва да има една черна пластмасова касетка, която се вижда ей тук:
https://youtu.be/zl7uKXH6L9s?t=117
При мен обаче тази касетка липсва
И последно, имам аладинов фенер АФ 150, за който също не знам каква крушка трябва
Та, може ли някой да ми даде акъл какви крушки ми трябват и откъде да се сдобия с тях, както и с липсващата касетка, или пък мога ли да я заменя с нещо?

поздрави

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: GOSPODIN   
Дата:   19-08-15 07:49

Касетката е за матово стъкло(дифузьор) и цветни субтрактивни филтри. Крушката е обикновена (Е27) , около 60Вт. , но е хубаво да е опалова. Аладиновия фенер с какъв филтър е? Предполагам, че е с някой от двата 113D или 113I за чернобяло копиране. Крушката е според цокъла , ако е Е14(миньон) е 15 вата, ако е Е27 трябва да е 25 вата.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: quazimodo   
Дата:   19-08-15 08:40

С малко картон и повечко сръчност може да си направиш касета за матовото стъкло. Едва ли ще копираш цветно със стъклени филтри у вас. 60 ватова крушка е слаба за увеличителя особено при плътни негативи. 100 вата е приемлив компромис като мощност и отделяна топлина, щото ако сложиш и матово стъкло в чекмеджето става още по-наложително крушката да е по-силна. Когато се занимавах с такива дейности, енергоспестяващите крушки бяха непознати, но сега има и фотографски такива. Лошото е, че са по-скъпи. За аладиновия фенер максималната мощност на крушката е 25 вата иначе светлината дори и с подходящия по номер филтър вече става "неактинична"[smilie5]

П.П. И ако наистина тръгнеш да копираш снимки, по-добрата светлина ще е от филтър 113Д (грубо казано тъмнозелен) . Тази червена светлина дето я пъхат по всички филми[smile] не е за всеки.



Публикацията е редактирана (19-08-15 08:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: checho   
Дата:   19-08-15 09:09

Аладиновият фенер е със 113D, но има и още някакъв - Nr. 107
А това матово стъкло каква функция изпълнява?

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 09:41

На твое място бих си взел точно червен фенер. Но Патерсон или Кайзер. Нищо общо с червените соцфенери. Не изморява очите. Светлозеления фенер може да не става за хартия с променлив контраст.
Матовото стъкло е да ти направи светлината по-дифузна.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: itilien   
Дата:   19-08-15 10:13

А аз да ви кажа нещо друго - понеже от 2 седмици взех и аз да се занимавам, поразрових тук там и се оказа, че светодиодните лампи вършат идеална работа. Спектърът на червените е толкова тесен, че дори при дълги времена не осветява хартията. Може би и amber стават, ама нямам под ръка да тествам. Иначе аз си взех една червена 1 ват, върши добра работа, само дето е слабичка, но нямаше по-мощна в бриколажа.



Публикацията е редактирана (19-08-15 10:14)

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: da.fo   
Дата:   19-08-15 20:48

Червената светлина лъже окото при черно-белите снимки. Гледаш снимката уж добре на плътност , но като я изкараш на бяла светлина се оказва , че е бледа. Затова по добре филтър 113Д на ОРВО или АГФА.


Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: dekov   
Дата:   19-08-15 20:53

За този увеличител с неговите скромни обективи е за предпочитане да се работи без матово стъкло, защото допълнително омекотява изображението, но лампата трябва да е опалова, без надпис на челото.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 21:13

Не споделям мнението ти, ДаФо.
Копирането не става с гледане на око.
Пускаш си проби. Проявяваш нужното време по указания на производителя на хартията и тогава вадиш пробите. Гледаш на светлина нормална и преценяваш.
Ти говориш за проявяване на око, да вадиш копието без да е изминало нужното време, полутонът ще е избягал.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: quazimodo   
Дата:   19-08-15 21:29

Само в някаква утопична лаборатория може да има идеални условия за работа. Та пробата си е проба, но по домашному си трябва и гледане. Например, при тия жеги, след 1 час работа т-рата на проявителя вече няма да е 20 а 2-3 градуса отгоре.[beer]

П.П. Надписите по крушките се свалят с парцалче с оцет. Поне едно време беше така при Тунгсрам и Осрам.


Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: da.fo   
Дата:   19-08-15 21:41

my.point.of.view
по твоята логига - може и без фенер. Слагаш хартията в проявителя и вадиш за определено време ... quazimodo, ти го е казал - в домашни условия не можеш да спазиш на 100% предписанията за темепература, а пък регенериращ разтвор кой слага на черно бял проявител , че да е все с фабричните данни [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: kiten   
Дата:   19-08-15 21:42

my.point.of.view точно окото е субективния фактор и най-лесно се лъже. При червения фенер всичко изглежда добре наситено от към контраст и после на дневна светлина резултата е плачевен. Какви проби да се правят при тая скъпотия от към архаични методи ??? Това не ти е едно време когато по рафтовете се предлагаха проявители и хартии от различни прозводители. И хартиите бяха контрастни, матови, фаеркон, растер и тнт. И да се докара портрет на контрастна хартия се докарваше от към пропорции на проявител а и други тънкости се прилагаха.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: itilien   
Дата:   19-08-15 21:59

аз нямам опит, но като гледам в ютуб клипове на хора, които имат, те не проявяват на око, а по часовник.

Ето едно клипче на човек, който е работил в илфорд и показва как проявява. Засича точно минута, дори си отчита времето за отцеждане на хартията.
https://www.youtube.com/watch?v=fX5ycvlzbh8


"Какви проби да се правят при тая скъпотия от към архаични методи ??? Това не ти е едно време когато по рафтовете се предлагаха проявители и хартии от различни прозводители."

Хартии и проявители не е като да няма, просто струват пари.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: dekov   
Дата:   19-08-15 22:03

А човека питаше само каква крушка да търси, и може ли да мине без матово стъкло.
Може без матово стъкло, само трябва да затъмни процепа на чекмеджето за това матово стъкло.
Ако не си намери опалова крушка без надписи на челото, нека ми се обади.


Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 22:31

фенерът е, за да не се спъваш в лабораторията.
не зная доколко е сериозно да се прави преценка на копие на някакъв фенер, било и зелен, оранжев, жълт, червен, лилав.
вие си преценявате.
аз ви казвам как предписват хората, вие го знаете това.
купувате си рамка за проби, пускате си проби за време, после за контраст и копирате. ако искате, пускате си разделено висок и нисък контраст.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 22:43

Прощавайте, че продължавам, но представете си да снимате един филм 100 аса като произволна чувствителност. И после го пускате в проявител за произволно време, докато се получи нормална плътност. Как ви звучи това?
Ами същото като да експонирате хартия с ИСО 6 с някаква произволна порция светлина и да я проявявате някакво произволно време, докато изображението придобие плътност. Но какъв резултат?
Хартията си има време на прояваване. Ама то си е почти точно - или е 30 секунди, или е 2 минути, може и повече, зависи от хартия и проявител.

Това го пиша за онези, които биха чели и не бих искал да останат с грешни впечатления.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: rufo   
Дата:   19-08-15 22:46

...и аз да се включа:
-Според мен всичко си идва с опита...като изкопираш 100-200 снимки(минимум) в тъмната стаичка- вече свикваш с наличното осветление на фенера и знаеш кога,как и колко да "лашкаш" хартийката в проявителя и кога е момента да я извадиш от там- то това си е истинската фотография...[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 23:10

няма да се смея. съжалявам.
копието изглежда по различен начин на дневна светлина мокро и сухо, та ми говориш за преценка на някаква неактинична лампа.
даже като се прави изложба, се преценява какво е осветлението в залата, за да няма после писъци...
всеки да си преценява от къде изгрява слънцето.
това е само моята гледна точка.
отворете един пакет хартия, прочетете какво казва самия производител за работа с хартията. те няма да ви лъжат.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: kiten   
Дата:   19-08-15 23:21

особено ако е с воал от седене на рафта.
За изложбите- Леонардо е рисувал джокондата точно за осветлението на лувъра.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: my.point.of.view   
Дата:   19-08-15 23:24

Аз работя главно с Илфорд Мултигрейд Барит Топъл Тон.
Вие вероятно работите с по-хубави хартии.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: da.fo   
Дата:   19-08-15 23:30

А къде и на колко градуса е съхранявана хартията - кой ще го отчете, производителя ли и ще го сметне в таблица [smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: kiten   
Дата:   19-08-15 23:31

Едно време работехме а сега гледаме да сме в крак с новите достижения на фотото.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: icikonti   
Дата:   20-08-15 08:34

my.point.of.view е изключително прав!
[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: GOSPODIN   
Дата:   20-08-15 09:15

my.point.of.view, дадох отговор на човека още във втория пост, а после темата се разводни с професионални изхвърляния. Невобходимо ли е, когато човек попита,каква кола до 5000лв. да си купи да му се отговаря, че под последен модел SLK не трябва да слиза.
Преди 30 години отнякъде се появи голямоформатна 40х60 обратима цветна хартия Кодак, но без химия. Започнахме проби с ORWOCHROME - Process 9165 за диапозитивни филми, като копирахме с адитивни филтри на един стар обикновен Крокус, а химията въртяхме с голяма доза Йобо в корито с вода. Аладиновия фенер с фитър 170 не помагаше много,защото е толкова тъмен, че нищо не се виждаше. След много проби се стигна до приличен резултат и някои копия бяха наградени в наши и чужди салони.
Примера го давам, защото с много мерак трябва да се започне отнякъде, а високото майсторство ще дойде , ако се продължава упорито. Не трябва да се стряскат начинаещите, че без Илфорд мултигрейд , Dektol и Durst няма да се получат добри изображения.

Отговори на това съобщение
 Re: Krokus Color 67 въпрос
Автор: itilien   
Дата:   20-08-15 10:23

Аз пък именно като начинаещ ще почна с илфорд мултигрейд и проявител на илфорд, за да знам, че когато нещо не се получи то причината е в мен, а не в материали с неизвестни качества. То трудното не е да сложиш някаква хартия и да извадиш някакво изображение. Това няма какво да му учиш, то става за 1 час.
По-горе ви пуснах клипче с баш професионалист, който е работил в илфорд като копист и той показва как трябва да се правят нещата. Засича си време човека и изобщо не казва - гледайте колко е плътна снимката.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »