Автор: rx
Дата: 06-03-15 11:06
Става ли да ти отговоря на всички въпроси с един отговор? :) В цифровата фотография изходния продукт се нарича RAW файл. Той има определена структура, която пази цифровия отпечатък на получения аналогов сигнал от матрицата. Този цифров отпечатък и начина, по който се записва информацията на него
- запазва информацията за осветеността чрез N битово число, като кодирането на осветеността е експоненциално - т.е. в светлите участъци имаш многократно повече информация за нюанси отколкото в тъмните
- запазва информацията за 3 цветови канала - R, G, B
- по никакъв начин не запазва overflow стойности - по-черно от черното и по-бяло от бялото
На последно място, в RAW файла няма експозиции, няма контрасти, няма светкавици и динамики - има числа. Съответно се налага да се мисли чисто математически, а не фотографски.
От тези технически характеристики, "правилната" експозиция е такава, в която информацията е записана по горните правила, или осветеността да е разпределена максимално широко и максимално светло - демек - в дясно. Цялата тази информация ти я дава хистограмата - всъщност много трудно светломера ще ти даде подобна информация особено като говорим отделно за всеки цветови канал. А как ще си определиш контраста, как ще си нагласиш осветлението - ами нали затова имаме очи?! Какво общо има художественото оформление на кадъра с техническото изпълнение на снимката? Но колкото и да ти обяснявам, ти ще продължиш да твърдиш, че нищо не разбирам, нали?
И тъй като си отделих време, да ти обясня техническата обосновка на мнението си, сега би трябвало ти да ми отговориш интелигентно, или още по-добре с пример, който мога да изпробвам и да се убедя, че без светломер ще съм в гъбите - задай ми ситуация, в която вградения светломер на апарата, хистограмата и собствените ми очи ще ме подведат и ще имам затруднения със заснемането при липсата на светломер. Интересно ще ми е да пробвам, после ще отговоря какво се е случило :)
Публикацията е редактирана (06-03-15 11:12)
|
|