Автор: tzl
Дата: 12-08-14 16:49
Това, което се иска може да се направи с няколко репортерски светкавички, които да ги държат нейни приятели или да плати на хора, които да ги държат отстрани, което ще й е по-евтино отколкото да даде 10 бона за техника.
Шумът е най-малкият проблем в наши дни, защото софтуерът е достатъчно напред, за да чисти повечето от шума. Шум има основно ако се снима без осветление.
Тук говорим за снимки на детски партита, които са далече от това, което аз лично смятам за шедьоври. Това са снимки на красиви дечица в моменти, изпълнени с емоция, които са за радост на родителите, които не искат да платят хиляди, за да ги получат. Те искат ако е възможно *всички* снимки. А това "всички снимки" е шир потреба фотография, която цели количество без значение качеството. Количеството е главно защото хората смятат цифровата фотография за евтино откъм работа и консумативи и тъй като обичат децата си, искат повече техни снимки ако и да са подобни.
При малко светлина всеки съвременен фотоапарат ще се справи ако се снима на 1600-3200 исо с евтин обектив с фиксирано фокусно разстояние. А ако има толкова проблем, да си сложат светкавичка като фоторепортер отгоре и да снимат колкото само леко да осветят, без да доминира твърде много светкавицата, и да им помага за фокусирането.
Проблемът на любителите, които искат да правят нещо повече е главно, че искат да снимат при всякакви условия и все шедьоври да излизат. В реалния живот нещата не са така и това са фантазиите на любителите, които трябва да бъдат обуздани. Никой майстор няма да тръгне да снима навсякъде с това, което има като техника (било много или малко). Това, че любителите имат нереални "изисквания", че щели да снимат на тъмни места от челна стойка на тичащи с голяма скорост деца, изискващи снимка като от среден формат, осветени с "един тир осветление", не означава, че трябва да им се каже "ами купете си среден формат и един тир осветление".
Хората виждат 2 снимки от дадено събитие и те са 2 успешни снимки и те предполагат, че всички снимки на въпросния фотограф са такива, а може и да не е така. Примерно снимка, където на бавна скорост се следи движещ обект може да е 1 читава от серия такива и за нея не е нужно да има "един тир осветление", а добре уловен момент.
И пак не е нужно да се дават толкова много пари за техника, която не може да се изплати с фотосесии, които не са с висок бюджет, нито тази техника ще им даде кой знае какво предимство откъм светлина, защото има достатъчно добри кроп камери, които са в пъти по-евтини и се държат добре "на тъмно" (както е модерно да се казва в този форум).
Отново да повторя — нереалните изисквания на любителите не означава, че трябва да им се отговори според питането, а да им се помогне да си стъпят на краката и да не изпадат в дългове, защото някой ги е подвел, защото е лесно да "разполагаш" с чужда кесия.
Разбирам разликата между фул фрейм и по-нов кроп да е 8 стопа разлика, а то става въпрос за 1-2 стопа, които дори софтуерно могат да се пипнат (още повече говорим за фотожурналистика тип детски рожден ден). И това е крайно неоправдана инвестиция, тъй като има и евтини фиксирани обективи.
|
|