Автор: nomadsl
Дата: 08-11-12 13:33
Да споделя и своето мнение:
Като човек адмириращ появата на разнообразни инициативи в областта на визуалните изкуства и особено фотографията, бих казал, че съм доста разочарован от анонса.
Когато си нов, нямаш име и предстои в бъдещето да се докажеш, би било проява на адекватен вкус и малко скромност. Още нямаш "прощъпулник", а да твърдиш, че ще дадеш "шанс" на автори, от които очакваш да те легитимират и "повозят", като стопаджия с колата. Пардон, с творбите си. Не виждам и защо са тези изисквания в регламента за свободни от тежести изображения? Каквито и ангажименти да има даден автор с някоя своя фотография, той винаги може да я покаже некомерсиално в конкурс. Или може би холивудските филми са без утежнения по договори и разпространения и затова могат да ходят по фестивали? За мен тази ситуация е крайно нелепа.
Но основното, което осезаемо липсва на този Салон е естетическа платформа. Няма нито дума за стилове, тенденции, приоритети, художествени разбирания и др. и др., които би трябвало да прорисуват лицето и индивидуалния "прочит", на който организаторът подлага артистичната реалност. Никакви обосновки за идеи и ценности, погледи и ракурси. Да не говорим, че тези идеи и ценности би трябвало да се обозначат и със своя приносител - лицата, които организират събитието. Историята на техните артистични и художествени постижения и приоритети и мястото им в художествения и артистичен елит на обществото би бил силен аргумент.
И последно: Хората, магазин за макарони като открият, примерно, се стремят да се обозначат с това, че предлагат нещо повече от другите. Търговски казано, че са им по-добри условията от на конкуренцията. Та какво пречеше и тук да се постъпи симетрично и да се предложат едни добри награди. Както се казва, като искаш такси за участие, поне ги преобразувай в награден фонд. Защото българският фотографски пейзаж гъмжи от "пленери", чиито "платформи" са чиста проба туристически седенки и които са толкова близо до фотоизкуството, колкото са далече чорбата от лъжицата.
|
|