Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   13-12-11 17:07

ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция

Време е за нова тема.

Това всъщност могат да бъдат и две огромни отделни теми, но поради силната връзка между двете понятия реших да предложа темата така.

Първо въпросите, които си задавам:

1. Кои са най-използваните формати (съотношения) на кадъра в съвременната фотография – квадрат, 3/2, 4/3, 16/9, 6/7...? Вие кой предпочитате? Има ли тенденция към промяна? Например в посока по-панорамна визия заради Full HD екраните – май не? Таблетите също ще станат основен прозорец към света...
Това е по-лесният въпрос...

2. Композицията – как зависи от формата на кадъра? Правилото за третините и златното сечение винаги се учи и много се нарушава. Кога се спазва и кога не? Когато се спазва не е ли вече банално? Когато се нарушава – например имаме центриране на главния обект – не е ли също банално?
Знам, че има множество учебници и книги по-въпроса. Знам, че няма и не трябва да има еднозначни отговори, но нека се опитаме да маркираме тенденциите (ако ги има) за различните категории фотография. Например при квадратен кадър – центрираният обект в средата стои добре. Лесно ли композирате в квадрат? А в 16х9?

А също ще отговоря на тези въпроси днес/утре.

Вие сте...


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: nomadsl   
Дата:   13-12-11 20:42

По-добре голям талант, отколкото голям учебник по композиция.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: asahi   
Дата:   13-12-11 20:54

Може да се купи


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: alsash   
Дата:   13-12-11 20:55

....стига с тез фотографски разтвори....[cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: chukov   
Дата:   13-12-11 20:59

Прав е варненския
Генчо Петков ми разказва как навремето са се събирали и са носели извадени на хартия кадри и са ги коментирали

това ли псва според мен много е интересно на живо
хем се вижда аджеба на хартия как седи кадъра, хем повече хора - по-разнообразни мнения

Мисля севлиевци бяха започнали така да правят. Нека кмета им да каже продължават ли още тази добра практика

Ако има време да им ходи на сбирките де

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: slav4cho   
Дата:   13-12-11 21:03

Всеки снима според познанията си.И според това кое му харесва.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: J0R0   
Дата:   13-12-11 21:21

1. Форматите - не знам защо толкова хора робуват на форматите и не могат да надмогнат тия стереотипи. Съотношенията между страните дори да бъдат абсолютно произволни, в това няма нищо лошо (като изключим само, че хартиите във фотоателиетата са с определени съотношения на страните).
Важното е снимката да стои добре.
Всеки който е работил в списание, знае че ако наблъскаш в списанието само снимки с еднакъв формат, то ще стане адски скучно. Затова готините списания не се съобразяват със съотношенията на страните. Има квадрати, правоъгълници с всякакви съотношения на страните, има дори кръгли и овални кадри, кадри с неправилни форми, кадри натопени в други кадри и какво ли не.
Важното е да стои добре.
Всичко друго са предрасъдъци.

2. По отношение на композицията и доколко да се спазват нормите.
Класическия подход е да се спазват. Модернистичния - да се нарушават. Само че и в двата случая трябва да се знаят.
Обичам да давам един пример с музиката - класическите музиканти спазват нормите. Рокаджиите, в много от случаите - не. Излизат пияни на сцената, пеят и свират фалшиво, импровизират. Джазмените вкарват дисхармонични акорди, неравноделни ритми, пропускат тактове и т.н. Но и едните и вторите и третите познават принципите на изграждане на мелодията.
Ако някой дето няма представа от тия неща излезе на сцената и се опита да прави музика - няма да мине.
Та, като нарушаваме принципите - трябва да знаем какво, защо и как.
Почнем ли безразборно - си личи.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Zeno   
Дата:   13-12-11 21:30

То след време някой може да каже, ние така си бъбрехме във ФФ, даже и снимки си показвахме.
Най-точно, според мен, са обясненията на Еклесиаст, отпреди 2500 години.[smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   13-12-11 21:33

Обясненията са добри, ама намали годините с 3/4 хилядолетие поне.[smilie5] [smilie18] [smilie18] [smilie18]











Публикацията е редактирана (13-12-11 21:48)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Zeno   
Дата:   13-12-11 22:03

"намали годините с 3/4 хилядолетие поне. "
Намали ги ти и тогава виж къде ще му отитат писанията, в Стария или Новия завет.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: chukov   
Дата:   13-12-11 22:22

Zeno написа:

> То след време някой може да каже,
> ние така си бъбрехме във ФФ, даже и
> снимки си показвахме.
> Най-точно, според мен, са
> обясненията на Еклесиаст, отпреди
> 2500 години.[smilie25]


Остави ти тая работа
извади на хартия кадъра да видиш колко неща лъсват на показ

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   13-12-11 23:10

Съгласен съм с това, че нещата на хартия изглеждат различно.
Те могат да изглеждат много, много по-различно поставени в съответната среда и със съответните паспарту и рамки. Също и големината има значение.

А да - големината е много важна. Особено за съвременната художествена фотография. Много фотографии които в уеб-а са невзрачни - отпечатани в голям формат с рамки и стъкло стоят елегантно, изящно и красиво. (И обратното).

Жоро, добре зачекна списанията. Може би точно поради това изобилие от произволни правоъгълни кропове - когато някой иска да се отличи - работи в квадрат. А пък панорамния формат си е много добър за пейзажи и даже за стрийт. Аз обичам да го ползвам и вертикално - защото добре стои в/у колони и стени, както по единично така и по 2 и 3 фотографии в група.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Zeno   
Дата:   13-12-11 23:14

Не си прав Чуков, формата на представяне не е определяща. Един калпав кадър, колкото и да го биеш със сопата пак си личи, че е калпав. Както виждам във форума, не си натискал спусъка на апарата три пъти и можеш да прецениш, че има кадри които си искал да направиш и не са ставали, но има други, които някак си са станали "от самосебе си".
Чувството за кадриране е може би най-важния фактор, който или го имаш или го нямаш, компенсира се до някъде с практика, но не напълно, винаги личи.
Тук много се говори, че не им достига резолюция и то за да компенсират именно това качество.
И аз искам да имам апарат с безкрайна резолюция, да взема един широкоъгълен обектив, да се кача на Копитото и да направя една снимка на София и след това да вадя портрети от нея на всички, които са били по улиците в този момент.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: GOSPODIN   
Дата:   13-12-11 23:14

chukov, така беше - на сбирките в Студентския дом пре 80-те се гледаха снимки в различни формати. Правеха се работни копия на полукатон 13/18 , а после се копираше 20/30 или 30/40 за конкурси и изложби.
Редовно се правеше "кадриране" с гърба на други снимки, а на работните копия Живко Арабов понякога защтриховаше с маркер ненужното в кадъра.
Интересно беше с прожекциите на диапозитиви, когато пак с някоя снимка или длан се "кадрираше", докато някой не каже, че е най-добре по диагонала да се кадрира.[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   14-12-11 00:18

rorus[smilie24] Големината винаги има значение.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: christal   
Дата:   14-12-11 07:09





Публикацията е редактирана (13-09-12 19:14)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   14-12-11 10:23

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   14-12-11 15:30

Знам, че темата има голям потенциал да умре, защото се простира от:

- нищо точно не може да се каже
до
- всичко може да се каже

Но ето че кристал и мътно казаха интересни неща. Ще ми трябва обаче време за да ги коментирам и това ще стане довечера.

Сега само ще кажа, че на двете големи изложения за художествена фотография през тази година - Milan Image Art Fair и Paris Photo около 25% от кадрите бяха в квадрат. Това са общо над 250 галерии от цял свят, които показват най-добрите си автори и неща, които се надяват да продадат.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   14-12-11 16:03

Квадрат - чувствам се много удобно. [smile]

500CM/CFV II/Distagon CF FLE 50/4


http://farm7.staticflickr.com/6212/6285187763_d9ae267ea5_z.jpg




http://farm7.staticflickr.com/6229/6285707174_d9f81b04b1_z.jpg




http://farm7.staticflickr.com/6046/6285707708_cd68caef7a_z.jpg




http://farm7.staticflickr.com/6217/6285187199_8246218131_z.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   14-12-11 17:54

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   14-12-11 22:52

Такааа,
лудият ден вече е минал, децата спят, новините са изгледани... време е да кажа нещо по темата.

Благодарности на принцесата за кадрите - чудесно доказателство за силата и елегантността на квадрата.

Пробвах се, но ми е трудно да бъда кратък и да отговоря на кристал на ниво... там разговорът може да стане безкраен...

коментара към мътно - след малко.

Сега към всички читатели на РАЗГОВОРИТЕ, на които им е интересна художествената фотография - една покана:

Планирам една неформална сбирка с приятели фотографи във Фотосинтезис на бул. В. Левски, София в понеделник, 19-ти декември от 20.00 часа. Ще покажа на голям екран снимките, които имам от изложенията - Milan Image Art Fair и Paris Photo през тази година. Ще си поговорим в свободен формат за тях и за фотографията. Който може да дойде е добре дошъл. Не искам да го правя прекалено официално и затова пускам инфото тук в тази тема. Ще се радвам да се запозная с всеки, който успее да дойде.



Публикацията е редактирана (14-12-11 22:56)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   14-12-11 23:17

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   14-12-11 23:21

мътно:

Това което признавам, е че всеки решава сам за себе си как предпочита: да кадрира в момента или пък после.

Някакъв кадър може да се извади и по единият и по другият начин. Ако искаме да имаме обаче уникален кадър е по-добре да кадрираме в момента на снимане. Защо? Защото това ни принуждава повече да мислим. Повечето мислене помага. Въобще, според мен колкото повече снима един фотограф - толкова по-малко кадри прави той с повече време за всеки кадър - обмисляне, представяне и т.н. (Изключваме спорт, уайлд, журналистика).

Сигурно се е случвало на всеки - кадър, в който има нещо което харесвате но не е кадриран/композиран добре. Почвате да режете - и не става и не става - просто ви стои отрязан.

Новите технологии - били лесни. Аз мисля, че те просто те спасяват от досадните технически подробности. И ти оставят по-вече време за творческата страна. А творческата/художествената страна на нещата е много по-трудна. Сега много хора снимат и то снимат добре. Същото е и с писането. Интернет и блоговете дадоха възможност на много хора да пишат. И те пишат. И пак много от тях пишат много добре. Правилата са си същите - животът е състезаание между хора. Има едни, които са най-добри.



Публикацията е редактирана (14-12-11 23:24)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   14-12-11 23:22

Вино - цъ!
Само чай и то всеки си го плаща...

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   14-12-11 23:30

Мисля, че няма формат, който е да по или най. При мен е на настоения и цел.

500СМ/CFV II/ Planar 80/2.8


http://farm7.staticflickr.com/6175/6181724470_0b2f525c8c_z.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   14-12-11 23:33

А, 6х8 не съм снимал...



Публикацията е редактирана (14-12-11 23:35)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   14-12-11 23:46

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   14-12-11 23:51

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   15-12-11 00:05

мътно:
За техническото - не казвам, че трябва да се игнорира. Важно е да се знае. Но не е най-важното когато говорим за художествена фотография. Т.е. това няма да гарантира резултата.

За писането и въобще за човешката еволюция - виждам, че предпочиташ миналото. ОК, стой си там.

За състезанието - потърси/почети малко за това кое движи/мотивира хората изобщо - усещането за собсвена значимост - Аз-ът. Мислиш, че в артистите го няма? Не позна. Там вирее най-вече.

А пък да съчетаваш изкуство с омраза ми е странно.

За сбирката - не обичаш чай ли? [smile]



Публикацията е редактирана (15-12-11 00:07)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 00:12

Христос е казал да пием вино, за чай нищо не е споменавал.[smilie5] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [beer] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:12

Рорус, за да се занимаваш в някакъв занаят (думата изскуство не ми харесва), е задължително да знаеш много, от А до Я. Демек, да си технически грамотен е задължително. Дали имаш талант или не е друг въпрос, това или го има или го няма. Не се придобива.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 00:19

princess_lia, това вече е доста остаряло схващане. Поне ако съдя по някои други "занаяти", да не кажем изкуФства.[smilie18] [smilie18] [smilie18] [beer]



Публикацията е редактирана (15-12-11 00:20)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:28

Автор: steeens
Дата: 15-12-11 00:19

princess_lia, това вече е доста остаряло схващане.


Това сериозно ли го каза?

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 00:34

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:36

реване и лимонада.[smilie5]

Реването може да се превърне в спейс кейк, а лимонадата в Рикар и сода :)[smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 00:37

princess_lia написа:


> Това сериозно ли го каза?


Напълно сериозно. Мога веднага да ти дам пример, на който ще ти е трудно да възразиш.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:42

Я, дай.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 00:45

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:50

Моля те без текила....имам голям проблем с тази напитка[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 00:51

Демиан Хърст. Пълна нула като живописец се оказа, щото реши че може да се справи. Сините му картинки са голяма веселба, а и ги рекламираха като лично негови, без помощ от асистенти. Другата куха лейка е Джеф Кунс.
Стигат ли ти тия два примера?

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 00:54

А солена бира пил ли си, Мътно?[smilie5] [cool] [cool] [cool] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 00:56

Не познавам тези художници или каквито са там. Тоест, те са според теб технически неграмотни хора?

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 01:00

Да. Абсолютно са неграмотни, ама те са артисти, а не художници, такава е тънката врътка. Идеята е важна, за изпълнението винаги се намират гладни техничари...поне такава бе системата доскоро.
Ама пък и аз може да съм в грешка, я виж колко е готин Деми със едно от най великите си произведения:




Публикацията е редактирана (15-12-11 01:09)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 01:17

Силно ме съмнява, това което говориш, но нямам какво да кажа, не познавам тези хора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 02:03

steeens говориш глупотевини
damien hirst e артист на друго ниво
на артистичния пазар
и вече е референция
какво мислиш ти е без значение



Публикацията е редактирана (15-12-11 02:04)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: christal   
Дата:   15-12-11 07:00

Те и двамата не страдат от липса на помощници, но това не оборва истината, че трябва да се познава техническата част.

Освен това тук се говори за фото, което е бая различна работа от това да блъснеш акули във формалин или артистично да заразиш овце с конски шап [smile] .


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 08:55

arakinixon-cie написа:

> steeens говориш глупотевини
> damien hirst e артист на друго ниво
> на артистичния пазар
> и вече е референция
> какво мислиш ти е без значение
>

>
> Публикацията е редактирана (15-12-11
> 02:04)
[smilie18] [smilie18] [smilie18] [beer] [beer] [beer]
На друго ниво от Кунс? Може, ама трябва да ми го докажеш по някакъв начин.
Пазара ли е определящ за техническата грамотност? Не знаех за тая зависимост.[cool]
Благодаря ти, че ме информира!
[beer] [beer] [beer]



Публикацията е редактирана (15-12-11 09:38)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   15-12-11 10:34

Разговорът се изметна, но няма лошо - на мен ми е интересно.

Твърдо съм за техническата грамотност и за грамотността въобще. Проблемът, че някой хора там си и остават (например при химията и разтворите, или остротата на обектива в краищата на отворено:)).

Всъщност, ако погледнете историята на фотографията - ще видите, че това е една постоянна еволюция от техничарство към артистичност. Така, че да - наистина артист е едно правилно и адекватно име за художествените фотографи.

Артистичността се проявява по най-различни начини. Това може да бъде и ползване на стар процес - но е грешка да се поставя акцент на това. Важна е емоцията на творбата и как тя действа на хората.

Артистичността може да бъде даже и извън творбата - начина по който снимаш и живееш (Тери Ричардсън), или я представяш. На мен лично Тери не ми харесва, но това не означава че не трябва да го има. Напротив.

Това което ми харесва в изкуството - е пълната свобода - няма нищо забранено. Мисля, че това е една от причините и хората да го харесват.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 10:51

Пазарът е едната страна на нещата
не може да се пренебрегне
другата е времето

И Coons е от същия сой. Имах предвид, че там нещата не опират до артистична стойност както ти искаш да я представиш. Те са също толкова добри занаятчии в друг аспект

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 11:20

Този аспект леко ми убягва. Говорехме за занаят в фотографията и изкуството, а не за търговските умения на артистите.



http://blog.opus-art.com/wp-content/uploads/2009/10/Skull_with_Ashtray_and_Lemon.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 11:22


http://blog.opus-art.com/wp-content/uploads/2009/10/damien_wallace.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: J0R0   
Дата:   15-12-11 11:25

Повечето от кадрите, които дълбоко са ме впечатлили, биха могли да бъдат заснети с всичко, от най-скъпата до най-евтината техника.

Или ако трябва да перифразирам Ансел Адамс и Бресон (2 в 1) - "Най-важното е да знаеш къде да застанеш и кога да натиснеш спусъка"

Някои хора обаче, харесват да дообработват допълнително кадрите си, в което няма лошо. (Това май беше по темата за "художествената фотография" :))
Едни използват класически технологии. Като Мътното.





Други използват компютър. Като Кристъл.





Щях да изтърся клишето - разлика в поколенията, но навреме се усетих, че Мътното всъщност е по-млад.
Да приемем че е разлика в технологиите.

Не знам дали е странно или нормално, обаче наблюдениета ми са, че хората от първата категория доста по-трудно възприемат творби на хората от втората категория, отколкото обратното.
Сигурно се чувстват някак си обидени и излъгани от живота.
Като ездач, който е овладял до съвършенство коня и за първи път вижда мотоциклет.
Да, ездата е по-романтично и близко до природата нещо, но да твърдиш че в съвременния свят можеш да стигнеш по-далеч с коня, отколкото с мотоциклета е абсурдно.
Единственото вярно би било, че на теб така ти е по кеф.

Истината е, че светът е голям и място има за всички.
Както казва Мътното, това не е състезание. Лично е. На кой както му е кеф.
Истината обаче е, че в съвременния свят, моторите при всички положения ще са по-популярни от конете и с омраза и агресия няма да обърнем нещата.

(Това го казвам не толкова за Мътното, у когото забелязвам донякъде тенденцията, колкото като някакъв задочен спор с едни именити ф.х.-та, дето упорито си заравят главите в пясъка и се надяват с неадекватните си приказки да върнат времето назад. Съжалявам, ако съм много извън темата)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 11:26

това което казваш ми прилича на
изкуството трябва да е
1 красиво
2 добро(детелно)
3 такова каквото на мен ми се струва, че трябва да е

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: J0R0   
Дата:   15-12-11 11:31

Не, това което казвам е че трябва да сме адекватни до някаква степен на времето си. Дори когато правим изкуство.
И че с агресията си няма да върнем технологиите назад.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 11:32

отнасяше се до steeens

а Joro, критериите на някои хора са по-взискателни
все пак да избягаме от скуката е целта на занятието

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 11:41

arakinixon-cie, може и да ти прилича, ама бъркаш. Никога не съм казвал такова нещо. Франсис Бейкън също не може да рисува, но картините му не стоят като опити на самодеец, какъвто е случая с Хърст.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 11:47

но картините му не стоят като опити на самодеец, какъвто е случая с Хърст.

не стоят
но не можел да рисува някакси не звучи правилно
или самодеец

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 11:54

Прав си. Самодеец не е правилната дума, ама не ми се мисли с коя да я заменям. Но мисля схвана в общи линии, какво исках да кажа.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 12:00

схванах
мисля,че

избягах от темата, sorry
но и нямам какво да кажа на горните въпроси

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   15-12-11 12:06





Публикацията е редактирана (15-12-11 12:07)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   15-12-11 12:18

май и ти [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: princess_lia   
Дата:   15-12-11 12:52

Размисли пак на онзи човек


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 16:05

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 17:14

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: J0R0   
Дата:   15-12-11 18:31

Извинявай за членуването :)
С Нели сме приятели, но много много отдавна не съм я виждал.
Навремето свирехме с китари и движехме в една компания.
Така че ако я видиш - специални поздрави :)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 19:10

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   15-12-11 19:26

квадрата си е, квадрат.
замених го с компромис, с 3/4, оценяйки това, като жест на отваряне и разбетониране.
прилича на открехване вратата на кухнята (душата).
стига толкова експеримент.
не понасям 2/3.


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 19:46

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   15-12-11 19:48

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   15-12-11 19:55

Б.Д.У
.. една бира за двама, е по-добре от чаша чай за един.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   17-12-11 10:54




Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   20-12-11 17:19

В последните дни пробвам да снимам директно в квадрат и в 16х9. И двата формата ми харесват.

Квадратът е много добър за минимализъм и оскъдно съдържание в кадъра.

16х9 ми харесва много за стрийт и въобще за доста неща.
Може да поеме, както много така и малко съдържание.


http://photo-zona.net/images/user952/album334787/large/1324393615_rkci8361_PC031596.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   20-12-11 17:22


http://photo-zona.net/images/user952/album334787/large/1324393615_gcca2935_PC111727.jpg




http://photo-zona.net/images/user952/album334787/large/1324393616_dpbq2671_PC151762.jpg




http://photo-zona.net/images/user952/album334787/large/1324393616_skro0082_PC202013.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   21-12-11 02:33

хмм


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   21-12-11 03:24

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   21-12-11 11:02

мътно:

май доста ти е размътена главата в 03:24 часа? [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мътно   
Дата:   21-12-11 12:55

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   21-12-11 19:55

глупости. квадрата не е за всеки.



Публикацията е редактирана (21-12-11 19:55)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мара   
Дата:   21-12-11 21:45

гоблен в овална рамка?

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   22-12-11 20:04

първите снимки от камерите "Кодак", са били с очертания та на кръг. кръгли.
т.е., пълната проекция на обектива.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: steeens   
Дата:   22-12-11 21:12

мара, и овен в глобална рамка ще седи добре.[cool] [cool] [cool]

luboar , и тондото не е формат за всеки. Само Рафаел, Енгър и Иван Иванов го ползват с лекота.

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: arakinixon-cie   
Дата:   23-12-11 00:30

нищо не е за всеки
подобен тип разговори са излишни

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   24-12-11 08:52


http://rpkphoto.smugmug.com/Photo-History-1/The-Snapshot-Century/1-Kodak-Man-with-Skull/716121044_ph

Young Man Contemplating Skull, c. 1890. #1 Kodak Albumen Print Mounted on Card

това е оригиналния размер на снимката, копирана контактно. 2.5 инча.


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   24-12-11 09:00


http://rpkphoto.smugmug.com/Photo-History-1/The-Snapshot-Century/Capitol-2-Kodak/500789123_M7DfV-M-1

U S Capitol Building with Hand Over Lens, c. 1890. Albumen Print from #2 Kodak Camera

"Капитолия, с ръка върху обектива". 1890. Кодак камера.


Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мара   
Дата:   24-12-11 10:58

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: luboar   
Дата:   24-12-11 11:49


http://photo-zona.net/images/user2719/album4390/large/1324719960_djlm5088_dfg.JPG


Баба ми имаше само овални портрети от около 1920г. [beer]



Публикацията е редактирана (24-12-11 11:52)

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Canon   
Дата:   24-12-11 12:59

Ровенето в по-стари или чужди снимки и опитите за нормиране на елементи и закономерностите им им прилича на гадаене на боб за числата от тотото за утрешния тираж.
Трудния начин, с натрупване на количество (или опит проба-грешка) е лесния за качествена промяна при масовия случай.
Лесния начин - от раз да се получава е присъщ на талантите и не може да се дефинира, щото е вроден/божа работа и не отговаря на общоприетите стандарти и норми.
Може само да де копира, имитира наподобява.

Талантите не гледат чужди композиционни решения, кадровки и прочие. Не се мерят и състезават с другите, когато творят. Не са подвластни на възрасти или модни тенденции. Не изгарят в амбиции за самодоказване.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мара   
Дата:   24-12-11 13:14


"Талантите не гледат чужди композиционни решения, кадровки и прочие. Не се мерят и състезават с другите, когато творят. Не са подвластни на възрасти или модни тенденции. Не изгарят в амбиции за самодоказване."

от горното твърдение е вярно, при това частично, само последното изречение.[smilie5] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Canon   
Дата:   24-12-11 14:31

мара,
Това от личен опит ли го оспорваш? [smilie3]
Щото аз познавам лично само 2-3-ма такива реални таланта и от тях съм направил този извод.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: rorus   
Дата:   24-12-11 14:55

Някой път се чудя, в кой свят живеете...

"Талантите не гледат чужди композиционни решения, кадровки и прочие. Не се мерят и състезават с другите, когато творят. Не са подвластни на възрасти или модни тенденции. Не изгарят в амбиции за самодоказване."

Canon-е, не си млад а такъв идеализиран поглед към света?
Т.е. май си млад:)

От тези изречения - просто нито едно не е вярно:
Справка:
- Микеланджело и Леонардо Да Винчи;
- Хемингуей и Бърдард Шоу;
- Пикасо и Дали;

Весели коледни празници на всички!

Ще поглеждам от време на време и фото-форумското семейство, какво прави...

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мара   
Дата:   24-12-11 15:00

и никога викаш не са гледали? и са извън време и пространство? извън всичко?
колкото до моя личен опит...ми той няма значение - аз съвсем отговорно твърдя, че никога не съм преставала да гледам, да ползвам, да се влиая, да крада - кадровки, идеи, цветови решения, квото падне. човек ВИНАГИ е подвластен на тенденции - даже и като необходимост да ги избягва. Всеки се състезава - не непременно в кофти посока - напротив. аз лично си избирам нещо за сравнение и гледам да го достигна, ако мога - да го задмина, с цялото ми уважение и страст, щото НИКОГА няма да ми хрумне да се меря с нещо, дето не харесвам.
единственото вярно, при тва не винаги, е само това, че не е зор да се самодоказваш на всяка цена. при тва - щото много хора нямат нужда да се харесват на себе си, стига да се харесват достатъчно на другите [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Canon   
Дата:   24-12-11 15:17

Да оставим гледането на кучетата - от тях надали са станали най-добрите месари, независимо колко са гледали и са им текли лигите.
С гледане винаги вършиш по стъпките на други, демек си обречен да си вечно втория - това за тези с мераци за мерене и съпоставяне.
Само първите - талантите няма от кого да гледат, щото ако имаше, щяха да са втори

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: мара   
Дата:   24-12-11 15:23

изглеждаш толкова приятно и си ми толкова симпатичен...

Отговори на това съобщение
 Re: ФОТОГРАФСКИ РАЗГОВОРИ – Кадър и Композиция
Автор: Canon   
Дата:   24-12-11 15:39

Аре и една перфектна "рецепта" за шедьовъри, написана от един талант.

"...махаш от камъка всичко излишно и остава шедьовъра..."

ама спестил да каже кое е излишното.
[beer]

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »