Ревю на обектив Tamron 70-200/2.8





Tamron 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro SP AF е добра алтернатива за всички притежатели на DSLR, които не се задоволяват с тъмния "китов" обектив и в същото време не искат да похарчат над 2000 лв. за фирмената версия на светлосилно дълго варио.


Обективът е разработен за формат на кадъра 24х36мм, но е оптимизиран за работа с дигитални фотоапарати. На APS-матрица приравненото му фокусно разстояние се равнява на 105-300 mm. Системата за вътрешно фокусиране - (Internal Focusing - IF) позволява да фокусираме без въртене на челния оптически елемент, така че поставянето на поляризационни филтри не е проблем. Разбира се, няма и външна промяна на дължината на обектива при фокусиране. Обективът е със солидна конструкция и тегло, което му придава стабилност при работа. С метален байонет е. Има и допълнителна гривна за закрепване на статив.
 
 
 

Имах възможост за снимам с обектива във версията му за Nikon и тяло Fuji S5pro. АФ се оказа бърз и точен, дори и при широко отворени бленди и  изкуствено осветление. Рязкостта при всички фокусни разстояния и бленди е висока по цялото поле на кадъра. При 2.8 има незначително смекчаване в края на кадъра, но то е пренебрежимо малко. Хроматичните аберации са добре контролирани.

 

Снимах с обектива на Софийски фолклорен фестивал 2009, в някои от случаите на недостатъчна изкуствена светлина, доста бързо движещите се по сцената танцьори. Смятам че обективът се справи добре в тази ситуация.

 

 

При по-отворени бленди има мек и приятен дефокус в задния план, което го прави подходящ и за портретна фотография.

 

Макрото му също е много добро.

 

Технически характеристики :

Фокусно разстояние 70-200 мм
Конструкция 18 оптични елемента в 13 групи, 3 LD (low dispersion) елемента
Зрителен ъгъл 34.3 - 12.3  градуса
Мин. разстояние  за фокусиране 0.95 м
Резба на филтъра 77мм
Ламели на диафрагмата 9
Максимална бленда F2.8
Минимална бленда F32
Диаметър 89.5 мм
Дължина 194.3 мм
Тегло 1.1.кг
 

 

 Следващите снимки са заснети на Софийски фолклорен фестивал 2009, при различни фокусни разстояния и бленди в JPEG. Не са обработвани. Кликнете върху тях, за да ги отворите в пълен размер и да придобиете по-пълна представа за възможностите на обектива.

 

145 mm, F - 2.8, S - 1/1000 sek, ISO 400 

 

 

 

 

 

155 mm, F - 2.8, S - 1/1000 sek, ISO 400

 

 

 

 

155 mm, F - 2.8, S - 1/450 sek, ISO 800

 

 

 

 

110 mm, F - 2.8, S - 1/570 sek, ISO 400

 

 

 

 

175 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 800

 

 

 

 

155 mm, F - 2.8, S - 1/900 sek, ISO 400

 

 

 

 

200 mm, F - 2.8, S - 1/900 sek, ISO 500

 

 

 

 

95 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 320

 

 

 

 

 

95 mm, F - 2.8, S - 1/1140 sek, ISO 320

 

 

 

 

 

155 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 640

 

 

 

 

 

102 mm, F - 2.8, S - 1/640 sek, ISO 400

 

 

 

 

 110 mm, F - 2.8, S - 1/1250 sek, ISO 500

 

 

 

 

 122 mm, F - 2.8, S - 1/350 sek, ISO 320

 

 

 

 

 110 mm, F - 2.8, S - 1/250 sek, ISO 500

 

 

 

 

 

 120 mm, F - 2.8, S - 1/640 sek, ISO 200

 

 

 

 

 

 98 mm, F - 2.8, S - 1/250 sek, ISO 1000

 

 

 

 

 130 mm, F - 2.8, S - 1/1250 sek, ISO 400

 

 

 

 150 mm, F - 2.8, S - 1/1140 sek, ISO 400

 

 

 А ето и няколко снимки с по-ниско ИСО:

145 mm, F - 4, S - 1/250 sek, ISO 100

 

 

 

 При пейзажи прави впечатление че  има рязкост в безкрайността  по цялото поле на кадъра.

 

 135 mm, F - 4, S - 1/500 sek, ISO 100

 

 

Режим "макро" :

200 mm, F - 5, S - 1/570 sek, ISO 100

 

Следващите снимки са заснети с Nikon D5000, кадрите са в JPEG и без обработка.

 

112 mm, F - 2.8, S - 1/250 sec. , ISO 400

 

85 mm, F - 4 , S - 1/200 sec, 400ISO

 

140 mm, F - 4, S - 1/250 sec, ISO 400

 

130 mm, F - 4, S - 1/250 sec, ISO 400

 

110 mm, F - 2.8, S - 1/320 sec, ISO 400

 

170mm, F-2.8 , S - 1/1600 sec, ISO 400

 

200mm, F - 2.8, S - 1/1600sec, ISO 400

 

120mm, F - 2.8, S - 1/800, ISO 200

 

100 mm, F - 2.8, S - 1/250 sec, ISO 200

 

175 mm, F- 2.8, S - 1/320 sec, ISO 200

 

 -----------------------

 

Предимства и недостатъци :

 + Солидна изработка
 + Ниско ниво на хроматичните аберации
 + Висока рязкост по цялото поле на кадъра
 + Мек, приятен рисунък в задния план
 + Добро макро
 
 - По-бавен АФ в сравнение с AF-S обективите. Стъпковият мотор на обектива в някои случаи не е по-добра алтернатива от вградения в тялото мотор при Nikon.

 

Всички снимки в това ревю са със запазени авторски права и използването им без разрешение на авторите Георги Величков и Бони Бонев е незаконно.