Ревю на обектив Tamron 70-200/2.8
Tamron 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro SP AF е добра алтернатива за всички притежатели на DSLR, които не се задоволяват с тъмния "китов" обектив и в същото време не искат да похарчат над 2000 лв. за фирмената версия на светлосилно дълго варио.
Обективът е разработен за формат на кадъра 24х36мм, но е оптимизиран за работа с дигитални фотоапарати. На APS-матрица приравненото му фокусно разстояние се равнява на 105-300 mm. Системата за вътрешно фокусиране - (Internal Focusing - IF) позволява да фокусираме без въртене на челния оптически елемент, така че поставянето на поляризационни филтри не е проблем. Разбира се, няма и външна промяна на дължината на обектива при фокусиране. Обективът е със солидна конструкция и тегло, което му придава стабилност при работа. С метален байонет е. Има и допълнителна гривна за закрепване на статив.
Имах възможост за снимам с обектива във версията му за Nikon и тяло Fuji S5pro. АФ се оказа бърз и точен, дори и при широко отворени бленди и изкуствено осветление. Рязкостта при всички фокусни разстояния и бленди е висока по цялото поле на кадъра. При 2.8 има незначително смекчаване в края на кадъра, но то е пренебрежимо малко. Хроматичните аберации са добре контролирани.
Снимах с обектива на Софийски фолклорен фестивал 2009, в някои от случаите на недостатъчна изкуствена светлина, доста бързо движещите се по сцената танцьори. Смятам че обективът се справи добре в тази ситуация.
При по-отворени бленди има мек и приятен дефокус в задния план, което го прави подходящ и за портретна фотография.
Макрото му също е много добро.
Технически характеристики :
Фокусно разстояние | 70-200 мм |
Конструкция | 18 оптични елемента в 13 групи, 3 LD (low dispersion) елемента |
Зрителен ъгъл | 34.3 - 12.3 градуса |
Мин. разстояние за фокусиране | 0.95 м |
Резба на филтъра | 77мм |
Ламели на диафрагмата | 9 |
Максимална бленда | F2.8 |
Минимална бленда | F32 |
Диаметър | 89.5 мм |
Дължина | 194.3 мм |
Тегло | 1.1.кг |
Следващите снимки са заснети на Софийски фолклорен фестивал 2009, при различни фокусни разстояния и бленди в JPEG. Не са обработвани. Кликнете върху тях, за да ги отворите в пълен размер и да придобиете по-пълна представа за възможностите на обектива.
145 mm, F - 2.8, S - 1/1000 sek, ISO 400
155 mm, F - 2.8, S - 1/1000 sek, ISO 400
155 mm, F - 2.8, S - 1/450 sek, ISO 800
110 mm, F - 2.8, S - 1/570 sek, ISO 400
175 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 800
155 mm, F - 2.8, S - 1/900 sek, ISO 400
200 mm, F - 2.8, S - 1/900 sek, ISO 500
95 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 320
95 mm, F - 2.8, S - 1/1140 sek, ISO 320
155 mm, F - 2.8, S - 1/500 sek, ISO 640
102 mm, F - 2.8, S - 1/640 sek, ISO 400
110 mm, F - 2.8, S - 1/1250 sek, ISO 500
122 mm, F - 2.8, S - 1/350 sek, ISO 320
110 mm, F - 2.8, S - 1/250 sek, ISO 500
120 mm, F - 2.8, S - 1/640 sek, ISO 200
98 mm, F - 2.8, S - 1/250 sek, ISO 1000
130 mm, F - 2.8, S - 1/1250 sek, ISO 400
150 mm, F - 2.8, S - 1/1140 sek, ISO 400
А ето и няколко снимки с по-ниско ИСО:
145 mm, F - 4, S - 1/250 sek, ISO 100
При пейзажи прави впечатление че има рязкост в безкрайността по цялото поле на кадъра.
135 mm, F - 4, S - 1/500 sek, ISO 100
Режим "макро" :
200 mm, F - 5, S - 1/570 sek, ISO 100
Следващите снимки са заснети с Nikon D5000, кадрите са в JPEG и без обработка.
112 mm, F - 2.8, S - 1/250 sec. , ISO 400
85 mm, F - 4 , S - 1/200 sec, 400ISO
140 mm, F - 4, S - 1/250 sec, ISO 400
130 mm, F - 4, S - 1/250 sec, ISO 400
110 mm, F - 2.8, S - 1/320 sec, ISO 400
170mm, F-2.8 , S - 1/1600 sec, ISO 400
200mm, F - 2.8, S - 1/1600sec, ISO 400
120mm, F - 2.8, S - 1/800, ISO 200
100 mm, F - 2.8, S - 1/250 sec, ISO 200
175 mm, F- 2.8, S - 1/320 sec, ISO 200
-----------------------
Предимства и недостатъци :
+ Солидна изработка
+ Ниско ниво на хроматичните аберации
+ Висока рязкост по цялото поле на кадъра
+ Мек, приятен рисунък в задния план
+ Добро макро
- По-бавен АФ в сравнение с AF-S обективите. Стъпковият мотор на обектива в някои случаи не е по-добра алтернатива от вградения в тялото мотор при Nikon.
Всички снимки в това ревю са със запазени авторски права и използването им без разрешение на авторите Георги Величков и Бони Бонев е незаконно.