Автор: nilak_bg
Дата: 21-06-08 02:10
Ох, много тежка тема...
Има едно правило - всеки сложен проблем си има лесно и грешно решение което във времето води до поредица от лесни/грешни решения.
От практическа гледна точка - ясно - някакъв "лесен" бързо приложим начин да се реши сложния - почти нерешим проблем.
От морална гледна точка е абсолютно недопустимо обществени площи да се "запазват" за групи хора избрани по критерии собствено богатство. Като тръгнем по тази налконена плоскост - даи направо да забраним на хората с доходи под xxx000 лв. месечно да стъпват по някои "престижни" софийски улици. Щото много са се претъпкали от пешеходци. Аз самия живея на "синя" улица. И от друга страна ми се налага да ползвам сини зони. Много съм се чудил кое е повечето вредите или ползите. И смятам, че горепосочената сентенция отразява претегления резултат - ползите в краткосрочен план водят до принципни проблеми в дългосрочен.
На първо място притиснати от практичеки проблеми се допуска нарушаването на принципно морални норми.
Второ - като всяко нещо и тук има "Български" елементи които опропастяват дори и най-добрите идеи.
На нашата улица тротоарите са широки поне по 4 метра. Преди да я направят синя зона паркираха коли по една на тротоара успоредно на платното и по една на платното успоредно на тротоара. И оставаше място на тротоара дори за майки с колички поне по 2метра ширина. Какво стана след посиняването - ами понеже някои от общината е много лаком - сложиха колове на ръба на тротоара (вместо да оставят безплатно колите на живеещите по тротоарите или да направят т.нар. "джобове") и премахнаха всички коли от тротоара - нищо че в закона за движение по пътищата пише, че ако има 2м остатъчно разстояние до стена може да се паркира успоредно на движението. И така - резултатът - всички живущи наоколо си свалиха колите от тротоарите на платното а за другите - пак няма къде да паркират. Само дето на тези които не са регистрирани по паспорт там където паркират - лошо.
Сега да погледнем в малко по-дългосрочен план какво става - ами същия номер който бат Бойко изработи на бул. "Витоша" - затвори я за движение и всички имоти и магазини поевтиняха моментално - защо - защото от Моловете му снесоха кинти да направи така че Витошка да не е атрактивно място за пазаруване. Какво става ако да речем имаш бизнес и работиш на "синя" улица - никой не може да ти дойде в офиса и да остане да си свършите работа ако типа бизнес ти е такъв, че посетителите ти трябва да постоят при теб повечко от 1-2 часа. Значи какво - ще трябва да си търся друго място за офис. А защо всички искат да паркират в Центъра - защото имат работа там. А защо имат работа там? Защото там има офиси на каквото и да е. Ами защо общината тогава не ни снася комисионна за това, че заради нашите клиенти и нашите дейности мястото е станало атрактивно и тя прибира косвено заради нас някакви такси.
И така до безкрай - мога да редя несправедливости. В предаването "Пирамида" много ме изкефи кмета на Каварна който когато го попитаха какво мисли за синята зона в София каза, че макар и да е кмет на Каварна на е на София смята, че такава върла неспораведливост е недопустима и даде пример: А защо тогава не вземат такса "по-чист въздух" на минаващите през или живеещите в кварталите "Драгалевци", "Бояна" и т.н.
Ето още едно мнение против - защо моите гости или клиенти на офиса ми не могат на практика да дойдат с кола въпреки, че с моите данъци се строи примерно метро (подземното влакче) което на мен въобще не ми трябва. Аз докъдето ходя мога да си се прибера после и пеша до центъра. От моите пари се облагодетелстват тези дето не им вземат пари за паркиране пред тях. Ами да направят платени паркингите пред всеки блок в Люлин и Младост - нали са общински площи.
Аз искам равни условия за всички - не само аз да мога да паркирам като показвам куп документи и всеки който му се налага да паркира. Ама нямало място. Ами добре който когато се уреди и колкото му трябва. Що се мисли че като се плаща пак няма да стане същото? Ше стане само, че след 2 години.
И какво? Обществото ще свикне, че може да отлага проблемите като нарушава равноправието и законите. И какво правиме после след тези 2 години - осъзнаваме, че колкото и скъпо да направим паркирането - няма къде да се паркира - "правоимашите"+"заможните" ще вземат всички места за паркиране и? Чак тогава ли ще се сетим, че не може да се решават проблемите на "парче". Да не би на някой да не му е ясно, че след още година, две в София няма да има градско движение - има публикувани изследвания, че ако нарастват така броя на автомобилите в Сф - вече няма да има пространство по улиците между автомобилите а ше са наредени една слоед друга плътно и ще са безкрайни колони по всички улици което на кръстовищата ще води до т.нар. "тупик" (съжалявам за русизма). Е някой да работи по въпроса? Не. Щото колкото по-лошо е положението, после повече ще може да се краде от "спешни" и грешни решения. Отдавна има няколко не скъпи е не сложни решения които можеше да са малко оправили работата със задръстванията ама в краденето кой да свърши и нещо полезно. Например на "Орлов мост" където отдавна има проект ама не се изпълянва - напротив саботира се. Десния завой към Младост където е една лента е предвидено да се изнесе още след Нац.стадион малко през градината и да изезе без да чака светофар напарво на Цариградско. Ама вместо това отдадоха Ариана за 10 години на едно заведение. За рейсовете пристигащи от Младост и пречещи на движението на спирката след левия им завой по Евлоги Георгиев - откога можеше да вдълбаят малко повечко в градинката и да махнат там едни платени паркинги да се отпущи движението - ама няма после кой да лапа от тези паркинги. Ами същото е и със синята зона.
А за самата фирма "П&Г" и безочието на служителите там нямам думи. И в друг пост съм цитирал един случай който ме възмути безкрайно. Кола на "П&Г" "бърза" и прави ляв завой идвайки по бул. Мадрид откъм пам.Левски и завива по ул. Кракра която е еднопосочна и забранена за влизане откъм бул. Мадрид. Естествено на пешеходците им е зелен светофара и майки с колички от градината пресичат по посока пам. Левски. Шофьора на въпросния "паяк" провесил се на половина през прозореца се провиква: "Айде бе говеда докога ще ви чакам". Просто занемах и не можах да повярвам на очите си. Това е кола на някаква общинска фирма. Това не е полицейска кола. Няма право да нарушава ЗДП при никакви обстоятеслства и не се ползва с никакви пътни привилегии (привидно). Независимо от всичко това и при наличието на полицай в кабината, съшия този безочлив и очевидно смятащ се за над околните шофьор на паяка "разбута" майките с количките от пътното платно и си ги напсува и влезе в забранена улица и няма там до него полицая да му направи няккава забележка поне.
Е много дълго стана, като исторята със сините зони. Но нейсе.
|
|