Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 16:28

Това със самолета на луфтханза си е стандартна случка - кацане при силен страничен вятър. Опасно е, но си е процедура, през която всеки пилот минава по време на обучението си.

Всеки нов модел самолет преди да бъде пуснат да вози пътници се сертифицира да може да каца в такива условия. Винаги е опасно, и няма значение коя е авиокомпанията.

По принцип в 99% от случаите диспечерите и пилотите избягват такива кацания, като самолета се насочва да кацне по писта, която е така ориентирана, че кацането да е срещу вятъра.

Е, понякога не става - и тогава се налагат такива клоунади. В случая явно не е имало как да се кацне срещу вятъра - ако пък е имало как, значи вината е била на диспечерите, че са насочили самолета да кацне на грешна писта. Нищо общо с авиокомпанията или със пилотите. В случая точно преди да се долепи до земята, самолета уцели някакъв гаден турбулентен вихър, и си е.а ма..та - така че кацането беше отменено и сигурно самолета е направил повторен заход.

И за това, че самолета седи накриво във въздуха си има обяснение - носа на самолета е насочен точно насреща на въздушното течение (скоростта и посоката на това течение са комбинация от скоростта на движение на самолета + скоростта на страничния вятър, така че общата посока е средно между двете и затова самолета седи така на една страна).


Примерно в Копенхаген, където живея, често духа силно (същото е и в Хамбург, откъдето е клипчето) и затова на летището има 3 писти в ориентирани в различни посоки. Ако трафика не е твърде брутален, се ползва само една писта - тази, на която може да се каца и излита срещу вятъра.



Публикацията е редактирана (16-06-08 16:31)

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: princess_Lia   
Дата:   16-06-08 16:31

Аз висях на 2 януари 9 часа на летището, но то беше по вина на летището, не на компанията. Имаше полет за Москва, който тръгна след повече от 12 часа закъснение. Но информация би трябвало да им дадат там...
[cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 16:39

Всъщност сега гледам клипчето за втори път, и ви казвам - пилота си е майстор отвсякъде! [smilie24]

Той фактически успя да приземи самолета в средата на пистата (минута 0:40), но вятъра е толкова силен, че успява почти да прекатури самолета - тоест страничния вятър е със скорост, за която самолета не е проектиран изобщо и при която просто може да бъде отвят и преобърнат. Затова така самолета залитва наляво - след което пилота прави втори опит да долепи самальота до земята, не става, и тогава се вижда облак пара зад самолета - пилота дава мръсна газ и дига носа, за да се изнесе оттам.

Така че през цялото време и пилота, и машината са си в отлично състояние - пилота запазва самообладание и реагира адекватно.

Друг е въпроса кой го е накарал да кацне на тази писта при този вятър

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: мара   
Дата:   16-06-08 16:43

джога[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: Amigo   
Дата:   16-06-08 16:45

djogata, ти да не го раздаваш пилот бе [smilie3] [cool] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pileshtar   
Дата:   16-06-08 16:47

винаги съм се чудила, защо няма парашути в самолетите...то ясно, че ако скочиш от много високо...ще се удървиш от студ...ама ако е от по ниско...няма ли шанс все пак някой да оцелее благодарение на парашут? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 16:54

Амигув, не, инджинерин съм, но се занимавам с проектиране на ветрогенератори, по-специално перките. Крилцата са 2-3 пъти по-големи от на този самолет на клипчето [smilie3]

Много от методите и познанията в моята индустрия съвпадат с тези от авио-инженерството - материали, аеродинамика, наука за климатичните условия (вятър - скорост, посоки, предвиждане, турбуленция, граничен слой, пориви и т.н)

Освен това си имам допълнителен интерес към авиацията, така че попрочитам разни работи [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 16:59

Пилещар, 99.9% от хората, летящи със самолет, не са инструктирани как да ползват парашут. Голяма маса хора, скачащи с парашути, само ще се оплетат и ще се пребият. Освен това изходите на самолета са твърде малко. Авариите стават твърде бързо, едва ли има време всички да се изнесат, особено при паниката, която ще настане.
Над 2/3 от инцидентите стават при кацане, където така и така няма как да се ползва парашут.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pileshtar   
Дата:   16-06-08 17:03

а хипотетично, ако си нося личен парашут и при авария поискам да скоча ще ме спрат ли?

Сериозно...имам ужасна фобия от самолети...и мисля, че така ще съм по-спокойна [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: мара   
Дата:   16-06-08 17:05

пилещар- напрау си запиши час при амигото....така ще минеш без парашут[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 17:06

Пилещар, не знам [smilie5] [smilie7]

Между другото, вероятността да се пребиеш в таксито до летището е поне 10 пъти по-голяма от тази да се пребиеш в самолета (с условието че пътуваш в ЕС или САЩ) [smilie5] [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: pileshtar   
Дата:   16-06-08 17:06

той какъв дофтур е? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: princess_Lia   
Дата:   16-06-08 17:32

Личен [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: Amigo   
Дата:   16-06-08 17:45

pileshtar написа:

> той какъв дофтур е? [smilie8]


секакъв [cool] [smilie8] предимно за невротични девойки [smilie5] [smilie5] [smilie6] [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: ejko   
Дата:   16-06-08 18:20

имам един приятел, сега завършва обучението си за пилот и ще го питам дали са го учили да каца така....

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: insight   
Дата:   16-06-08 18:41

ejko написа:

> имам един приятел, сега завършва обучението си за пилот и ще го
> питам дали са го учили да каца така....


... то това ако се вгледаш внимателно не е точно кацане, бих го нарекъл ОПИТ за кацане ;-)

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: мара   
Дата:   16-06-08 20:00

пилещар- казват, че е добър. аз не знам, ма е хубав[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 20:29

Ежко, силно се надявам да са го учили, ако не на практика, поне теоретично да са му обяснили ситуацията [smilie5]

На английски се казва "cross-wind landing"

Ето и филмче от изпитателния период на Еърбъс А380 - специално са чакали такива условия, и са пратили самолета от Франция до Исландия, за да го тестват на кацане при силен страничен вятър:

http://www.youtube.com/watch?v=GHrLB_mlir4

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: Crimble   
Дата:   16-06-08 20:43

Не е приятно това, което се е случило, но по принцип България Ер IATA code - FB (да не говорим за различни компании тук?) се държат доста добре. Пътувам с тях откакто бяха Балкан и после Хемус Ер. На всяка компания се случва да има закъснели и отменени полети, но разликата си проличава по отношението към пътниците при тези инциденти. Има много други ЕВРОПЕЙСКИ авиокомпании с по- лоши обноски. "Нискобюджетните" (нарочно са в кавички) са най- зле.

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: tnt   
Дата:   16-06-08 20:45

това е ясно, но когато вземеш нискобюджетна, общо взето си наясно с риска.
А с БГ еър, хем си плащаш, хем си кашляш... а и по никакъв начин не си защитен, нито с обезщетения, нито с елементарни условия за престой

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: kalahan   
Дата:   16-06-08 20:56

djogata [smilie24]

я вижте тук [smilie5]

http://www.youtube.com/watch?v=cKIheIbu3P8&feature=related

от нискобюджетните ви препоръчвам Skyeurope [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: Crimble   
Дата:   16-06-08 20:59

А, може би всичко опира до по- добро отношение и от страна на пътниците? На мен никага не са ми отказвали да си изпълнят задължението да ме настанят в хотел, да осигурят ваучери за храна и прочие. Не притежавам акции във фирмата и мисля, че темата не е много обективна.

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: tnt   
Дата:   16-06-08 21:01

Ами не мисля, че е само до добро отношение на пътниите... Моят опит показва друго: трябваше да изляза извън кожата и стила си, за да получа, което ми се полага от друга една европейска компания.... Само с добро възпитание нищо не бях постигнала [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: djogata   
Дата:   16-06-08 21:26

Еми, мисля си, че БГ еър са доста мизерна компания - много често закъсняват - заради липсата на достатъчно резервни самолети и резервни части - резервните части не се държат на склад (сигурно не могат да си го позволят), ами се поръчват чак като се счупи нещо.

Като резултат на всичко това всяко разхлабено винтче поражда разстройване на трафика за целия ден, защото всеки от техните самолети прави поне по 3-4 дестинации на ден - като се забави един полет, целия график на полетите, които тази машина е трябвало да направи за деня, отиват на кино.

Аз съм пътувал само веднъж с тях - промениха датата на полета, без да ме уведомят (дестинация, по която изпълняваха тогава полет само веднъж на седмица, но решиха да преместят полета от събота в петък), добре, че по някаква причина им погледнах на сайта, и видях, че там обявения полет е в петък, не в събота!

Приятели са ми идвали на гости с БГ еър - всеки път закъсняват - един път даже се радвахме, че е "само" 2 часа закъснение. Ама един път една приятелка трябваше да пристигне в 3 следобяд, а вместо това пристигна в 3 през нощта, 12 часа висене на летище София. Едно сокче даже не и бяха дали през това време [smilie23]

Стари самолети, стар, раздърпан, беден интериор (единственият самолет, на който някога съм виждал кръпка на един от вътрешните облицовъчни панели, беше Б737 на air.bg)

Отговори на това съобщение
 Re: Ако някой от журналистите у ФФ се заинтересува...
Автор: niagara   
Дата:   16-06-08 22:06

На отиване за Валенсия нямахме проблеми[smilie21]

Но си е точно така, както djogata ги описва[smilie9] [smilie23]

Явно някаква част бе дефектирала преди нашия полет за София, никой нищо не ни обясни,
самолета го изтеглиха край пистите и си стоя втори ден,
щото в събота вечер и неделя сутрин явно нямаше кой да се засили да търси части и майстор.[smilie9]

Неприятното е, че ни държаха хем в неизвестност, хем в готовност за излитане пред вратите на ръкава[smilie9]

Хубавото е, че ни осигуриха хотел, вечеря и закуска,[smilie24]

но бързината в обслужването и приятната обстановка ни ги предоставиха испанците,
от нашите никой не дойде да каже Добър ден, извинявайте, тата и така, случва се, ще направим това и това...[smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie23] [smilie9] [smilie9] [smilie9]

Никой не знаеше дали всички пътници са отишли в хотела, на сутринта нямаше кой да провери по листата с пътниците дали се е качил в автобуса за летището[smilie9]

После видяхме, че настанилите се с нас в хотела стюардеси и пилоти всъщност са нашите[smilie23]


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.