Автор: Ivodam
Дата: 23-01-13 09:34
Djogata:
Еха, ако наистина беше така, щеше да е екстра за потребителите.
Това е само на теория и на пръв поглед. На практика на потребителите им се разказва играта, първо защото не всички са достатъчно образовани и наясно, и им се пробутват по-долнокачествени продукти. Освен това, което е и по-лошо, по този начин на дивашко надцакване и липса на ред на пазара и преобладаване на утвърдените в другите страни марки, днес един докопал една партида с по-ниски цени от един продукт, утре друг. И родителите днес захранват бебетата с едно адаптирано мляко, утре с друго. А смяната е крайно непрепоръчителна, ти нали имаш малко детенеце, би трябвало да си наясно с тези неща.
Не са се оплаквали приятели, просто колегите от другите страни се чудеха, защото това не е за тях нормална пазарна ситуация. И при тях няма монопол, както написах, има обикновено трима играчи, които не договарят цени, просто водят цивилизовано съвместно съществуване, при което двамата по-слаби наблюдават и се съобразяват с лидера на пазара. За това си има термин в маркетинга - ценова стратегия на следване на лидера - ако той вдигне с 10% цените, и ти ги вдигаш, и обратното. Но това не е картел и не е незаконно по никой начин. Пазарът обаче е сигурен, стабилен и спокоен, можеш да планираш, да прогнозираш, да бюджетираш и т.н.
Публикацията е редактирана (23-01-13 09:37)
|
|