Автор: temelko
Дата: 22-01-13 17:11
Ян, с температурата е свързано, не толкова с терена.
По принцип при гумите има няколко фактора, които са леко в противоречие.
- добро сцепление на сух и твърд терен (асфалт, паваж, добре утъпкан сняг, лед) - изисква да е максимално мека гумата
- добро сцепление при мокър, кален или снежен терен - постига се с по-агресивна шарка
- недопускане на аквапланинг - дълбок грайфер и ламели
- бавна скорост на износване - по-висока твърдост
- бавно стареене - слагат разни химии.
Та за да отговори на всичките тези изисквания, една гума не може да има еднакво поведение пътя -30 до +50 градуса.
Нито на всички от изброените терени.
Има строго специализирани гуми за кал и мек сняг (нямат нищо общо с универсална зимна гума) има и гуми за съответните температурни диапазони за каране предимно по асфалт и твърд утъпкан сняг.
За вторите материала просто е различен, защото няма такъв, който да има запази еднакви свойства в целия температурен диапазон.
|
|