Автор: vinse
Дата: 28-12-12 21:30
За пореден път - ифона е такъв какъвто Епъл искат да бъде (дори и с джейл), андроида е такъв какъвто ти си го направиш (за добро или за лошо).
Мултитаскинга при андроид е възможно най-близкият, до десктоп РС, вид мобилен мултитаскинг - там ако не затвориш приложенията те остават да работят на заден фон без значение дали са 5, 15 или 25 (което заема рам, товари процесора и съответно точи батерия). При iOS мултитаскинга е значително по-примитивен - приложения с определен от Епъл статут имат право да работят "на заден фон" в мултитаскинг (примерно месинджъри и мейл клиенти), на всички останали приложения (които не са разрешение от Епъл да работят "на заден фон") при преминаването им на заден фон им се прави "снимка", така че когато на потребителя му потрябва това приложение тази "снимка" му осигурява бързо стартиране. Потребителя си мисли "ей това е мултитаскинг", но не осъзнава, че всъщност бидейки "на заден фон" това приложение не е функционирало ами просто е било кеширано в рамта. Този вид мултитаскинг от епъл е избран поради няколко причини - за да не пада батерията на устройствата им за 1 час, за да не си създават допълнителни главоболия с проблеми, които програмистите им не може да се справят и за да се хвалят колко "мазно" им върви операционната система. Точно поради тази причина ядосаните пилета нямаше да ти източат батерията ако ги играеше на ифона, което в сучая с теб (при андроида) е лошо, но всъщност е доста функционално ако бъде използвано както трябва, примерно благодарения на андроидският мултитаскинг аз мога да ползва iGo и Google Maps ЕДНОВРЕМЕННО (не ме питай що ама ми се е налагало )
Ако не ти се човърка или те мързи да изпълняваш някои действия, които андроида изисква (както в случая с мултитаскинга, където вместо home бутона трябва да натиснеш стрелката назад, за да затвориш приложението) то е по-добре да си останеш с ифон, защото там нещата са от прости по-прости (освен в случаите, когато са безобразно трудни).
Представи си двете платформи като коли, едната е трабант а другата е bmw. Трабанта има най-базовите компоненти на автомобила, съответно не изисква някакво допълнително отношение. Бавареца от своя страна е натъпкан до ламарината с какви ли не екстри, които ти осигуряват много по-приятни мигове, докато го шофираш, разбира се тези екстри изискват по-различен подход (вместо да отвориш прозореца, пускаш климатика, вместо да намаляваш скоростта в завой, разчиташ на ESP и т.н) с които човек трябва да свикне а към хубавото лесно се привиква
Публикацията е редактирана (28-12-12 21:43)
|
|