Автор: batonga
Дата: 17-08-12 15:07
imitev написа:
>
> Batonga не мога да разбера тезата ти???
>
> Не искаш да караш на фарове ли?
>
> Ходи в Германия и карай без
> включени къси светлини и липса на
> дневни да видим полицая каква
> глоба ще ти натресе...
Отзад напред - миналата зима бях за седмица във Франкфурт, където тогава мой познат ме повози на новия си стар Лексус LS400. Тази кола няма вградени DRL, фарове не е палил през деня. Повтарям през зимата. Не съм знаел тогава за тази тема тук, щях изрично да го попитам как смее да не пуска фарове.
https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/fmac0891.JPG
http://media.snimka.bg/s1/0947/028137165-big.jpg
https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/fjah4545.JPG
http://media.snimka.bg/s1/0947/028137166-big.jpg
Дали не искам да карам на фарове (през деня)? Да, не искам да карам на фарове през деня, най-вече в града, на географското разположение на България, тъй като докладите и статистиките за карането на фарове не показват тази практика да има положителен ефект в извънскандинавските държави, дори напротив, има по-скоро отрицателен ефект, дължащ се на това, че човек започва да следи само светещите обекти на пътя, а най-уязвими са несветещите - пешеходците. В Норвегия и Швеция почти няма пешеходци, особено извън градовете, а 6 месеца е мрак. Там тази практика има ефект.
В Европейския Съюз държавите които задължават да се кара на фарове (вече ги изброих, но явно не се чете и ще повторя) са Чехия, Естония, Латвия, Литва, Полша, Словакия и Словения - по правило все по-северни от България държави. В по-южни държави карането на фарове така или иначе статистически не показва предимства.
А тезата ми срещу новия ни закон се намира в предпоследния ми постинг: "Европа става задължително оборудването/карането на DRL за новите автомобили, а карането през деня на фарове с обикновена крушка при наличие на DRL се забранява. В същото време в България се приема закон за задължително каране на фарове (или фабричен DRL който си има, ама колко да са тия). "
По ясно не мога да го обясня. Българският закон противоречи на посоката която ЕС е поел относно карането на светлини. "European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights. The mandate will extend to trucks and buses in August 2012. Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted."
|
|