Автор: vinse
Дата: 08-08-12 21:57
Автор: Orlin
Дата: 08-08-12 18:25
Поиграх си малко с числата в горния доклад.
При каране по 1 час на ден с включени къси, се получи към 6 лв. на месец разход. Иначе в % това е 1.76% увеличение на разхода на бензин. Ако не се ползват къси, а специални светлини увеличението е 0.4%
Ако някой ревне, че това е много и за 1 милион шофьора каращи от сутрин до вечер това са милиони левове - за сравнение един автоклиматик има мощност 12 (дванадесет) пъти повече от светнатите къси.
Ако си говориме само за сметки нека да направиме една по-мащабна
6 лева увеличен разход на месец, умножи това по 3.5 мил, колкото горе-долу са автомобилите в България и полученият резултат го умножи по 12. Що получиш една доста сериозна сума, тамън четвърт милиард разход за една година, като в тази сметка не се включват парите, които трябва да се потрошат за подмяна на крушките, които е нормално да горят повече при по-честа употреба, хората които карат жигула са си добре 5 лева крушка и си я монтират сами ама питаш ли ги тия със заводските ксенони и по 150-200 лева крушката.
Както казах и по-горе, определено има смисъл от фарове извън населени места, но този огромен разход, който ще ни удари може да бъде значително намален ако в града бъде позволено да се кара със загасени фарове, просто защото там от тях полза няма, всъщност точно обратното - увеличава се риска да удариш човек или велосипедист
|
|