Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 11:57

написа:

> Grandpa написа:
>
> > написа:
> >
> > >
> > > All-wheel drive (AWD) is most typically used to describe a
> > > "full time" 4WD which may be used on dry pavement.
> >
> > 90% от съвременните AWD не са "full time"
> > 4WD.
>
> То термините "full time" и "part time" са
> малко подвеждащи.
>
> 90% от СУВ-четата са "full time", в смисъл,
> че можеш да си ги караш на всякакъв
> терен (като евентуално няма да
> вървят, де).
>
> "Истинските" джипове са "part time", в
> смисъл, че в 4x4 режима им не е за
> всекидневно каране на сух асфалт,
> например, щото ще си потрошиш
> задвижването и ще изтърваш
> завоите.
>

>
> Публикацията е редактирана (17-04-12
> 00:52)

Това май е верно вече, само ако за истиски джипове броиш дзверове от преди 40 и повече години. Съвременен модел (включително и на Jeep), дето да не може да си го караш без проблем постоянно ако искаш, на 4х4 високи (без да заключваш диференциали, щото тогава става сакатлъка), май няма.

Разбирам те какво казваш, ама дето викаше един познат - "абе и ти си прав, ама не е така".
Е, моята бангия се води "part time 4wd". Аз превключвам дали да е само задно предаване, 4х4 високи или 4х4 ниски. Другият модел беше с "full time 4wd" и точно това си означаваше - постоянно си джитка на 4х4 високи. Можеш да го превключиш на 4х4 ниски, ама 4х2 режим няма.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 12:08

Най-общо казано разликата между двете системи е в наличието или отсъствието на централен диференциал и оттам всички произтичащи от това особености [smile]

Tази мизерия например се случва точно заради това:http://www.youtube.com/watch?v=FOmZIu_y1js



Публикацията е редактирана (17-04-12 12:11)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 12:12

написа:

> Grandpa, в случая с full time са искали да
> кажат че в много случаи системата
> е 100% активна, както е при Субару
> например, т.е. караш на предно, но в
> момента в който системата реши че
> има нужда, преразпределя тягата
> чрез централен диференциал и към
> други колела без ти нищо да правиш.
> Отделно вече имаш всякакви
> вариации според модела за ръчно
> превключване. А за Хондата в
> случая важи това: "Identical drivetrain systems
> are commonly marketed under different names for a particular
> nameplate's branding and, conversely, different drivetrain
> systems are commonly marketed under the same name for brand
> uniformity. Audi's quattro, Mercedes-Benz's 4Matic, BMW with
> the xDrive, Saab's XWD, and Volkswagen's 4motion, for example,
> can mean either an automatically engaging "on-demand" system
> with Borg-Warner ITM 3e magnetic or Haldex Traction hydraulic
> clutch, or a continuously-operating permanent 4WD system with a
> Torsen (torque-sensing) or other type of a differential."
>

Субаруто не караш никога на 100% само предно. На Форестър например помня,че варираше от 90:10 до 50:50 (на 1ва и 2ра). Т.е. то си е full time както и да го погледнеш.

А Хондата е 100% предно предаване, докато компютърът не реши, че трябва да включи и задното. Бачка, но "лаг"-ът в сравнение със Субаруто е очевиден.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ejko   
Дата:   17-04-12 12:16

Сув-овете са си супер, само да ме заслепяваха по-малко, че моята кола е ниска, но това е от халогените, не от Сув-овете... Иначе комфортни са, имат багажник, возят хубаво и харчат 2 пъти по-малко от "истинските" джипове, макар и повече от лека кола. Какво толкова има да не им харесваш, че чак да са боклуци и т.н., освен ако не мислиш да се меташ като Джима в Панчарево, не би трябвало да има проблем...
На мен са ми скъпи, не мога да си позволя дори гумите им, а за поддръжката предполагам, че също ще ми е нанагорно, иначе бих мацнал един... Колко му е...
А иначе за пресечени местности най-вероятно на Чил не му трябва кой знае колко, нали има колело за в планината, за какво му е ZAZ :))))
Не че го защитавам де..., пази боже, да помислите, че се сдушавам с форумен аутсайдер и да ме погнете и мен[beer] [smilie18] [beer] [smilie18]



Публикацията е редактирана (17-04-12 12:17)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Jim__Beam   
Дата:   17-04-12 12:25


.. Кефа да затънеш някъде , винаги е по-голям от това да не затънеш никъде ..... [smilie5] [smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 12:31

Да, 90/10 са Субарките, има някои дори 65/35 според държавата, просто ги закръглих за по-лесно. И да, това се има предвид под full time и както се вижда от тестовете, на Субару системата излиза най-читава [beer] A за Хондите не знаех че имат такъв лаг...

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Jim__Beam   
Дата:   17-04-12 12:36


.. аз от кога ви разправям , че Субару не е кола , а РЕЛИГИЯ ....

.... и само който не се е качвал на Субару , той не знае за какво иде реч .......... не говорим за асфалт .... [smilie7] [smilie7] [smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   17-04-12 12:37

Grandpa написа:

> написа:
> > То термините "full time" и "part time" са
> > малко подвеждащи.
> >
> > 90% от СУВ-четата са "full time", в
> смисъл,
> > че можеш да си ги караш на
> всякакъв
> > терен (като евентуално няма да
> > вървят, де).
> >
> > "Истинските" джипове са "part time", в
> > смисъл, че в 4x4 режима им не е за
> > всекидневно каране на сух асфалт,
> > например, щото ще си потрошиш
> > задвижването и ще изтърваш
> > завоите.

> Това май е верно вече, само ако за
> истиски джипове броиш дзверове от
> преди 40 и повече години.
> Съвременен модел (включително и на
> Jeep), дето да не може да си го караш
> без проблем постоянно ако искаш,
> на 4х4 високи (без да заключваш
> диференциали, щото тогава става
> сакатлъка), май няма.

И аз не се сещам за такива, но ми се върти из главата за някои пикапи дето са само със задно на шосето, а в 4х4 режим им не бива да се карат на сух терен.

> Разбирам те какво казваш, ама дето
> викаше един познат - "абе и ти си
> прав, ама не е така".
> Е, моята бангия се води "part time 4wd". Аз
> превключвам дали да е само задно
> предаване, 4х4 високи или 4х4 ниски.
> Другият модел беше с "full time 4wd" и
> точно това си означаваше -
> постоянно си джитка на 4х4 високи.
> Можеш да го превключиш на 4х4 ниски,
> ама 4х2 режим няма.

Е, ако за 4x4 режима ти пише в документацията да не се кара така на сух асфалт и нямаш друг 4x4 режим значи е "part-time". Иначе - "full-time".

Това мисля, е най-често срещаната деифниция на "part-time" и "full-time".

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 12:39

Jim__Beam
Абе и ти си прав, ама не е така [smilie18]

Въпрос и на драйвери е [beer]



Публикацията е редактирана (17-04-12 12:39)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ejko   
Дата:   17-04-12 12:39

"Кефа да затънеш някъде , винаги е по-голям от това да не затънеш никъде"
Хахахахах, това в общи линии ми изясни някои концептуални въпроси:)))

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 12:52

Що бе, и на асфалт са си джам.
А па за асфалт със сняг, без бой си признавам, че бих препочел субару пред моята всеки ден.

Ама съм бил и из камънаци, дето си требва камион - даже на паркинга преди да почне по-сериозната част му викаха "субару паркинг"...щото със субаретките - дотам. По - нататък всекакви реликви се срещаха, предимно по-височки и по-дърти. Аз понеже офф роуд минавам само кога трябва, не за кеф, и две кофи пот изкарах доде го слеза деба и трейла (беше средна работа, с изключение на 3 места дето си беше зор)...а долу имаше некакви джугани от 50-те години. Без 4х4 и с ремаркета. Събираха дърва. Умрех от срам...

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: asahi   
Дата:   17-04-12 12:57

Класическият Джуган ЗИЛ157 е 6х6. Нискооборотен двигател, с нисък въртящ момент, на сняг потегля идеално. Достатъчно широк, с нисък ЦТ - абе мечта за гората. Само дето много се чупи, деба и дарака.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 13:00

написа
.
>
> Е, ако за 4x4 режима ти пише в
> документацията да не се кара така
> на сух асфалт и нямаш друг 4x4 режим
> значи е "part-time". Иначе - "full-time".
>
Нема такива работи - води се part time и можеш да си караш постоянно на 4х4 високи ако искаш. Само не ти дава да включиш от 4х2 на 4х4 ако се движиш с над 60 мили/час. Иначе ако си вече на 4х4 си перкаш с колко искаш. Само да не заключваш централния диференциал, че ще влезе при тебе, ама това си е отделна работа.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Todd   
Дата:   17-04-12 13:04

Абе на парт тайм не е за препоръчане да караш на сухо на 4Х4 оти нема как да вземеш завоя без да посинее веригата ...


Колелата предни вървят по друга крива с различен диаметър и на раздатката и се ебава майката ....

не че не съм карал [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 13:05

написа:

> Класическият Джуган ЗИЛ157 е 6х6.
> Нискооборотен двигател, с нисък
> въртящ момент, на сняг потегля
> идеално. Достатъчно широк, с нисък
> ЦТ - абе мечта за гората. Само дето
> много се чупи, деба и дарака.

Тия беха някакви американски антики.
Иначе зил 157 си е много печен дзвер. На него се учех да карам камион. Нема синхронизатори, нема серво. Върви бавно, ама издрапваше навсякъде. Където служех като затънеха някъде "новите" Урали и ходеха с джуганите да ги дърпат.



Публикацията е редактирана (17-04-12 13:07)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 13:05

Asahi, за тия ли момчета става въпрос [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   17-04-12 13:15

ejko написа:
> А иначе за пресечени местности
> най-вероятно на Чил не му трябва
> кой знае колко

Естествено. Ако смятах да правя експедиции в джунглата щях да си взема или нов Defender или G-класа на старо, че и по-евтино щеше да ми излезе (дори и ако включим лифт на окачването).

Или пък ако смятах да съм състезател като headcharge с бързата и стабилна Honda, щях да си купя WRX [smilie18]

Вместо това карам кола, която е достатъчно универсална. Може да не е най-добрата на всички терени, но е много добър компромис спрямо това да имаш две-три специализирани коли, дето не можеш да ги закараш всичките на майната си едновременно.

(Не, че G-класата не е хем универсална, хем комфортна, ама пък нова си е доста скъпа и хората те гледат странно, па може и да те сбъркат някой път https://photo-forum.net/joro/emoticons/rifle.gif [smilie18])

> Не че го защитавам де..., пази боже,
> да помислите, че се сдушавам с
> форумен аутсайдер и да ме погнете
> и мен[beer] [smilie18] [beer] [smilie18]

Е, добре, БЛАГОДАРЯ! [smilie9]
































[smilie18] [smilie18] [smilie18] [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Grandpa   
Дата:   17-04-12 13:16

написа:

> Абе на парт тайм не е за
> препоръчане да караш на сухо на 4Х4
> оти нема как да вземеш завоя без да
> посинее веригата ...
>
>
> Колелата предни вървят по друга
> крива с различен диаметър и на
> раздатката и се ебава майката ....
>
> не че не съм карал [smilie5] [smilie5] [smilie5]
> [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]
>

Има централен диференциал за тая работа (шантавата работа е че по-новият модел вече няма - икономии, предполагам).

Както и да е - мисълта ми беше, че сега тия понятия 4х4, 4WD, AWD са се доста поразмили и все по-омешани ще стават, да да се хваща човека за "класическите" дефиниции няма много смисъл, щото и тях вече ги няма.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Todd   
Дата:   17-04-12 13:18

Междинен диференциал имат само системите Full time - part time нямат !!!

И затова излизат от дупките !!!!

[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 13:21

Хименно [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: 2nYo   
Дата:   17-04-12 13:48

Ей ви едно интересно тестче ! :

http://www.youtube.com/watch?v=_ft0HcISjzY&feature=related


Тва хокеистите верно са "Дуе ветър меж Уши" [cool] [cool] [cool]


Колкото по як джип си купиш, толкова по далеч ще ходиш пеша, да търсиш ТРАКТОР ...
(древна китайска мъдрост)



Публикацията е редактирана (17-04-12 13:54)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   17-04-12 13:58

Въпросът е какво праим като затъне трактора [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: 2nYo   
Дата:   17-04-12 14:21

Ми...






Викаш въртикопел !

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: harvester_vn   
Дата:   17-04-12 14:34

batonga написа:

> Въпросът е какво праим като затъне трактора [smilie18]

Връщаш се напролет [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   17-04-12 14:54

Преди, като катах един Пижо 307SW, жената все викаше "Е, не вярвах, че това може да мине оттук".

Сега, с паркетника, жената вика "Айде, моля ти се, повече да нe правим така". При това успява да го каже така, че звучи хем притеснено, хем заплашително. [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.