Автор: chill
Дата: 17-04-12 12:37
Grandpa написа:
> написа:
> > То термините "full time" и "part time" са
> > малко подвеждащи.
> >
> > 90% от СУВ-четата са "full time", в
> смисъл,
> > че можеш да си ги караш на
> всякакъв
> > терен (като евентуално няма да
> > вървят, де).
> >
> > "Истинските" джипове са "part time", в
> > смисъл, че в 4x4 режима им не е за
> > всекидневно каране на сух асфалт,
> > например, щото ще си потрошиш
> > задвижването и ще изтърваш
> > завоите.
> Това май е верно вече, само ако за
> истиски джипове броиш дзверове от
> преди 40 и повече години.
> Съвременен модел (включително и на
> Jeep), дето да не може да си го караш
> без проблем постоянно ако искаш,
> на 4х4 високи (без да заключваш
> диференциали, щото тогава става
> сакатлъка), май няма.
И аз не се сещам за такива, но ми се върти из главата за някои пикапи дето са само със задно на шосето, а в 4х4 режим им не бива да се карат на сух терен.
> Разбирам те какво казваш, ама дето
> викаше един познат - "абе и ти си
> прав, ама не е така".
> Е, моята бангия се води "part time 4wd". Аз
> превключвам дали да е само задно
> предаване, 4х4 високи или 4х4 ниски.
> Другият модел беше с "full time 4wd" и
> точно това си означаваше -
> постоянно си джитка на 4х4 високи.
> Можеш да го превключиш на 4х4 ниски,
> ама 4х2 режим няма.
Е, ако за 4x4 режима ти пише в документацията да не се кара така на сух асфалт и нямаш друг 4x4 режим значи е "part-time". Иначе - "full-time".
Това мисля, е най-често срещаната деифниция на "part-time" и "full-time".
|
|