Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 17:08

"Да пиеш и да се веселиш в такъв ден е срамно пред хората и грешно пред Бога."

Е то зависи от хората, може да съм католик, може да съм евреин, може да съм арабин, протестант, униат и т.н. Така че грешно пред хората и пред Бог не е..., единствено пред себе си, ако вървиш срещу това в което вярваш ти и рода ти... Макар че в моя род има всякакви...
хм... араби май нямам в рода...

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 17:20

"ЦЕЛТА НА ПОСТА е в петъка или съботата преди празника да се ИЗПОВЯДАШ и на празничната литургия да се ПРИЧАСТИШ."

Мислех да подмина това, но все пак често получаваме съвети по верските въпроси от хора, които са чули нещо някъде, от някого (бил той и свещеник). Реално обвързването на изповедта и поста с причастието е по-скоро практика по места, която се е наложила в някоi църкви под руско влияние...
Реално нещата са малко по-различни при българското православие...
Аз не съм точно човекът, които трябва да обяснява това, но тъй като виждам, че и други наскоро са търсели религиозната си идентичност и приемственост, затова ще изнамеря и ще ти пратя, официалното становище на българската православна църква. Навремето го имаше в сайта pravoslavie.bg, но сега не го намирам и ще ти пратя обяснението дадено в dveri.bg:






"Наистина, обвързването на изповедта и поста с причастието, по начина, по който се е наложило у нас, е нов за Църквата - тоест наложил се е в някои поместни църкви (но не във всички!) през последните два-три века, главно под руско влияние. Православието по принцип е много толерантно към разнообразието на църковните практики в поместните църкви, но в случая става дума за нещо по-сериозно - за една подмяна на църковното учение за греха и действието му в човека.

А да знаем как действа в нас грехът и какви са противодействията му е от ключово значение за живота ни като християни.

И така, да се спрем на учението, което се проповядва и до днес от много свещеници у нас. Според него, ние сме недостойни за приемането на причастие по две причини: заради греховните си постъпки, които изобилстват у нас; и заради светския начин на живот, който водим през ежедневието си. Логично следва, че за да можем да се причастим, ние трябва, първо, да получим прошка за греховете си, и, второ, да променим за малко светския си начин на живот като постим, четем повече молитви, откажем се от някои наши нормални за ежедневието ни привички (според възгледите на духовника, това може да бъде гледането на телевизия, събирането с приятели и други по-крайни неща). За по-добра илюстрация се разказва съвременната притча за разхвърляната стая, в която чакаме скъп гост. Тя е тъмна, прашна и разхвърляна и би оскърбила госта ни с безпорядъка си. Затова ние я привеждаме в порядък чрез изповедта и предшестващите я пост и молитви. Тя става светла и подредена, Гостът влиза и пребъдва с нас известно време, докато пак я занемарим. Следващото почистване е насрочено за следващия постен период.

Благочестивото съзнание на мнозина вярващи "дописва" тази метафора, като си представя, че, логично, при перманентната ни греховност стаята ще е подредена минимално кратко време - затова колкото по-къс е периодът между изповедта и причастието, толкова по-безопасно е за християнина и по-голяма е вероятността да не обиди Христос с някой новоизвършен грях.

Горната практика е породена от няколко неправославни учения, за които е много важно да си дадем сметка. За да познаваме себе си и да не се самозаблуждаваме.

Първо, за греховността ни. Вярно е, че тя е причината за нашата отделеност от Бога. Не само за недостойнството ни да се съединим с Него в причастието, а за принципната ни отделеност от Бога - това е много важно да го разберем. Бог иска да се съедини с нас, иска да живее в нас - след Неговата изкупителна смърт и възкресение това вече е възможно за човека. Но греховността ни, този плод на повредената ни човешка природа, прави невъзможно пребиваването Му в нас. Това обяснява чрез едно привидно противоречие св. Симеон Нови Богослов. Той казва, че в Църквата се е случило невъзможното: неограниченият и невместим Бог е станал в св. Тайни (Кръвта и Тялото Христови) ограничен и вместим. Но Той остава такъв само у достойните причастници. Недостойните не са в състояние да задържат в себе си Бога. Който се е причастил достойно, според светеца, ще има и емпирично усещане за Божието присъствие у себе си.

Това е - греховността ни не ни позволява да задържим в себе си Бога, да живеем така, както сме създадени да живеем. Тя закрива пред нас един неподозиран духовен хоризонт на безкрайно развитие, за което не сме чували, не сме виждали и не сме мечтали.

Какво са греховете ни? Плодовете на тази греховна наша природа. Горчивите плодове. Те обаче са само върхът на айсберга. Затова дори пълен списък на ежедневните си грехове, тайни мисли и намерения да си водим и ред по ред да ги изповядаме на свещеника, те пак си остават само видимата част на планината от греховни страсти, които носим в себе си. Чудното при това е, че ние знаем само за онези страсти у нас, които са се проявили в някой грях, дали са "горчив плод" и така са станали видими за нас. За останалото дори и наум не ни минава. Затова отците казват, че Бог не открива пред човека съдържанието на сърцето му наведнъж, за да не се уплаши и отчае, а открива само онова, което той е в състояние да понесе и преодолее на този етап от духовното си развитие.

Затова първото, което трябва да направим, е да престанем да мислим за душата си като за разхвърляна стая, която подреждаме при изповедта. Тоест да не превръщаме една благочестива метафора в догмат на духовния ни живот. Нищо не сме подредили у себе си с изповедта. Въобще, трябва да избягваме логичното и прекалено образно мислене в духовния живот. Бог наистина е верен и прощава греховете, които изповядваме с искрено разкаяние, но това не означава, че с изповядания грях е умряла и страстта, която го е родила. И именно тя, а не конкретната постъпка, ни отделя от Бога.

Изповедта има смисъл само, ако знаем нейната същност. Тя не ни "очиства" в смисъл да ни прави в този момент безгрешни. Бог наистина прощава изповяданите с искрено съкрушение грехове, но греховността ни като преграда за Неговата благодат у нас остава. Изповедта е спирка по дългия ни път на духовно развитие. С греховните си постъпки ние нарушаваме духовни закони и само прошката на Бога и изцелителното действие на Неговата благодат може да възстанови равновесието у нас и в света.

Затова не е необходимо изповедта да предшества с часове причастието - това е просто безсмислено. Изповедта е тайнство със собствена динамика, различна от тази на причастието. На изповед се отива не "по задължение" и защото това трябва да се съчетае с нещо друго - това формализира тайнството и го обезсмисля. Отиваме на изповед, когато нещо ни тежи, почувствали сме разкаяние и искаме да го изповядаме.

Ако се причастяваме 3-4 пъти годишно и не откриваме нещо у себе си, за което да отидем на изповед, то това означава, че не изпитваме себе си, съвестта ни е приспана и трябва горещо да молим Бога да ни покаже истинския ни образ. От Евангелието знаем, че който не изпитва себе си преди причастие, яде и пие своето осъждане. Който пристъпва към св. Чаша без съкрушение, без съзнание за своето недостойнство, без съзнание за това, с Кого се причастява - той е недостоен причастник.

Св. Симеон Нови Богослов казва, че условието за неосъдно причастие е съзнанието за Тайнството. Съзнание съвсем не е еднозначно със знание. Всички православни знаем, че се причащаваме със самия Христос. Но едва ли някой го съзнава - защото иначе щяхме да пристъпване със сълзи на съкрушение и любов към Чашата. Така казват и мнозина съвременни старци - без сълзи не пристъпвай към чашата. Не за друго, а защото за тях това означава, че не съзнаваме, какво точно правим в този момент. Естествено, това е много високо изискване. Ние се състезаваме в друга категория, но е добре да знаем каква е мярката, за да не мислим, че като сме скочили метър, сме покрили Божия норматив.

Според съзнанието си за това, което предстои да извършим - да се съединим с Непостижимия Бог, Твореца на всичко съществуващо - следва и всичко останало, по един съвсем естествен начин. И молитвите, които няма как да не произнесеш, ако чувстваш искрено съкрушение, и духовните усилия.

Въздържанието от обичайната ни храна е отредено от Църквата да бъде през 4 годишни поста и в сряда и петък. Това е мярката на аскеза в това отношение, определена от св. отци. Преди причастие не е необходим допълнителен пост, защото иначе Църквата щеше да служи литургия само през постните периоди, а през останалото време щеше да има някаква друга служба. По време на литургията невместимият и неудържим Бог става вместим и удържим във виното и хляба на евхаристията. Това не е нещо нормално, нито самоцелно, а е чудо на чудесата - така че без причина Църквата не би установила еженеделна литургия. Единствената причина за отслужване на литургията е призив към християните да станат участници в Христовата трапеза.

В заключение можем да кажем, че това е един много сериозен въпрос, от централните в живота на православната ни Църква и сериозната дискусия по него у нас предстои. Той е свързан с другия актуален въпрос за честотата на причастието и съответно на изповедта, но това е друга тема, която в настоящия отговор няма да разглеждаме."



Публикацията е редактирана (14-04-12 17:21)

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 17:22

Между другото както постите на са диета, за което си прав, така и вяра с обичаи не се отглежда...

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 17:23

флууд...

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ivanov.10   
Дата:   14-04-12 17:26

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 17:45

Човек е свободен.
Казвал съм и друг път по друг повод тук, че съм от католически род. Та имам роднина, които бидейки католик, сменя вярата си с православна, за да може да се ожени за жената, която обича!
Та същия този човек, макар и сменил вярата си по уж "грешната" причина и бидейки художник, в последствие, рисува най-забележителния за България художествен цикъл посветен на православните манастири, който до колкото помня почваше от Рилския манастир и завършваше с доста картини от Света Гора, където рисува около 1 или 2 години..., вече съм забравил! Общо взето май е и един от най-добрите ни художници, макар че аз не съм критик, а и нямам обективност в случая.
Та вярата е особено нещо!
На някои хора пречи, на други помага.
ivanov.10 от горния ти пост си мисля, че в твоя случай може би по-скоро да помогне... Пожелавам ти го!

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ivodam   
Дата:   15-04-12 00:21

Джога, и секс не трябва да се прави, не само пийеньето! [smilie3]



[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: Djogata   
Дата:   15-04-12 00:29

Баси, добре, че не постя, че иначе ще е голяма обърквация - кое може и кое не може да правя [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Жената разправя, че понеже е Разпети Петък...
Автор: ivanov.10   
Дата:   15-04-12 04:01

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.