Автор: djogata
Дата: 10-04-12 22:02
Иводам, обучението под формата, която предполагам най-често се среща в лабораториите на Андрей, се нарича практика, и е неделима част от повечето университетски образования.
Но смисълът на университета е не само да се научиш да работиш нещо конкретно, ами да имаш основните знания, които биха ти дали възможност да работиш различни неща в бъдеще, и да имаш капацитета да разбереш какво всъщност правиш.
В университета трябва да научиш две неща:
- Основни науки като математика, които ти дават инструментите за научаване на конкретни неща когато започнеш работа
- Да придобиеш рутина в решаването на проблеми, в намирането на решения, в търсенето на нови знания, с които да намериш въпросните решения.
Академиците са много добри (е, тези, които стават за нещо) в прилагането на въпросните две неща, докато преподавателите трябва да са добри в разпространяването им. За това се изискват различни качества и опит. Сигурен съм, че някои хора в БАН ги имат, въпросът е колко от тях наистина могат да се заемат с нещо ново и да го направят добре, и също така въпросът е колко от тях ще имат възможността да го направят (по принцип на един университетски преподавател около и над половината от времето му е заето с дейности, свързани с преподаване).
|
|