Автор: chill
Дата: 08-04-12 16:54
atisas3 написа:
> Когато оптимизират игрите за 8
> ядра, не знам за какво санди съкс
> ще ми говориш
Абе, съществува легендата, че като сложиш N процесора, оптимизираш програмата за N процесора и тя ще тръгне (почти) N пъти по-бързо.
E, няма такова нещо.
Първо, алгоритъмът може просто да няма такава степен на паралелизация, може просто във всеки един момент от времето да няма повече от 2-3 неща, които да могат да вървят паралелно
Второ, многото паралелизация означава и много синхронизация, която добавя овърхед, който в много случаи надхвърля забързването от паралелизацията.
Трето, може в системния софтуер (ОС, библиотеки) да има тясно място (да речем malloc).
Четвърто, може хардуера да ти е тясно място, например скоростта на четене/писане по оперативната памет, или пък това, че осемте модула на Булдозера имат само 4 еф-пе-юнита.
Пето ..
Шесто ...
Безброй причини.
|
|