Автор: Todorov
Дата: 19-03-12 19:06
-----
Автор: chipsy
Дата: 19-03-12 18:45
На мен ми е интересно, от чисто икономическа гледна точка, как Епъл с продукти, които се броят буквално на пръсти, успяват да имат доходи и капитализация, почти колкото компания, която се бори буквално на всеки фронт. Самсунг буквално са на всяко гърне мерудия - коли, мотори, перални, миялни, ТВ, компютри, телефони ...
В маркетинговия отдел на Епъл трябва да работят магьосници, деа. Гандалф сто на сто е в началството
-----
Chipsy, има много такива компании. Те произвеждат 3,4 до 10 продукта, но са първите, които са пуснали и популяриаирали продукта. Ейпъл със Стив Джобс правеха точно това - проектираха и популяризираха продукти. И в основата на всичко е, че на хората трябва да ем е удобно и да се забавляват, дори когато работят. Много хора тук ми обясняваха, че смартфона не го измислил Ейпъл. И така да е, обаче Ейпъл го наложи. Ейпъл наложи и таблета. Аз и преди съм следял с интерес таблетите, но не ми са се стрували толкова полезни. Напротив струваха ми се тромави и неудобни. А сега таблета ми е в чантата и върша 100% от работата си с него, когато съм извън офиса (категорично застопорих тинкпада на бюрото). А компании като Самсунг гледат да отхапят дял чрез производство на аналогични продукти. Виж сега какво става с ултрабуците. Ейпъл има такива от няколко години. Другите започнаха да правят напъни в тази посока едва мин. година. Просто Ейпъл правят нещата по-рано от другите и са по-изпипани. Дизайна им е страхотен, удобен. Те нямат нужда да продават 5-10 вида смартфони от едно поколение. Те имат едно устройство от едно поколение с малки модификации (памет или цвят).
За почти всички ейпълската новина тази година е Ipad 3. Но не и за мен. Аз очаквах тройката и това не беше изненада, вкл. характеристиките. Иненада ме обаче, когато преди месец и нещо Ейпъл обявиха iBooks2 и заедно с това, новият подход в оразователната система чрез представянето на учебния материал посредством интерактивни учебници ( видео1 , видео2)
|
|