Автор: asahi
Дата: 05-04-12 17:02
Шампоантът, ако Асахиту чакаше на аванта нямаше да си шерва 1ТБ нонстоп от домашния сървър.
Какво казва потреебителят Петър Велков в един форум:
Въпросът беше: откъде печелят пари Dropbox?
1) Те нямат собствен дата център, нито някога са си купували дискове, на които да ви пазят безценните 2GB;
2) Въпреки пълната липса на реклами и спам, печалбата им се увеличава заедно с броя на потребителите. Защо? Защото:
3) Dropbox не съхранява нито един файл два пъти.
Малко пояснения - Dropbox ползват за съхранение на файловете "облачната" SaaS система на Amazon S3 (Simple Storage Service), която струва $0,055/GB, което за платен план Pro50 (50GB място) означава $2,75/месец. Потребителя те таксуват с $9,99/месец. Сега ще попитате - колко хора всъщност си плащат за повече от 2-та си GB и какво правим с безплатните акаунти?
Ами, всъщност безплатните акаунти не са единствената "набутвация" за Dropbox. Всеки изтрит файл от безплатен акаунт се пази 30 дни, а от платен акаунт - без лимит. Което значи, че за тия $9,99 месечно можете да получите теоретично неограничено пространство - ако постоянно триете и качвате...
Как оцелява Dropbox? Ами, да речем, че аз качвам 100MB файл. След мен Ангел качва същия файл. И двамата "губим" по 100MB от пространството си, но файлът се записва само веднъж в системата на Dropbox - от първия потребител, който го е качил. Всеки следващ получава всичко на всичко един индекс в базата им данни - "и аз имам право да тегля този файл". А има файлове, качвани от стотици хиляди хора - това е чиста печалба за Dropbox. Една проста аритметика за 100MB-овия файл: ако го качат 100 души, това означава 10GB "платено" пространство, а Dropbox всъщност плащат за 100MB + индексите, които са килобайти.
Та, едва ли някой някога ще публикува вътрешна информация относно цялата система, но със сигурност някой си е намерил стабилна пазарна ниша и е имал въображението и смелостта да я развие по уникален начин.
И така
|
|