Автор: Kanonir
Дата: 06-04-12 04:48
От филма по NG снощи едно от основните неща които разбрах е, че американците не са и чували за електрифициране на жп линиите. То вярно, че в малки до средни държави като България е по-лесно, но чак пък да не го споменат и да обявят влаковете също за изцяло зависими от петрола...
Ами добре дошъл - аз реагирах по същия начин като тебе преди повече от десет години кога го видях в Канада и тогава разбрах че така е и в САЩ, но си е съвсем лесно обяснимо. Тия неща искат инвестиции и то не малки - за изграждане на инфраструктора от контактна мрежа, подстанции, преправяне и на съществуващия релсови път така че да е подходящ за електрическа тяга, обучаване на хората как се работи и поддържа електрифициран участък и т.н. "Що да го правят" като е "по-добре" да са зависими от една шепа хора, които държат нефтодобива.
Като си говорим за влакове в Северна Америка - преди няколко седмици близо до Торонто зверски дерайлира пътнически влак, загинаха тримата машинисти (двама титуляри и един обучаем - всичките с много опит) и доста ранени пътници. Причината - влезе в стрелка обърната за отклонение с почти максимално разрешената скорост за движение по права - около 110км/ч. При проверката се оказа че всичката сигнализация е работела нормално, машинистите 2.5км преди стрелката им е светел сигнал, че е същата е обърната за отклонение и трябва да намалят до 25км/ч.... Ако са искали да намалят са можели да го направят, но нищо такова - дори не е регистриран опит за спирачки. Така и не е ясно какво точно е станало, щото във влаковете не се записва разговорите в кабината, но явно са "проспали" сигнала в приказки, щото по принцип винаги са минавали от там по-правата. Та що го разправям туй - ами щото в малката България още от 80-те години на най-натоварената ни отсечка - София-Пловдив има т.н. автоматична локомотивна сигнализация (АЛС) която предотвратява точно такива "проспивания" на сигнали. Ако след получаване на информация в локомотива че следва причина, заради която трябва да се намали скоростта и няма адекватна реакция от машинистите (затворен сигнал, отклонение, голям наклон или крива с ограничена скорост), системата задейства спирачките и то до пълно спиране!
По ирония на съдбата, седмица преди катастрофата в Торонто, американският конгрес гласува финансирането на проект точно за играждането на такава система на една конкретна отсечка в САЩ.... Брей - викам голям напредък, как така чак конгреса реши да се похарчат държавни пари за таквоз нещо - пък то кво било.... Малко по-насетне от канадските новини се разбра, че ще е много натоварена таз ми ти отсечка, щото битума от пясъците на Атабаска е по-евтино и по-бързо да бъде транспортиран до съседите с влакови композиции (и там ще е основния трафик), щото пустите им индианци не искали да дават съгласие за строеж на тръбопроводи през техните земи пък Канада е един от най-големите износители на петрол за САЩ.....
Та такива ми ти работи за електрификацията на железниците в САЩ и Канада!
|
|