Автор: boni
Дата: 23-04-12 20:29
Автор: promis
Дата: 23-04-12 18:23
Някак си съм почти сигурен, че ако изкарат статистика, процентът на самозапалване при газовите ще е по-голям отколкото при фабричните.
Не позна. Самозапалването става обикновено при стари кошници заради късо в инсталацията или изтичане на бензин от бензинорповод, защото дори и когато колата върви на газ, помпата работи и има циркулация на бензин. Запалва се бензина, след това огъня стига до резервоара бързо, защото бензина гори с пълзящ пламък, след това се запалва резервоара и накрая се взривява газовата, заради температурата. Обаче ако е с евросонда и клапан, няма да се взриви.
Трябва да ти е ясно, че газ в двигателния отсек и да се запали, огъня не може да стигне до бутилката. Много често при коли инжекцион, които са с обикновена газова, гърми газта в колекторите заради лошо запалване и стават на парчета кутии на въздушен филтър маркучи или се пукат колектори ако не са метални. Никога обаче от това не се е стигало до пожар, защото газта там е малко и е летлива.
Сети се как работи газовата запалка - гори си отгоре газта и няма опасност за долната част. Айде сега помисли как работи бензиновата запалка - ако е на принципа на газовата ще ти гръмне веднага в ръката...
Статистиката показва, че при всички станали катастрофи, пожари и аварии автомобилната газова бутилка последна е детонирала. Инцидентите с битови бутилки са с пъти повече отколкото инцидентите с автомобилни бутилки. При евентуален пожар в автомобила първото и най-опасно нещо за евентуална експлозия е бензиновия резервоар. При запалване примерно в предната част на автомобила / двигателния обсег / огънят може да тръгне по бензиновите маркучи и да стигне до бензиновия резервоар и той съответно да експлодира . Бензинът има пълзящ пламък . Това обаче не може да се случи с газта, колкото и силно да е запалването газта гори със стоящ пламък, като горелка или дюза на запалка и пламъкът не може да допълзи до бутилката. По новите европейски изисквания всички автомобилни газови уредби са оборудвани с така наречената евросонда, която има три защити: електрически клапан, който спира подаването на гориво към двигателя, клапан за превишаване на налягането на бутилката и механичен бързодействуващ отсекател на горивото към двигателя.
|
|