Автор: batonga
Дата: 22-03-12 17:09
vinse написа:
> А какво е предизвикало самата
> катастрофа не се знае и до днес.
Не само че се знае, а и има официален резултат от делото срещу Уилиамс което приключва през 2005-та, които са признати за виновни, в частност Патрик Хед. Поради давност обаче не излежава присъда.
"Trial
The Williams team was entangled for many years in a court case with the Italian prosecutors over manslaughter charges, ending in a guilty verdict for Patrick Head. The Italian Court of Appeal, on April 13, 2007, stated the following in the verdict numbered 15050: "It has been determined that the accident was caused by a steering column failure. This failure was caused by badly designed and badly executed modifications. The responsibility of this falls on Patrick Head, culpable of omitted control". Even being found responsible for Senna's accident, Patrick Head wasn't arrested: in Italy the statute of limitation for manslaughter is 7 years and 6 months, and the final verdict was pronounced 13 years after the accident. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayrton_Senna_death#Trial
Taка на практика великите Уилиамс Рено, технологичното чудо на Ф1, дето нямали били време да му сменят на Сена кормилния вал с по-дълъг, за какъвто той многократно настоявал, му сложили в последния момент наснадена самоделка, която чупейки се, довежда до катастрофата. Винаги съм ги мразил. На всичкото отгоре смъртта на Ратценбергер е била на място, а не вспоследствие, което според законите на Италия означава прекратяване на състезанието, а това в случая означава и съботното и неделното. Организаторите укриват фактите за смъртта на Ратценбергер, запазвайки хода на мероприятието и в хода на събитията се стига до смъртта и на Сена на следващия ден. Очакваните загуби при прекратяване са били около 6.5 милиона долара, което е и цената на животите на Роланд и Айртон.
Публикацията е редактирана (22-03-12 18:04)
|
|