Автор: peterst
Дата: 04-08-11 22:55
от 31-ви до днес бях из региона и пропътувах де що има пътища по картите на гпс-а.
нави, участъка от разклона след батак до отбивката за тошков чарк е ужасен асфалт, около 15км. после е сравнително запазен асфалт, малко тесничък, но е малко - има няма 3-4км. там в ляво асфалта се отбива към някаква база, но не отивай до там. истинския път продължава направо - черен път, с доста добра и твърда настилка от чакъл, която е удържала на камионите.
от там нататък по пътя за тошков чарк почти няма изненади, но има тук-там по някой голям камък, за който с ниска кола трябва да се внимава. покрай нас минаха ситроен и доста стара ладичка, претоварена с петима мъже, та доста беше увиснала, но те бяха успяли да дойдат от отбивката, която е по-близо до беглика. със зор, но минали с допотопна кола със задно задвижване...
и да има локви - няма страшно. почвата е твърда и няма грижи. проблем са камионите, ако ти идват насреща, че няма много за отбиване на някои места.
тодд, не успях да дойда до село, че плана ни беше друг и свързан с много обикаляне, но по-натам ще се обадя
----------
малко за пътищата:
белово - юндола: нормален асфалт, не е натоварен
юндола - гоце делчев: хубав път, малко натоварен.
огняново (до гоце делчев) - доспат: добър асфалт, никакви проблеми.
велинград - юндола: по-натоварен, тук-там има ремонти и трябва внимание, че предимството е за по-бързия обикновено
девин - нова махала - батак: има един малък участък с чисто нов асфалт, но другото е с доста дупки, а и има част (малко преди нова махала), където минават доста камиони, здраво натоварени с дървен материал, та си е трудничко по теснинините. не е обозначен с табели от към девин, а и липсва на доста карти. бавно, но славно се минава с всякаква кола.
велинград - батак: оценка 10/10, доста натоварен
от крепостта цепина (над дорково и костандово) към свети константин (излиза тук там из някои карти като нормален път): около 14км нормален асфалт, стар, но много запазен с много малко дупки. 1,7км сериозен офроуд с коловози, кал и мизерия (след дъждовете оня ден). има бариера малко преди калта, така че по-добре не тръгвайте.
батак - доспат: ами кеф! става за фон на някой постапокалиптичен филм. а при дъжда в понеделник си беше красота направо мръсна газ и летиш над дупките. е, ако си със самолет де, иначе цъкаш едни 10-15км/ч (по гпс трака съм бил с около 30-35 км/ч средна скорост, ама то щото недовиждам дупките и ги оставям пренебрегнати и ....).
юндола - белмекен - сестримо: много завои, но запазен асфалт. никакви проблеми, а и да имаше 3-4 коли днес...
доспат - девин: добър асфалт, тук там по-натоварен, но е песен.
доспат - сърница: около 3-5км след отбивката за сърница е кофти. батак-доспат бледнее в някои отношения спрямо този оазис за асфалтови дупки. но пък после от към сърница е гот.
сърница - велинград: много завои, но запазен асфалт. малко преди велинград както си е хубав асфалта и има завои (около 50-100м), където просто трябва да спреш, защото някои части са телепортирани от гореспоменатия път батак-доспат. но това е само на 2-3 места.
яз.голям беглик - сърница: около язовира се минава с леки коли, но ако се тръгне към сърница (според някои гпс карти пътя си е напълно нормален) има доста сериозни препятствия за неподготвен джип. за предпочитане е да се пропусне частта (намирисва... не! направо си евръщане към беглика), която видимо не е използвана дори за извозване на дървен материал.
-----
в общи линии 5 дни, 1200км из този регион, голям кеф, страхотни красоти, по-малко камъни в бъбреците... с две думи много найс
Публикацията е редактирана (04-08-11 22:55)
|
|