Автор: CyberGene
Дата: 17-07-11 19:58
Кефът цена няма! Не знам колко точно набутвация е чисто новата лизингова кола, но удоволствието да свалиш найлоните, да усетиш аромата на новото вътре в колата, стегнатото окачване, добрата шумоизолация, звука, с който се затварят вратите, липсата на скърцания тук и там... И най-вече сигурността, че ти си първият, който кара колата и си знаеш какво точно й се е случвало. Разбирам, че е по-изгодно да си купиш употребявана кола, идеята ми не е да споря. Много запален автомобилист съм, карам ежедневно, а приятелите ми също са големи маниаци, от време на време аз се съгласявам с някои от тях, че е по-изгодно да си купиш употребявана кола, от време на време се качват в моята и винаги след първите няколко минути се чува едно и също "Еее, абе друго си е новата кола наистина!". Разликата между новата и добре запазената и подбрана кола на 5 години едва ли е колкото двойно-тройната разлика в цените, но все пак я има. Чисто новата кола може и да е излишен лукс, но ако финансите ми позволяват, ще си го доставям и в бъдеще, дай боже.
Към днешния момент все пак си мисля, че е най-добре човек да си купи чисто нова лизингова кола, ако може да си го позволи. Защото както се коментира и по-горе здравите коли се правеха до края на 90-те. Само че тези коли в момента така или иначе са си вече остарели и ще дават дефекти, неизбежно е, не отговарят на сегашните стандарти за сигурност и емисии, не са икономични, нямат доста от днешните екстри, които са станали стандартни, например ESP, вградено аудио с mp3 (ще трябва да монтирате third party audio и да ви е страх дали няма наркомани да ви разбият колата, заради свалящия се панел), климатроник и всякакви други малки екстри, които на пръв поглед са маловажни, но сумата от които дава един финален завършек на цялостен кеф от колата. Освен това дори и добре поддържани, старите коли губят от ресурса си, това е неизбежно - никога няма да се държат така, както когато са излязли от завода. Предните ми коли сбяха японски от началото на 90-те, когато японските коли бяха най-здрави, така че знам за какво говоря. Дори и да я поддържаш както трябва и да не пестиш от консумативи и качествено обслужване, нещата пак са такива, че като се качиш в новата кола, виждаш и усещаш незабавно разликата.
И така изключваме колите от преди 2000-та година. А тези след също не са оферта, защото както вече беше споменато, са направени да издържат по 5 години и да си взимаш следващата. Не съм сигурен колко е готино да си вземеш кола на 5 години, която точно в твоите ръце ще се превърне в кошница.
Вроятно си струва единствено да си купиш кола на 2-3 години от официалния вносител, такава, която е била върната, има известна гаранция и възможност за лизинг. Иначе за едно нещо мога да ви уверя - НЯМА употребявана кола в автокъща в България, която не е удряна! Няма далавера за автоджамбазите да ти доставят перфектно поддържана кола на 3 години от Европа, която да ти продадат изгодно и те да останат на печалба. Взимат се леко до средно (а в някои случаи и тежко) катастрофирали коли, които там биха стрували скъпо за ремонт, но тук се закърпват и се продават на цени, които "изглеждат" изгодно.
И изобщо купуването на 2-3 годишна кола е 50/50. Ако случиш на запазена кола, е супер изгодно, но пък недай си боже нещо да даде дефект, например да ти блокира двигател, да се счупи скоростна кутия или нещо такова, се вкарваш в един филм, в който за да я ремонтираш, ще налееш парите, които би дал, ако просто си я купил чисто нова. То не че на чисто новата не може да ти блокира двигател точно след като ти изтече тригодишната гаранция примерно, но... Те тия, дето карат колата душмански, точно те я продават след 2-3 години.
Публикацията е редактирана (17-07-11 20:04)
|
|