Автор: J0R0
Дата: 21-06-11 23:53
От доста време на пазара се налага един модел, който много дразни.
За себе си съм го нарекъл, моделът "кьорав карти не играе".
Мобилните оператори ти предлагат някакъв супер изгоден пакет (ама с малки букви някъде най-долу пише, че това е за първите два месеца от двугодишния договор)
Лан-доставчиците и те да не останат по-назад - и те същата формула.
Банките рекламират някакъв невероятен лихвен процент, ама впоследствие се разбира, че става дума само за последното тримесечие от едногодишен депозит.
На пазара гледаш чудни цени на плодове и зеленчуци, ама със ситни буквички добавено отдолу, че е за 400 грама.
Такситата с техните тарикатлъци за минута престой, въобще пък да не ги коментираме... и т.н. и т.н.
Ясно е, че всички тези цени и реклами са ЗАБЛУЖДАВАЩИ.
Ясно е, че тая формула работи в общества, където хората са много и в по-голяма степен анонимни.
Все ще се хване някой кьорав, дето не е прочел дребните букви.
Ама не бяха ли забранени този тип подвеждащи реклами?
Защо забраниха на чейндж бюрата да ги ползват (сигурно помните курс купува 1.19, курс продава 1.91, или пък дребните надписи за % комисионна)
Защо за чейнджовете да са забранени, а за банките, примерно да са разрешени едни и същи тарикатлъци?
Много е тъпо.
В крайна сметка хората така или иначе научават за какво става дума, нещата не могат да останат скрити.
Формулата не може да работи вечно.
Обаче заради някакви краткосрочни и дребни печалби са срива доверието между хората, от което разбира се губим всички.
Интересно ми е как е решен тоя въпрос в другите страни.
Ако форумци живеещи в чужбина имат желание нека да споделят.
Струва ми се, че това е модел, повече присъщ на САЩ, отколкото на малките европейски държави, но нямам преки наблюдения, може и да греша.
|
|