Автор: Onakava
Дата: 09-05-11 00:47
За хранителни стоки и козметика нямам представа, но там е малко по–различно, защото са с местни производства.
Работя в сферата на текстила и мога да потвърдя, че това, което се продава в западна Европа, се продава и в България. Ако се срещне някой модел, който да не отговаря на европейския норматив по една или друга причина, моментално се вади от продажба от всички европейски магазини и се препраща в най–близката неевропейска държава, където моделът върви добре, ако може.
Директната логистика на една голяма фирма (освен марката) не позволява да се отделя едното за едните, другото за другото за другите (като качество говоря, не като колекции – за северните страни има една колекция, за арабските държави друга) всичко излиза от един склад – нашият за сгънати дрехи е най-модерният в Европа, представлява едни огромни тесни коридори, високи десетина метра, в които влиза един робот и тегли това, което му е маркирала системата. Различните модели се слагат разбъркано в отделните коридори, ако случайно един коридор се блокира, да може дадената стока да се изтегли от друг коридор. Кашоните се пързалят чак до камиона. Вътре хора стока практически не пипат.
Колкото е по–голяма една фирма, толкова по-голям контрол упражнява. Мит е, че нашите оторизирани търговци вдигат цените – цените се определят от централата. Мит е също така, че онлайн стоката е с по–лошо качество (абсолютно една и съща е), мит е и че в аутлетите се продава залежала от няколко години стока - в момента, в който един сезон се върне и се чекира, се препраща към аутлетите. “Залежаването“, както и унищожаването, струват страшно много пари. Като не се продаде и там, се разпродава на работниците на ниски цени - останалото – за благотворителни организации.
Щом това важи за нас, значи важи в общи линии и за останалите фирми от същата категория, по простата причина, че се копираме едни други постоянно – ако някой измисли нещо яко, след има няма една година са го изкопирали останалите, че и са наели същия изпълнител.
Това е общата схема, после всяка фирма си има ноу-хау, стратегии, планове за експанзия и т.н, та нещата варират значително. За крайния консуматор обаче това не е от особено значение.
|
|