Автор: pepi
Дата: 17-08-10 01:17
Някои улици в Холандските и Германските градове са превърнати във "велосипедни улици", по които велосипедистите имат абсолютно предимство по цялата ширина на платното. Колите могат да ползват тези "велосипедни улици", но нямат право да притесняват колоездачите. Допълнително, леконатоварени еднопосочни улици са двупосочни за колоездачите, като по този начин се увеличава избора на маршрути.
Карането на велосипед е най-непопулярната форма на транспорт в САЩ, по малко от 1% от всички пътувания в американските градове се извършват на велосипед. С това контрастира Холандия където 28% от градските пътувания са със велосипед, Дания-20%, Германия 12%, и Швейцария-10%.
В Пало Алто, Калифорния, всички кръпки при ремонта на пътното плато трябва да отговарят на висок стандарт за гладкост, поставени са детектори за велосипеди добре маркирани, такаче велосипедистите да могат лесно да ги активират се ползват за смяна на сфетофарите.
Града плаща на служителите си ставка според това колко са пътували с велосипед, също се поддържа вело полиция, и се организират курсове по колоездене за учениците.Всички нови строежи с изкл'чение на еднофамилните къщи трябва да имат сигурен велосипеден паркинг, а всички нови офис сгради над 1000 квадрата, трябва да имат баня за служителите си.
Във Фрайберг, Германия 29% от хората ходят на пазар пеша, 24% с колело, 26% с градски транспорт и 14% с автомобил. 90% от населението на този град живее в райони в които ограничението на скоростта е 30 км/ч.
Повечето развити градове определят поне една трета от територията си за паркинги и пътища. Един град в Япония е построил 12 етажен велосипеден паркинг, в който се ползват кранове за вдигането и паркирането на 1500 велосипеда едновременно.
Холандия има 19 000 километра велосипедни алеи.
Публикацията е редактирана (17-08-10 08:08)
|
|