Автор: ivodam
Дата: 26-07-10 21:07
tantris: Споко, нищо историческо не си пропуснал . Всъщност знам какво те притеснява, ама не го обясняват като хората разбирачите.
Един обектив (твърд) има определена проекция, която е фиксирана и не зависи от това, на какво тяло ще го сложиш. От тялото зависи само каква част от проекцията на изображението ще използваш, която той предоставя. Съответно, всеки обектив си има скала на дълбочината на резкостта, в зависимост единствено от това, колко е отворено очето на диафрагмата. Навремето тези скали и си ги рисуваха върху обективите.
Ако на статив, без да се мести, се сложи един обектив и първо му се закачи един фулфрейм, снима се нещо и след това, без нищо да се променя, се закачи кропка с еквивалентна гъстота на пикселите на единица площ, и се снима същото, и след това се направят разпечатки на двете снимки с еднаква гъстота на печата като пиксели на инч (снимката от фулфрейма ще стане по-голяма, като сантиметри естествено), и с ножица се изреже снимката от фулфрейма с фактор, равен на кропфактора на кропката, то двете снимки вече стават неотличими (или поне би трябвало, на теория).
На тантрис, а предполагам и на много други хора, проблемът им в случая е, че излиза от тия разни калкулатори, че на двете снимки, от фулфрейма и от кропката, трябва да има различна дълбочина на рязко изобразяваното пространство, което не е ясно откъде и за сметка на какво трябва да дойде, все пак става въпрос за една и съща плоска, двумерна проекция от една и съща оптика...
Публикацията е редактирана (26-07-10 21:10)
|
|