Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 
 Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   03-05-10 15:50

Я да пусна една тема за катализаторите на колите.
От много четене в нета, стигнах до извода, че трябва да проверя катализатора дали не е за смяна.
Колата е Волво 850, 2.0 , 1995г. Километрите и са малко. Колко са точно не се знае, на таблото пише в момента 100 000 (тъкмо ги прехвърлих), но по всичко си личи, че са малко, вероятно са все пак под 200 000, а и на стендовете като я минавах го потвърдиха. Обаче от 50 000 се кара на газ, а пък всички казват, че щом се кара на газ, значи е свършил катализатора.
Отивам в един сервиз на бул. Сливница, онея прегледаха катализатора и викат - а, свършил е съвсем, виж как грее здраво. Давай да го махаме - бартер, слагаме ти гърне и ще видиш как ще ти падне разхода и ще ти върви повече колата.
Честно казано, не ми се махаше, от ауспуха излизаше почти чист въздух, не миришеше на нищо и си личеше, че има още хляб в тоя катализатор, но се навих и ми го смениха.
Вчера ходих до Асеновград и обратно. Еми не усещам разлика във вървенето, а и разхода си е същия около 10/100 газ(обикновена газова с изпарител) при каране със 130-140км/ч

И какво сега? Колко им е живота на тея катализатори? Май е повече от 100 000км...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: asahi   
Дата:   03-05-10 16:03

Моят катализатор от поне 50 000 километра хърка и дрънка в зависимост от оборотите. Карай докато ти писне.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   03-05-10 16:05

Карай, ама вече го махнах:) Май избързах обаче...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   03-05-10 16:09

Boni - катализатора като го покараш 500 км с богата смес и е заминал.

По тази логика няма значение на колко км ти е колата.


С гърнето не сваляш разхода, просто не се увеличава шума. Ако сложиш само тръба колата става пернишко чудо...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: jekopj   
Дата:   03-05-10 16:15

Нали знаете,че в катализатора има редки елементи,които се продават,а от там сервиза печели двойно почти.Те за това са предложили и бартера.[smilie25]



Публикацията е редактирана (03-05-10 16:16)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Минко   
Дата:   03-05-10 16:21

Съвсем правилно си постъпил, като си го махнал.
Първо, със сигурност катализатора е свършил щом си карал на газ толкова километри.
Второ и най-важно избегнал си момента на скапване на катализатора при който почва да се саморазрушава и ти се запушва всичко и недай си Боже да ти се случи някъде на дълъг път по чукарите.
С една дума махнал си си един дерт от главата:)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: damiaven   
Дата:   03-05-10 16:33

Трябваше по-рано да пуснеш темата-преди да си сменял каквото и да е...
Трябваше да минеш на диагностика-в специализиран сервиз.
Температурата на катализатора достига 300-400 градуса и това е нормално.
Ония шмекери-железари на "Сливница" най-вероятно са те преметнали. Когато ти взимат катализатора обикновено ти дават пари.
Един от признаците на отишъл катализатор е миризмата на развалени яйца около автомобила.
Ако все пак се налага свалянето и изхвърлянето-на негово място се монтира резонаторно гърне-точно изчислено за конкретния модел кола и двигател. Така почти няма разлика в шума и по-важното-запазва се скоростта на газовете, както и ъгъла на атаката им спрямо Ламбда сондата.
Тук импровизации не бива да се правят.
За резонаторно гърне търси инж. Лазаров по автофорумите-някъде в квартал Левски му е фирмата и сервиза.Само с това се занимава...
Успех.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Vatman   
Дата:   03-05-10 16:42

А при дизеловите автомобили може ли да се демонтира филтъра за твърдите частици, ако се наложи без да се наруши режима на работа... ? или ще пуши много...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: danvan16   
Дата:   03-05-10 16:48

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: dinkoff   
Дата:   03-05-10 16:57

Лазаров


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   03-05-10 17:06

Много интересно.

Махате катализаторите и филтрите, после се чудите защо е мръсен и гаден въздуха, защо снегът е черен зимата, и още много защо....

А на всичкото отгоре има и данъчни облекчения за колите "с катализатор"...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Георги   
Дата:   03-05-10 17:12

че ние си ги ползваме облекченията [smilie3] [smilie5]

аз имам два катализатора май
чакам да ми дойде музата да ги клъцна [ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   03-05-10 17:16

Георги, именно - ползвате си облекченията, а същевременно ауспусите ви изхвърлят лайна.

Да не говорим, че един катализатор не струва някакво състояние - сега гледам, че за мойта кола струва не повече от 300 лева, а има и имитации за 150 кинта.

На Бони гърнето едва ли му е струвало много по-малко...

После все някой политик ви виновен [smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   03-05-10 17:20


Колегите с двата катализатора са лишени от удоволствието да ги "клъцнат" защото обикновено са с 2 ламбди - преди и след катализатора и "енжексиона" се усеща...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Ivo55   
Дата:   03-05-10 17:28

Boni,когато авто-майстор или търговец ти каже ДОБЪР ДЕН,ти все пак погледни небето!В катализатора има ценни метали /платина?/И затова се изкупуват-те изобщо не се интересуват дали колата ти работи добре или не...В твоя случай си мисля,че след като са ти го взели,ще го проверят и-ако не е пробит/запушен/, ще го монтират на друг..А и катализаторът не се поврежда от газ!И за последно ще припомня думите на баща ми,когато преди 33 години ме видя да вдигам капака на колата-НЕ СЕ ПИПА ТОВА,КОЕТО РАБОТИ ДОБРЕ!А сега просто забрави за тези майстори!

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   03-05-10 18:21

djogata, резонатроното гърне ми го сложиха безплатно. Не знам за какви имитации говориш, но ако намеря катализатор за 300лв ще си купя и ще го сменя, защото си прав по принцип. На мен ми казаха цена към 800

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   03-05-10 18:26

А възможно ли е от катализатора да се запуши и задното гърне?

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: asahi   
Дата:   03-05-10 18:50

Да, ако се откачат някакви парчета от карантията на катализатора могат да запецнат в задното гърне.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   03-05-10 19:11

Ми Бони, не знам, може за Волво да са по-скъпи частите, аз ръчкам интернет да видя колко би струвал катализатор за мойта кола примерно (щото знам модел, кубатура и т.н), и излизат цени 200-250 долара.

Волвото май са по принцип с много скъпи части де...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Todd   
Дата:   03-05-10 20:52

[smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]

Всякакви игри из тая държава [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Щом си го махнал не го мисли ....

Нещото с което се разбира дали катализатора е в ред или е батал се нарича газанализатор - другото са ташаци !!!


Естествено и ЗАУ на тоя уред !!! Че и то е много кът !!!

[smilie19]

Филтъра за твърдите частици - само наглеждане и редовно продухване .Че ако светне ламбата за подгряване както е при аудитата гориш три хилядарки като момченце [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: lumix   
Дата:   03-05-10 21:27

...според мен няма никакъв смисъл от катализатор, след като не я караш с точният бензин/дизел, за който е направен катализатора!

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: cade   
Дата:   03-05-10 22:15

djogata написа:

> Много интересно.
>
> Махате катализаторите и филтрите, после се чудите защо е мръсен
> и гаден въздуха, защо снегът е черен зимата, и още много
> защо....
>

не е това, а и е коментирано... [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   03-05-10 22:23

Ми тя и сега без катализатор на газ гори много чисто, няма никакъв видим пушек отзад, не се усеща миризма, а крайната част на ауспуха е с цвета на метала, няма нагар. Сега сменях маслото, старото си беше светло, не можеш да го различиш от новото.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Grandpa   
Дата:   03-05-10 23:04

Катализатор се преебава толкова по-бързо, колкото повече неизгорели въглеводороди минават през него. С външен оглед само се гадае, Тод го е казал ка к се прави.
Щом си го махнал и не се иска от закона да го има - не го мисли.

Това дали гори много или малко не е винаги верен показател - имах една Мазда 626 2.5 6 цилиндъра - харчеше най-малко, когато вече беше регистрирана като "gross polluter" (обаче си смърдеше на бензин, та не се траеше). Щатът пари ми даде да я закарам на гробището [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: юнга   
Дата:   04-05-10 04:55

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/zaud4199.JPG
https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/nvgt6645.JPG

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/gdtm0472.JPG

https://photo-forum.net/static/forum/2010-05/jubl4247.JPG

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00146882

Така ли пуши без катализатор?



Публикацията е редактирана (04-05-10 04:57)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: tziko   
Дата:   04-05-10 09:20

И аз съм без катализатор от 1 година, като ходих да ми праят гърнето и ме офертираха да ми вземат катализатора и всичко друго без пари ми излиза. Веднага се сетих, че тез майстори няма да са по-големи балами от мен и има няква далавера, обаче 60те лв в джоба ми не ми пречеха и се навих. После разбрах, че всички окло мен са без катализатори вече[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 09:32

"Един от признаците на отишъл катализатор е миризмата на развалени яйца около автомобила"

само при дизелите

"Нали знаете,че в катализатора има редки елементи,които се продават,а от там сервиза печели двойно почти.Те за това са предложили и бартера"

и един мой приятел автоджамбазин така напласти два гаража с дърти катализатори. Има сигурно 1000броя. Требва да е много тъп да не ги продаде, та сега се чуди де да ги предаде за желязо, че и ония им се мръщат.

"Колегите с двата катализатора са лишени от удоволствието да ги "клъцнат" защото обикновено са с 2 ламбди - преди и след катализатора и "енжексиона" се усеща..."

Всъщност просто трябва да се сложи резонаторно гърне за да забавя газовете и се създава непрекъснат поток от газове около ламбата. Иначе се побърква. Може и да не се слага а на втората след катализатора да се сложи ламба емулатор. Ламбата пуска на енжексиона импулси от 0.2 до 1 волт, като в зависимост от сондата некъде по средата е нормалната смес. Без да е спец всеки може да се сети колко просто е да се махне.

"Boni - катализатора като го покараш 500 км с богата смес и е заминал."

Всъщност ако тръгнеш да го караш на богата смес, тя гори из гърнетата и катализатора и вдига температурата на ламбата и тя сигнализара на ежексиона, който ти светка чек енжина на таблото. Та няма как да караш на богата смес и да не разбереш нещо що има енжексион.

деба аз не разбирам много от тия раути и пиша само така за развлечение - не ми се сърдете

НЕ СЕ ПИПА ТОВА,КОЕТО РАБОТИ ДОБРЕ![thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   04-05-10 11:12


Катошиба - видно е че пишеш за развлечение...

Ако беше пипвал щеше да знаеш, че ламбда емулаторът не решава проблема с махането на катализатора.

Щеше да знаеш че не температурата на ламбда сензора се следи от "енжексиона", а съвсем други параметри.

Да тръгеш от т.А до т.Б, между които разстоянието е 500 км, карайки със светещ сигнал check engine, защото няма време за ремонтиране (а и колата нали си върви) не звучи толкова хипотетично...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 11:33

Да тръгеш от т.А до т.Б, между които разстоянието е 500 км, карайки със светещ сигнал check engine, защото няма време за ремонтиране (а и колата нали си върви) не звучи толкова хипотетично...

то може и да тръгнеш и със светеща лампа на маслото и със спукана гума и много други работи, но това не са неща които можеш да пропуснеш, а в конкретния случай човека не е идиот би забелязал нещо подобно[smilie25] Всъщност (а и колата нали си върви)със светещ чек енжин не се получава особено. На некой стари дръгели може би, но на днешните коли..

и си прав - не съм пипал мойте катализатори защото съм пич и ме е грижа за природата. Но на мой приятели махнахме катализаторите със 100% успеваемост. Нема нещо направено от човек дето да не може да се развали от човек[beer]

Понеже верно си признавам, че съм прост чиновник може ли да ме светнеш кои са тия съвсем други параметри различни от напрежението и температурата на ламбата които следи енжексиона?

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: da.fo   
Дата:   04-05-10 11:40

djogata,
ако ми намериш катализатор за Renault Espace за 300 лева - имаш яко черпене[beer] , защото струва 1050 лева. А кажи като карам на метан колко и какви лайна излизат от ауспуха [smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 11:52

[smilie8] това забравих да го кажа, но евтините китайски катализатори май не стават за нищо. Приятел дето живее в Гръцко се опита да мине с такъв и после си купи оригинален.

а аз мислех да пусна тема да се похваля, че от има няма три дни съм горд собственик на едно такова, само че сиво

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/xrhm1781.JPG
https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/mcmu0947.JPG

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/weko3511.JPG

https://photo-forum.net/static/forum/2010-05/tdww2256.JPG

http://www.autogasnews.com/uyeresimleri/lpg94319553.jpg


кръстил съм го Гърбушко и колкото повече го карам толкова го заобичвам. Прекрасно направена кола за постигане на минимални разходи за поддръжка и консумативи съчетани с що годе нормален комфорт.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Todd   
Дата:   04-05-10 11:54

Ламбдата си има собствен нагревател и не я интересува температурата на газовете !!!

Тя си мери съдържанието на въглеводородите - души ги като на кучето носа [smilie18] всъщност технологията е съвсем друга но нема нищо общо с температурата на дима минаващ през нея .....

[smilie19]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   04-05-10 11:55

Да.фо, не знам откъде ви ги измислят тези цени автосервизите.

Ето току-що проверих в уебсайта на един сервиз, откъдето си взех гуми преди месец - катализатор за мойта кола е 400 лева, а за последният модел на Еспас (2000-2002) катализаторът е 450 лева.

Това естествено само резервната част, без труда по монтиране/демонтиране.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Vatman   
Дата:   04-05-10 12:01

Todd написа:

>
> [smilie19]
>
> Филтъра за твърдите частици - само наглеждане и редовно
> продухване .Че ако светне ламбата за подгряване както е при
> аудитата гориш три хилядарки като момченце [smilie5]
>

Безспорно, но това не би ли трябвало да става автоматично - т.е. да влиза в режим на регенерация (периодично) като изгаря натрупванията без да ме уведомява на компютъра за това?

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 12:38

Тя си мери съдържанието на въглеводородите - души ги като на кучето носа всъщност технологията е съвсем друга но нема нищо общо с температурата на дима минаващ през нея .....

всъщност колкото и да ме кефиш, не мога да пропусна да отбележа, че това изречение е напълно погрешно и няма една верна дума в него. Ламбата мери съдържанието на кислорода в сместта, като разлика спрямо съдържанието на кислород във въздуха. И тъй като колите излизат на бензин от завода се ползват циркониеви ламби, които всъщност представляват електрохимична клетка, т.нар горивен елемент, който чрез изразходване на хим. вещества произвежда ток. Циркониевата клетка е идеална за бензинови двигатели, тъй като при преминаването на кислород през ламбата тя генерира импулси с интервал 1херц и стойност от 0,2 до 1волт, по принцип теоретично е май от 0,1 до 0,8 но тия дето аз съм закачвал да видя що показват е до 1волт. И оптималното количество кислород което трябва да излиза от аспуха за да имаме стехиометрична горивна смес изгаряща в двигателя -14,7:1 е около 0,45волта. По този начин търсените стойности са в средата на генерирания интервал от сензора и грешката е най-малка. Кривата на ламбата е ес образна с бърз преход между 0,2 и 0,8волта. В затворен цикъл т.е. на тихи обороти или движение при относително постоянни обороти, ЕКУто или енжексиона мери напрежението на ламбата и коригира колко гориво се впръсква за да догонва стехиометричната смес. За да протича процеса на генериране на ток трябва ламбата да загрее до около 300градуса целзии в зависимост от модела и производителя. Затова всички ламби имат нагревател и затова като запалите колата първата минута не работи добре и после се изглажда. В същото време и променя аванса на запалването по близо до ГМТ за да се постигне максимално КПД, докато не се получи детонационно горене, което се отчита от кнок дачика който представлява акустичен дачик подаващ сигнал да ЕКУто да върне обратно аванса в предварение. Процеса е много сложен и начина по който ЕКУто съчетава двата параметъра е запазена марка на всяка фирма разработваща двигатели. Когато настъпите педала системата излиза от затворен цикъл тъй като ламбата не може да реагира толкова бързо и всички ЕКУта са настроени да действат чисто интуитивно и наслуки като подават повечето пъти гориво в излишък и бутат аванса за да се постигне повече мощност и да се предпази двигателя. Тези стратегии на ЕКУто, за рязко подаване на газ, спиране на скорост, рязко връщане на газта и комбинациите между трите се разработват опитно от завода производител и тогава ламбата не играе. Всичко става пълно нагаждане. Затова като карате колите с яко настъпване горят много и се амортизират. Тъй като протичат процеси които им е..ват ма---та.
Всъщност стойностите на ламбата се ползват за измерване и на температурата на изходящите газове. И така [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: rusinov   
Дата:   04-05-10 12:50

boni

не се притеснявай, не си допуснал грешка като си махнал катализатора. При всички положения добавките, слагани в нашите горива (включително и в газта) го запушват по-бързо. Не знам каква е тая диагностика, дето са видяли, че грее и са ти го свалили [smilie18] (как няма да грее като първо през него излизат изгорелите газове), но така двигателя ти има с около 12%- 18% по-добро издухване, което ако не друго, поне го "отпушва" до някаква степен. Повечето "майстори" бързат да свалят катализаторите, като ти обясняват, че няма да ти вземат пари за тая работа, поради простата причина, че катализатора се предава в пунктове за изкопуване и цената му варира между 80-110 лв. на килограм. В нишките на катализатора се съдържа платина, която е в основата при химичната реакция (тази, която прави така, че от ауспуха да излиза "планински въздух"). Така, че споко не е грешка. Наистина обаче трябва да се сложи резонансно гърне, така, че издухването да не е прекалено голямо и газовете да командват правилно ламбда сондата[beer]



Публикацията е редактирана (04-05-10 12:52)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 12:52

но така двигателя ти има с около 12%- 18%

тва пък как го сметна[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: rusinov   
Дата:   04-05-10 12:54

Един от най-добрите ми приятели има сервиз от 20 години. Издухването се изчислява по някакви схеми според кубатура, гърнета, цолаж на тръбите и т.н. [smilie5]

P.S. На моята кола, когато и махнах катализатора имаше осезаема разлика при вървенето. Най-вероятно твоят не е бил изобщо запушен или поне не е бил все още за рязане, иначе след определени километри, дори и да не се е запушил катализаторът си губи способностите.



Публикацията е редактирана (04-05-10 12:59)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Katoshiba_Rukomaha   
Дата:   04-05-10 12:58

това е динамика на флуидите и едва ли твоя приятел разбира повече от инженерите в завода, разполагащи със симулационни модели дето ни аз ни той сме виждали. Да кажете че някой в завода е допуснал грешка мултиплицирана в 1милион копия е меко казано смешно. Та Пешо отверката с флекса на да я поправи и отпуши колата[smilie11] [beer] [thankyou] [smilie18] [smilie21] [smilie7] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: rusinov   
Дата:   04-05-10 13:01

Виж не знам от къде и как прави нещата, не ме и интересува. Освен това не виждам някъде да съм казал, че някой нещо е объркал. Катализаторът затруднява до някаква степен потока на газове, което си е изчислено от производителя и не е дефект!!! Обяснил ми е тея неща, затова и коментирам. Мое лично мнение, с което не ангажирам никой. Знам само, че до този момент каквото ми е казал и направил по колите е точно така. [beer]



Публикацията е редактирана (04-05-10 13:05)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: boni   
Дата:   04-05-10 13:10

Абе ламбда сондата отдавна не работи и си свети постоянно на таблото. Газовата е обикновена, никаква ламбда не и влияе:)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: rusinov   
Дата:   04-05-10 13:11

Абе с две думи нищо като си махнал катализатора [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   04-05-10 16:53


Катошиба - глей ся, ламбдата генерира сигнал, който е напрежение, пропорционално на разликата между съдържанието на кислород в изгорелите газове в изпускателната система и съдържанието на кислород в околната атмосфера.

Сигналът е със силно нелинейна характеристика (почти прагово превключване).

Това че си мислиш че сигналът и е с някаква честота е малко погрешно - ако сместа е богата напрежението си е ниско. Ако сместа е бедна - напрежението високо.

Честотата се формира от управлението на горивната смес - ЕКУ постоянно коригира бедна/богата смес - няма как да кара на оптимална, защото както споменах по-горе характеристиката е нелинейна. И точно този принцип на управление на сместа генерира колебанията с някаква честота.

Освен ламбдите с 0-1 В има и 0-5 В.

Съществува и се прилага така нареченият кислороден сензор който има доста по-линейна характеристика от ламбда сензорът и дозирането на гориво става доста по-прецизно.

Ако колата ти е с 2 ламбда сонди - една преди и една след катализатора вероятността да можеш успешно да изтърбушиш катализатора е почти нулева. Особено на по-новите коли.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Todd   
Дата:   04-05-10 16:57

Ламбда сензора мери съдържанието на кислорода .... [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Само че нема с кво да мериш кислорода .... щото немаш еталон .Всяко нещо се мери спрямо друго !
Мери се въглеводорода и по него се смята колко % е кислорода !!!

Сондата определя количеството кислород в сместа по количеството въглеводороди в нея !!!

За технологията говорихме не за името на сензора "кислороден " .[smilie19]

Количеството гориво по постъпващо количество въздух......те това всъщност се нарича ламбда - стахометричната смес !!!

и т.н. [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: attempt   
Дата:   04-05-10 17:08

Гледам викате ламбда това - ламда онова, ама на никой май не му е ясно що е туй. Ламбда е коефициент, който се изчислява по формула от 4 (четири) газа. - CO, HC, O2 и CO2

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: trace74   
Дата:   04-05-10 22:23

Автор: Katoshiba_Rukomaha
"Един от признаците на отишъл катализатор е миризмата на развалени яйца около автомобила"

само при дизелите

Това пък откъде го измисли и дали си вярваш?

"и един мой приятел автоджамбазин така напласти два гаража с дърти катализатори. Има сигурно 1000броя. Требва да е много тъп да не ги продаде, та сега се чуди де да ги предаде за желязо, че и ония им се мръщат.

Те затова ги изкупуват по 60-200лв., само за да си задръстват гаражите. До6ри самаряни 6или тия автоджам6ази еййй...

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: НАСОО   
Дата:   04-05-10 23:06

Автор: imitev
глей ся нема нужда да ми преразкаваш моя пост. Достатъчно добре съм го обяснил[smilie11] И няма никаква грешка. Просто трябва да седнеш да прочетеш и доста неща ще ти се поизяснят. Кислородния сензор=ламбда сонда=циркониев сензор. Спрете се вече с глупостите. Уж сте майстори велики, пишете с едно такова пренебрежение все едно вече ви е втръснало от такива работи, а не знаете А-то и Бто. Все едно юрист да не знае що е конституция. Вече има разновидности на кислородния сензор, като широколентовата ламбда или широколентов циркониев сензор и титаниевия сензор. Имам кола не с две, а с три ламбди и ако съм поискал отдавна да няма катализатори - които са също три на брой[smilie3] А това че генерира сигнал с честота какъвто е времевия интервал на упресняване на ЕКУто е основния недостатък на обикновения кислороден сензор. Понеже имаме бедно богато с директен преход между двете, никога нямаме напрежение което да съотвества на някакво съдържание на кислород, а само 0,2 и 0,8волта, т.е казва бедно и богато. И понеже Екуто се бори сигнала е синусуида. Ако си закачвал какъвто и да е кислороден сензор на осцилоскоп или някъв уред щеше да го знаеш. Опитваш се да гадаеш и само щуротии. Да ако сензора е на дивана в хола ще показва само бедна смес, но няма да ти генерира напрежение за да ти каже колко е бедна. Ще забие на 0,2 и толкова. Разбра ли ме? Сега за последния тарикат дето говори с недомлъвки щото и на него не са му много ясни нещата да кажа с прости думи че Ламбдата е статистически коефициент, който се ползва за изразяване на свързани зависимости. Кви четири съединения кви щуротии. Ламбдата е отношението на съдър. на кислорода в сместа към съдърж на кислород във въздуха. Ламбда сондата мери кислорода в изходящите газове благодарение на свойствата на циркониевата сплав при която проводимостта при определената темп. от около 300градуса целзии е изцяло от кислорода. И като използваме уравнението на Нернст EC=-0.0275TR log10(p0/p1), където p0 и p1 са концентрациите на кислорода в сместта и вътрешността на сондата в която има затворено определено количество въздух, виждаме при какво напрежение какво ни е съдържанието на кислород. Електрохимичната клетка се състои от два циркониеви електрода, които всъщност са външната страна на сондата и вътрешната. Линейния сигнал, не е почти ми си е направо линеен е при широколентовата ламбда сонда при която имаме освен електрохимична клетка и електрохимична газова помпа. Така се постига директно измерване на съдържанието на кислород в изгорелите газове в абсолютна стойност, като Екуто подава сравнително напрежение за да може сондата сама да си изчислява и по този начин да постигне директно и респективно много бързо отчитане на кислорода в изгорелите газове, без да има забавяне от разхождане на импулси по жици и смятането им от компа на колата. Когато сместта е стехиометрична сондата не подава ток, при бедна положителен ток до 1,5 милиампера и при богата отрицателен ток до 2милиампера.
Надявам се съм бил изчерпателен. Тоде ако още вярваш, че мери въглеводороди мога на по бира да ти го разпиша и с реакции и уравнения[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: НАСОО   
Дата:   04-05-10 23:12

Това пък откъде го измисли и дали си вярваш? яко си вервам. Ела ми покажи дърта бензинка де и мирише от ауспуха на яйца. На бензин да но не и на нещо друго.

Те затова ги изкупуват по 60-200лв., Изкупуваха ги кога беше скъпо желязото. Сега като се дигне пак ще ги изкупуват. На момента обаче не. На тоя моя не щат да му ги вземат и той си ги държи. Като се дигнат ще ги пусне по направление.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   04-05-10 23:18

НАСОО вярно беше доста изчерпателен. [smilie5]

Интернетът също така казва, че ламбда сондата работи в затворен цикъл с дебитомера

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: promis   
Дата:   04-05-10 23:19

НАСОО и Катошиба един и същ човек ли са?

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: НАСОО   
Дата:   04-05-10 23:21

Екуто работи в затворен цикъл. Може с МАФ може и с МАП, зависи как е оборудван двигателя. По време на затворения цикъл мери също така още 5-10параметъра, освен кислород в изгорелите газове и количество въздух постъпващо в цилиндрите.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   04-05-10 23:41


Раздвоение на личността на места [ezik]

Не видях къде съм писал неверни неща обаче [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: НАСОО   
Дата:   04-05-10 23:46

упсhttps://photo-forum.net/joro/emoticons/1087.gif[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: djogata   
Дата:   04-05-10 23:47

Nasoo, uf, taka de, mnogo kofti se izrazih, napravo ni6to ne kazah, a iskah da kaja, 4e lambda sondata e uslovie za zatvariane na kontrolniat krag, a ina4e kontrolera vzema informacia i ot debitomera, i kakto ti kazva6, i ot drugi mesta[beer] [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Dobria_Starec   
Дата:   04-05-10 23:49

бах мааму тва фотографски форум ли е или месечната сбирка на безработните монтьори[smilie10]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: imitev   
Дата:   05-05-10 09:27

Някой сме монтьори по принуда, иначе работим друго [ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Todd   
Дата:   05-05-10 09:44

Автор: НАСОО
Дата: 04-05-10 23:21

Екуто работи в затворен цикъл. Може с МАФ може и с МАП, зависи как е оборудван двигателя. По време на затворения цикъл мери също така още 5-10параметъра, освен кислород в изгорелите газове и количество въздух постъпващо в цилиндрите.


Ако не се смята входа ламбда коефициент нанайси ...

Маф е разходомер , МАП е за налягане ...

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: bobi   
Дата:   05-05-10 09:47

Бони,
Ако държиш да имаш катализатор, можеш да провериш в Крафт (на околовтръстното). Един колега си го смени там. Мисля, че му излезе под 500 лв., докато в официалния сервиз му искаха около 2000.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: НАСОО   
Дата:   05-05-10 11:03

Автор: Todd
Дата: 05-05-10 09:44

Автор: НАСОО
Дата: 04-05-10 23:21

Екуто работи в затворен цикъл. Може с МАФ може и с МАП, зависи как е оборудван двигателя. По време на затворения цикъл мери също така още 5-10параметъра, освен кислород в изгорелите газове и количество въздух постъпващо в цилиндрите.

Ако не се смята входа ламбда коефициент нанайси ...

Маф е разходомер , МАП е за налягане ...

стига с недомлъвките, айде кажи го.. [smilie5] може да се изрази и с прости думи. Та и да се хилиш нема нищо смешно. Или и тая лекция сме я пропуснали.[smilie5] Очевидно е че едното е дебитомер, а другото сензор за налягане. Проблема на дебитомерите е че са бавни и при натоварени двигатели издишат. Там се слагат МАПовете, които смятат масата на входящия въздух на базата на уравнението на Менделеев-Клапейрон, като мерят налягането в смукателните тръби. Има двигатели които са оборудвани и с двата типа сензори. Например моя стар форд който си държа от сантименти е с дебитомер и МАП.

Нещо друго ако трябва [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: georgi969   
Дата:   05-05-10 11:50

В момента по Дискавъри-за катализатора.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: max-1   
Дата:   25-07-10 17:22

Може ли да попитам[smilie5] !?
В крайна сметка ШЕКА изгаснали или продължава да свети?
.....Уф и аз го имам същият проблем на Хонда Акорд-2000/147к.с и с 2 ламбди сонди.Да го махам ли катализатора или да търся ламбди сонди?

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: max-1   
Дата:   25-07-10 17:26

http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/faq/docs/faq_8.pdf

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: max-1   
Дата:   25-07-10 17:28

http://www.kosser.net/Polezno/LambdaSonda.php

Тотално съм объркан!

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: ixus   
Дата:   25-07-10 20:18

Абе не си купувайте прекалено нови коли ,особенно нисък и среден клас ,че нашите майстори на жигули и москвич не разбират ,пък какво остава за новите кампютри-мампютри.

На моята 20 годишна кола и откачих Ламбда сондата и я карах 2 дена така ,да видя какво ще стане -нищо ,моем и със сонда ,моем и без сонда.

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: max-1   
Дата:   26-07-10 09:33

Ееееееее купили сме ги вече!

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: Avi   
Дата:   26-07-10 13:35

boni написа:

> djogata, резонатроното гърне ми го сложиха безплатно. Не знам
> за какви имитации говориш, но ако намеря катализатор за 300лв
> ще си купя и ще го сменя, защото си прав по принцип. На мен ми
> казаха цена към 800


http://emk-33.com/shop/index.php?cPath=59_263&sort=2a&page=1

:)

Отговори на това съобщение
 Re: Тема за авто катализатори
Автор: cade   
Дата:   27-07-10 00:50

аз не бих [shtrak]

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.