Автор: djogata
Дата: 14-06-09 18:34
Данби, 850 км/ч е "крайцерска скорост" - това е просто скорост, при която полетът е най-ефективен - икономичен и гладък, и пилотите се стремят да летят със скорост, близка до тази.
Самолета спокойно може да развие и по-висока скорост, и понякога го правят, особено ако гонят график или поради други причини.
Освен това цифрата, която виждаш, е т.нар "ground speed" - фактическа скорост на придвижване. Но всъщност за самолета по-важна е скоростта на потока - "air speed" - скоростта на въздуха, който обтича самолета. Тази стойност е по-важна за летателните параметри на самолета, защото от нея зависят триенето и подемната сила. А много често тази скорост е различна от фактическата скорост за придвижване, защото има силен попътен или насрещен вятър.
Така че в твоя случай най-вероятно самолетът е летял с въздушна скорост 800-850 км/ч, но е имал попътен вятър от 100 км/ч.
Често ми се е случвало да летя и с наземна скорост 700 - 750 км/ч - тогава явно е имало 100-150 км/ч насрещен вятър.
А веднъж по време на един дълъг полет, можеше да се види как постепенно самолета олекваше (заради изразходеното гориво) и летеше все по-бързо, явно също така подпомогнат и от силен попътен вятър. В рамките на няколко часа наземната ни скорост се вдигна от 900-920 км/ч до сериозните 1040 км/ч. Това точно със напоследък нашумелият Еърбъс А330-200
|
|